REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Manewr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak jechać po zmierzchu w ruchu miejskim?

Jazda po ulicach miast nie jest łatwą rzeczą nawet w dzień, przy pięknej pogodzie. Jeszcze trudniej jeździ się po zmierzchu, kiedy światła reflektorów innych pojazdów atakują wzrok kierowcy, a piesi nie zawsze są widoczni.

Sprawdź czy jesteś szosowym terrorystą

Gdy jeździmy samochodem, musimy być świadomi faktu, że na drodze są też inni użytkownicy. Sprawdź czy jesteś postrzegany jako szosowy terrorysta czy wręcz przeciwnie.

Jak wyprzedzać na krętych drogach?


Wyprzedzanie na krętych, a więc najczęściej górskich drogach, jest manewrem nieprawdopodobnie trudnym i niebezpiecznym.

Jak wyprzedzać na stromych podjazdach i zjazdach ze wzniesień?


Manewr wyprzedzania należy do trudnych i niebezpiecznych. Pojazd wyprzedzający znajduje się dość długo na pasie przeznaczonym dla pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

REKLAMA

Jak podjeżdżać pod bardzo strome wzniesienia?

Jazda w górskim terenie stawia przed kierowcą i samochodem ogromne wymagania. Nawet drogi o statusie międzynarodowych nie są łatwe do pokonania.

Jak zaparkować „w kopertę”?


Gdy ubiegamy się o prawo jazdy, umiejętność parkowania równoległego nie musi być konieczna – wszystko zależy od manewrów, których wykonanie będzie niezbędne podczas egzaminu. Gdy zaczynamy jeździć po mieście, ta umiejętność zaczyna być potrzebna. Podpowiadamy, jak sobie z tym radzić.

Jak zawrócić z przyczepą na wąskiej drodze?

Zawracanie z przyczepą jest manewrem bardzo trudnym. Należy do kategorii najtrudniejszych, jeżeli ma być wykonane na bardzo wąskiej drodze. Zawracanie z przyczepą na górskiej drodze jest niewykonalne.

Jak ratować się po przypadkowym wjechaniu na miękkie pobocze?

W opowieściach kierowców w przydrożnych barach pojawia się czasem motyw „załapania pobocza” i ściągnięcia samochodu z jezdni do rowu lub w pole.

REKLAMA

Jak ratować się z opresji po awarii hamulców?


Poważne awarie hamulców, objawiające się tym, że przestają ona działać, są na szczęście niesłychanie rzadkie. Mogą być spowodowane albo zerwaniem przewodów hamulcowych o jakiś wystający ponad drogę przedmiot.

Miejsce parkingowe – jak je wybrać?

W czasach, kiedy w miastach coraz trudniej o miejsca parkingowe, wybrzydzanie i wybieranie miejsca na postój samochodu może budzić co najwyżej zdziwienie u innych kierowców.

Jak pokonywać zakręty na bardzo krętej drodze?

Jazda krętymi drogami, z licznymi zakrętami, czyli takich, jak większość dróg górskich, wymaga skupienia, wytężonej uwagi, a także pewnych umiejętności.

Jak wyciągnąć łódź z wody na przyczepie podłodziowej?


Jeżeli nie ma żadnych urządzeń do slipowania, trzeba wepchnąć przyczepę do wody dostatecznie daleko, a następnie wciągnąć na nią łódkę i wyciągnąć obciążoną przyczepę z wody

Jak zapobiec „wężykowaniu” przyczepy?

Podczas holowania ciężkiej przyczepy może się zdarzyć, że zaczyna ona wyczyniać przeróżne „harce”, które są bardzo trudne do opanowania. Tor jazdy holowanej przyczepy nie pokrywa się zupełnie z torem jazdy ciągnącego ją samochodu.

Jak unikać stłuczek na skrzyżowaniach z sygnalizatorami?


Polscy kierowcy w ogromnej większości przypadków zachowują się na skrzyżowaniach skandalicznie. Tylko jeden zmotoryzowany na stu, na widok zapalającego się żółtego światła natychmiast zaczyna hamować. Reszta – gwałtownie przyspiesza.

Jak jechać drogą nieutwardzoną?

Nieraz, aby dojechać do zaplanowanego celu, trzeba opuścić asfaltową lub betonową szosę i zjechać na drogę gruntową. Takie drogi, odpowiednie dla pojazdów konnych, nie są przyjazne samochodom.

Jak jechać podczas ulewy?

Ulewny deszcz jest sporym utrudnieniem. Nie zawsze wycieraczki nadążają z usuwaniem wody z szyby. Często na jezdni powstają kałuże, po wjechaniu w które można zalać silnik.

Jak zawracać na wąskich ulicach?

Zawracanie na wąskich ulicach może być kłopotliwe. Manewr ten należy wykonać tak, aby w żaden sposób nie zagroził on innym użytkownikom drogi.

Jak zawracać na skrzyżowaniach?

Zawracanie, czyli zmiana kierunku jazdy o 180 stopni, nie jest manewrem prostym i bezpiecznym. Można go wykonywać jedynie tam gdzie nie jest to zakazane.

Jak skręcać w lewo na dużym skrzyżowaniu z tramwajami?

Sam skręt w lewo w ruchu miejskim to nie łatwy manewr. Gdy na skrzyżowaniu pojawią się także tramwaje, a sygnalizacja nie zarządza ruchem skręcających w lewo lub w prawo, skręt w lewo może być trudny.

Jak poprawić swoje umiejętności jako kierowcy?

Bezpieczeństwo na drodze jest najważniejsze, a zwiększamy je w miarę poprawy naszych umiejętności jako kierowców. Oto kilka porad, jak stać się lepszym kierowcą a co za tym idzie, zapewnić sobie i innym maksimum bezpieczeństwa.

Jak działa ABS?

Współczesne samochody wyposażone są w wiele systemów zwiększających nasze bezpieczeństwo. Jednym z nich jest ABS. Aby używać go poprawnie, warto wiedzieć, jak działa.

Jak radzić sobie po zakopaniu się samochodu?

Częstym zjawiskiem podczas jazdy po drogach piaszczystych, błotnistych lub przysypanych śniegiem jest tzw. zakopanie się samochodu.

Jak zbadać, czy dana prędkość jest bezpieczna?

„Prędkość bezpieczna” to określenie bardzo nieprecyzyjne. Bez względu na to, z jaką prędkością pojazd się porusza, ruch ten może stwarzać zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.

Jak jechać w kolumnie pojazdów?

Zwykle pod pojęciem kolumny pojazdów rozumie się zorganizowaną grupę aut, należących często do jednego właściciela, które poruszają się drogą z jednakową prędkością i dążącą do wspólnego celu.

Jak wydostać się z ciasnego miejsca parkingowego?

Wracając do zaparkowanego samochodu bywamy niemile zaskoczeni. Zdarza się, że właściciele sąsiadujących pojazdów zaparkowali auta w taki sposób, że skutecznie utrudnili nam wyjazd.

Jak zachowywać się wobec słabszych użytkowników dróg i poboczy?

Nie wszyscy kierowcy pamiętają o tym, że drogi służą także innym użytkownikom. Można na nich spotkać także rowerzystów, maszyny rolnicze, a nawet wozy konne i pieszych.

Jak uniknąć zderzenia z nieoświetloną furmanką?

Wozy konne to prawdziwa zmora polskich dróg. Nocą są najczęściej całkowicie niewidoczne: nie mają widocznego dla innych użytkowników drogi oświetlenia, ale najczęściej także nie są wyposażana nawet w światła odblaskowe.

Jak precyzyjnie cofać?

Bardzo często cofanie wymaga dużej precyzji, np. gdy trzeba wjechać do warsztatu nad kanał rewizyjny, pomiędzy jakieś przedmioty, leżące na drodze itp.

Jak bezpiecznie cofać do garażu i w bramy posesji?

Chyba nie ma podczas eksploatacji samochodu manewru równie trudnego, jak cofanie. Dlatego na kursach, poprzedzających egzamin na prawo jazdy poświęca mu się bardzo dużo czasu.

Jak parkować na pochyłościach?

Czasem nie ma innego wyjścia i trzeba zapakować samochód na drodze o dużym spadku. W takim przypadku samo użycie hamulca postojowego i włączenie najniższego biegu może nie wystarczyć.

Jak jeździć po nierównościach i dziurawych drogach?

Polskie drogi słyną w całej Europie ze swoich dziur, wyrw, nierówności asfaltu, oraz głębokich kolein. To efekt jazdy po nich przeładowanych ciężarówek.

Jak jeździć z przyczepą w mieście?

Jazda z przyczepą nie należy do łatwych zadań. Jednak prawdziwe problemy zaczynają się pojawiać, gdy trzeba z takim dodatkowym obciążeniem przejechać przez miasto.

Jak uniknąć poślizgu?

Jak uniknąć poślizgu? Wielu kierowców nurtuje to pytanie, na które nie zawsze potrafią znaleźć odpowiedź. W poradniku radzimy jak postępować w razie poślizgu.

Jak parkować w ciasnych miejscach?

Proporcjonalnie do wzrastającej liczby samochodów na drogach, zmniejsza się ilość miejsc parkingowych. Dlatego koniecznością staje się maksymalne wykorzystywanie już istniejących miejsc. Jak więc parkować na zatłoczonych parkingach tak, aby nie uszkodzić sobie i innym pojazdów, a przy tym móc wysiąść?

Jak ruszać pod górkę bez użycia hamulca ręcznego?


Bywa czasem, na szczęście rzadko, że trzeba ruszyć pod górę, a skorzystanie z pomocy hamulca ręcznego jest niemożliwe. Taka sytuacja ma miejsce w samochodach, w których hamulec postojowy zaciąga się naciskając lewą nogą specjalny pedał, zaś zwalnia przez pociągnięcie za odpowiednie cięgło.

Jak holować inny pojazd? Technika holowania

Holowanie, zwłaszcza na holu miękkim, nie należy do zadań łatwych i bezpiecznych. Kierowca pojazdu holującego musi równocześnie dbać o bezpieczeństwo swoje, jak i osób w holowanym samochodzie.

Jak nauczyć się cofania z przyczepą do bramy – ćwiczenia praktyczne

Aby osiągnąć najwyższy stopień wtajemniczenia w dziedzinie cofania z przyczepą należy opanować manewr najtrudniejszy: wjazd tyłem do bramy lub pomiędzy zaparkowane inne samochody.

Jak nauczyć się cofania z przyczepą po łuku – ćwiczenia praktyczne

Cofanie z przyczepą po łuku nie jest łatwym manewrem. Podpowiadamy jak krok po kroku nauczyć się wykonywania tego manewru i jak bezpiecznie cofać po łuku z przyczepą.

Jak nauczyć się cofania z przyczepą po prostej? – ćwiczenia praktyczne

Po poznaniu teoretycznej strony cofania z przyczepą należy przystąpić do ćwiczeń praktycznych. Tylko trening czyni mistrza, sama teoria na temat cofania z przyczepą to o wiele za mało.

Jak nauczyć się cofania z przyczepą po łuku?

Wykonywanie zakrętów podczas cofania z przyczepą nie jest tak łatwe, jak jazda po prostej. Aby wiedzieć, co ma wpływ na tor jazdy przyczepy, trzeba poznać pewną bardzo ważną tajemnicę.

Jak nauczyć się cofania z przyczepą po linii prostej?

Cofanie z przyczepą jest jednym z najtrudniejszych manewrów. Trzeba tylko się tego nauczyć, poznając przy tym kilka tajemnic, a cofanie z przyczepą będzie tak proste jak jazda do tyłu samochodem bez przyczepy.

 Jak jechać podczas silnego wiatru?

Wiatr wiejący z naprzeciwka bardzo skutecznie przeszkadza w rozwinięciu zaplanowanej prędkości, a na dodatek powoduje wyraźne zwiększenie się zużycia paliwa, w skrajnym wypadku nawet o 50%.

Jak pokonywać długie podjazdy na górskich drogach?

Długie, wielokilometrowe podjazdy i zjazdy na górskich drogach to prawdziwa zmora kierowcy. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę podczas jazdy w górach.

Jak jeździć w górach zimą?

Z uwagi na często zmieniającą się aurę oraz na to, że droga wiodąca przez góry nigdy nie prowadzi na jednym poziomie, kierowcę podczas jazdy czekają dziesiątki różnych niespodzianek, najczęściej niemiłych.

Jak przygotować się do jazdy w górach zimą?

Jazda zimą po górskich drogach jest bardzo trudna i ryzykowna. Trzeba liczyć się z oblodzonymi jezdniami, zachmurzeniami i zamgleniami, ograniczoną widocznością i zaspami śnieżnymi. Podpowiadamy jak należy przygotować się do jazdy w górach w warunkach zimowych.

Jak jechać w terenie leśnym?

Wjeżdżając na mało ruchliwe, zwykle nieutwardzone leśne drogi kierowcy często wyłączają myślenie. Tymczasem nawet w środku lasu należy być ostrożnym. Tu też są piesi… ale nieco inni. Podpowiadamy jak poruszać się autem w terenie leśnym.

Jak jeździć we mgle nocą?

Nocna jazda we mgle to przerażające doświadczenie. Poniższe wskazówki pomogą przewidzieć i zapobiec większości niebezpieczeństw, jakie jej towarzyszą.

Jak jeździć we mgle?

Mgła, a zwłaszcza mgła połączona z deszczem to jedno z najbardziej nieprzyjemnych zjawisk, jakie mogą spotkać kierowców. Jazda podczas mgły jest jak jazda z zawiązanymi oczami.

Jak jechać w wiejskim terenie zabudowanym i na co zwracać uwagę?

Wieś rządzi się swoimi prawami. Nie zawsze są one zgodne z obowiązującymi przepisami. Najbardziej widać to na styku wiejskiej obyczajowości z ruchem samochodów na przebiegającej przez wieś drodze.

Jak hamować na śliskiej drodze?


Umiejętność jazdy i hamowania na śliskiej nawierzchni to najwyższy stopień wtajemniczenia w zawodzie kierowcy. Wiele wypadków na drogach jest wynikiem jej nie opanowania.

REKLAMA