REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Nałożenie kary na trójkę znanych celebrytów stanowi dalsze działania prezesa UOKiK w zakresie ukrócenia tzw. kryptoreklamy - tłumaczą Mikołaj Chałas i Sylwia Werpachowska z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy w Warszawie. Jak prawidłowo oznaczać treści reklamowe i dlaczego jest to ważne?
Prezes UOKiK nałożył łącznie prawie 500 tys. zł kar na Filipa Chajzera, Dorotę Rabczewską (Dodę) i Małgorzatę Rozenek-Majdan - poinformował 3 lutego 2025 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Trójka tych celebrytów (a jednocześnie influencerów) promowała produkty różnych marek na Instagramie, nie używając jednoznacznych oznaczeń, że chodzi o reklamę - dodał prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Kryptoreklama, nazywana również ukrytą reklamą lub stealth marketingiem, to technika promocyjna, w której produkty, usługi lub marki są promowane w sposób subtelny, nierzucający się w oczy i często nieujawniający bezpośrednio, że dana treść jest reklamą. Celem kryptoreklamy jest wprowadzenie komunikatu reklamowego do świadomości odbiorców w sposób, który nie wygląda na tradycyjne działania reklamowe.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA