Każdy przedsiębiorca, który prowadzi własną działalność, powinien mieć na uwadze nie tylko potencjalne zyski, ale też ryzyko poniesienia strat, które to w jego przypadku jest dość znaczne. Istnieje bowiem wiele sytuacji, w związku z którymi może on ponieść straty. Do zdarzeń, które mogą spowodować straty zaliczyć można kradzież, włamanie pożar, powódź, huragan ale też wyrządzenie szkody osobie trzeciej w związku z prowadzoną działalnością.
Prowadzę księgowość niedużej hurtowni artykułów pościelowych. Mój szef postanowił, że wśród klientów, którzy w pierwszym półroczu bieżącego roku dokonają zakupów powyżej określonej kwoty, zostanie rozlosowana nagroda w formie wycieczki do Tunezji dla dwóch osób. Ogłoszenie w tej sprawie już od dwóch tygodni wisi w naszej hurtowni, a na wystawionych fakturach dział handlowy przybija dużą pieczątkę informującą odbiorców o promocji. Wczoraj jeden z klientów zapytał w jaki sposób załatwiliśmy pozwolenie na zorganizowanie loterii, czym zarówno szefa jak i mnie wprawił w zdumienie. Żadne z nas nie traktowało tej formy promocji sprzedaży jako loterii. Poproszę o informację czy rzeczywiście to co robimy należy zakwalifikować jako zorganizowanie loterii oraz jakie są skutki podatkowe?