REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Koronawirus w Polsce, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak prezentuje się Nokia E5

Nokia E5 stanowi propozycję przygotowaną dla małych i średnich firm. Ten biznesowy telefon jest wyposażony m.in. w klasyczna klawiaturę QWERTY, gniazdo kart pamięci microSD, a także umożliwia wymianę karty podczas pracy telefonu.

Jak wygląda reprezentacja spółki partnerskiej?

Kodeks Spółek Handlowych stanowi, że w spółce partnerskiej każdy partner ma prawo samodzielnie (jednoosobowo) reprezentować spółkę. Jest to jednak prawo a nie żaden nakaz co oznacza, że kwestie te mogą być uregulowane zupełnie inaczej.

Na czym polega umowa spółki partnerskiej?

Pierwszy etap w procesie powstawania spółki partnerskiej stanowi zawarcie umowy spółki, która powinna zawierać określone elementy. Jakie elementy powinna zawierać umowa spółki partnerskiej?

Jak prowadzić działalność w formie spółki partnerskiej?

Spółka partnerska jest nową formą spółki osobowej. Została wprowadzona do polskiego systemu prawnego wzorując się na rozwiązaniach systemu amerykańskiego. Ta forma prowadzenia działalności jest przeznaczona wyłącznie dla wykonywania wolnych zawodów.

REKLAMA

Czym jest firma spółki partnerskiej?

W obrocie gospodarczym wyrażenia „firma” używa się dla określenia samej działalności gospodarczej i ogólnie formy jej wykonywania, tymczasem firma spółki to nic innego jak jej nazwa.

Rząd wesprze przedsiębiorców – powodzian

Rada Ministrów chce wesprzeć przedsiębiorców, którzy ucierpieli w czasie powodzi. Poszkodowane firmy będą mogły otrzymać pożyczki na preferencyjnych warunkach.

Sposób księgowania w kpir przy ewidencjonowaniu usług kasą fiskalną

Jak księgować w księdze przychodów i rozchodów faktury wystawione za przeprowadzane szkolenia przy równoczesnym ewidencjonowaniu obrotu bezrachunkowego za pomocą kas rejestrujących?

Kiedy ująć import towarów w kpir

Czy wydatki poniesione na zakup towarów handlowych (importowanych) oraz koszty uboczne zakupu należy ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w dacie otrzymywania towaru?

REKLAMA

Jak umorzyć zgubiony czek?

Utrata czeku praktycznie uniemożliwia wykonywanie praw z nim związanych. Rozwiązanie tego problemu możliwe jest dzięki zastosowaniu instytucji umorzenia utraconego czeku przewidzianej przepisami prawa wekslowego.

Co zrobić, gdy weksel zaginie?

Zaginięcie weksla powoduje, iż prawie niemożliwe staje się wykonywanie z nim związanych. Powstające w związku z takimi zdarzeniami problemy pozwala rozwiązać instytucja umarzania utraconych dokumentów.

Jak ująć diety i noclegi pracownicze w ewidencji kpir

Czy koszty delegacji: diety, noclegi pracownika są kosztem uzyskania przychodu z działalności oraz czy należy rozliczać każdy wyjazd i potwierdzać jego pobyt na druku delegacji?

Kim jest osoba trzecia w podatkach i za co odpowiada?

Za zaległości podatkowe podatnika może odpowiadać osoba trzecia. Zamknięty katalog osób, które mogą ponosić taka odpowiedzialność a także określenie sytuacji w jakich odpowiadać będzie osobą trzecia zawierają przepisy ordynacji podatkowej. Jednak warto pamiętać, iż osoba trzecia poniesie odpowiedzialność za zobowiązania podatkowego podatnika dopiero gdy organ podatkowy orzeknie o odpowiedzialności tej osoby w drodze decyzji. W jakich przypadkach jest to możliwe?

Dowód wewnętrzny podstawą zapisu w kpir podatników VAT kupujących od rolników ryczałtowych.

W jaki sposób należy dokumentować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów zakupy dokonywane przez podatników podatku VAT od rolników ryczałtowych?

Jak księgować przychody i koszty z różnych form działalności w kpir

Pytanie: Podatnik prowadzi kilka działalności (trzy formy) jak powinien dokumentować zapisy w kpir ?

Co to jest biznesplan?

Pojęcie „biznesplan” pochodzi z języka angielskiego (business plan) i ogólnie oznacza plan, projekt interesu, przedsięwzięcie, plan uruchomienia działalności gospodarczej, jak również plan działania i rozwoju przedsiębiorstwa. Biznesplan jest zatem podstawowym zbiorem dokumentów opisującym działalność firmy, jej rozwój oraz szczegółowy plan działania przedsiębiorstwa.

Jak wybrać doradcę finansowego

Czy u różnych firm doradczych możemy się spodziewać odmiennych ofert kredytowych pochodzących z tych samych banków?

Jak zaksięgować w kpir otrzymane środki z funduszy unijnych

Pytanie: Jak zaksięgować poniesione wydatki na firmę, jeżeli zostaną one zwrócone w późniejszym terminie dotacją środków Europejskiego Funduszu Społecznego w postaci transzy środków pieniężnych?

Jak ująć w kpir zakup domeny internetowej

Pytanie: W której kolumnie podatkowej księgi przychodów i rozchodów (10 czy 14), należy ewidencjonować wydatki poniesione na zakup prawa do domeny internetowej?

Jak rozliczyć w kpir nabywane materiały budowlane

Pytanie: Podatnik materiały budowlane nabywa na firmę i zalicza w koszty uzyskania przychodu. Jak powinien ewidencjonować zakupy w kpir?

Jak ująć w kpir różnice remanentowe

Pytanie: Czy podatnik prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów może rozliczać się co miesiąc różnicami remanentowymi?

Jak ująć w kpir faktury, które potwierdzają obrót zarejestrowany na kasie fiskalnej

Pytanie: Czy pomniejszenie wartości raportu miesięcznego z kasy fiskalnej o wartość transakcji wprowadzonych na podstawie faktur VAT jest prawidłowe pod względem dokonywania zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Małe firmy mogą mieć większy dostęp do szkoleń

Małe przedsiębiorstwa wciąż przegrywają ze średnimi jeśli chodzi o liczbę szkolonych pracowników. Jedną z głównych barier w podnoszeniu kwalifikacji pozostają finanse.

Czy do prywatnej uczelni stosuje się przepisy ustawy antykryzysowej

Jesteśmy prywatną wyższą uczelnią. Czy możemy być traktowani jak przedsiębiorca, który może korzystać z rozwiązań przewidzianych w ustawie antykryzysowej?

Zakaz „podwójnej” kontroli przedsiębiorcy

Pamiętaj, że nie można równocześnie podejmować i prowadzić więcej niż jednej kontroli działalności przedsiębiorcy. Szczegóły w poniższym artykule.

Umowa zamiany samochodu – konsekwencje podatkowe

Wśród wielu ofert kupna-sprzedaży samochodów pojawiają się coraz częściej oferty zamiany jednego samochodu na inny. Ofertę taką najczęściej możemy spotkać w komisach i salonach samochodowych. Osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej może zawrzeć z autoryzowanym dilerem samochodowym umowę zamiany, na podstawie której diler zobowiąże się do przeniesienia własności samochodu osobowego o wartości np. 30 000 zł, natomiast klient – do przeniesienia własności samochodu osobowego o wartości np. 10 000 zł oraz dopłaty z tytułu różnicy wartości pojazdów.

Jak rozpocząć działalność telekomunikacyjną?

Przedsiębiorca telekomunikacyjny może liczyć na spore zyski z prowadzenia takiej działalności. Jednak rozpoczęcie świadczenia usług telekomunikacyjnych wiąże się z koniecznością wypełniania dodatkowych obowiązków określonych w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 z późn. zm.).

Samochód firmowy nie będący środkiem trwałym

Wielu przedsiębiorcom wydaje się, iż każdy samochód nabyty przez firmę powinien być wprowadzony do ewidencji środków trwałych, a w konsekwencji amortyzowany. Z taką sytuacją mamy do czynienia najczęściej, ale nie zawsze.

Jakie są zalety i wady leasingu auta elektrycznego

Samochody elektryczne rozpoczynają podbój rynku usług leasingowych. Firmy leasingowe uzupełniają swoje oferty, a klienci zacierają ręce na myśl o dużych oszczędnościach w utrzymaniu floty, zarówno z uwagi na serwisowanie, a także źródło energii.

Ewidencja wydatków poniesionych na samochód

W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić prowadzenie działalności gospodarczej bez wykorzystywania samochodu osobowego. W firmach jednoosobowych najczęściej używany jest prywatny samochód dla celów służbowych, z kolei w większych podmiotach samochód może stanowić majątek firmy albo może być leasingowany lub użytkowany na podstawie innych umów cywilnoprawnych.

Jak przebiega kontrola ZUS?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych może kontrolować przedsiębiorców pod względem działania zgodnie z przepisami o ubezpieczeniach społecznych. W związku z tym ZUS ma szereg uprawnień wobec przedsiębiorcy, a przedsiębiorca powinien czynić zadość swoim obowiązkom.

Jak zareklamować firmę za pomocą strony internetowej

Posiadanie strony internetowej jest obecnie standardem, który pozwala na pozyskiwanie klientów niezależnie od klasycznych kanałów sprzedażowych. Istotne jest przy tym użycie właściwej struktury witryny oraz odpowiednia jej promocja.

Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Podstawowym elementem służącym do budowy wizerunku firmy w internecie jest strona internetowa. Im lepiej zbudowana, tym większe zainteresowanie klientów firmą.

Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Na budowanie wizerunku firmy składają się nie tylko takie elementy jak broszury, papier firmowy, czy wizytówki, ale również ogół działań podjętych w sieci. Przedsiębiorca powinien pamiętać o utworzeniu co najmniej miniwitryny.

Jakie znaczenie ma wygląd i atmosfera firmy

Nieodłącznym elementem budowy wizerunku firmy jest jej wygląd i atmosfera w niej panująca. Oba te elementy, odpowiednio przemyślane, pozwalają na skuteczne dotarcie do klienta.

Skutki podpisywania dokumentów w czasie zwolnienia lekarskiego

Jeżeli właściciel firmy w czasie korzystania ze zwolnienia lekarskiego będzie nadal podpisywał dokumenty firmowe, to w razie stwierdzenia tego faktu przez kontrolerów ZUS może to skutkować utratą prawa do zasiłku chorobowego za cały okres zwolnienia.

Co powinna zawierać broszura firmowa

Broszury firmowe są nieodłącznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Prawidłowo skonstruowane pozwalają na poprawę rozpoznawalności firmy na rynku oraz wzrost wyników sprzedażowych.

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

Każda firma w celu skutecznego reklamowania świadczonych usług lub sprzedawanych produktów powinna przygotować odpowiednie broszury, ulotki i foldery firmowe.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Jak rozwijać wizerunek firmy

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w jej funkcjonowaniu i postrzeganiu na zewnątrz. Brak uwzględnienia przez przedsiębiorcę systemu identyfikacji wizualnej może spowodować ograniczenie prowadzonej działalności.  

Zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej, a własność samochodu będącego składnikiem majątku spółki

Jedną z zasad, na których opiera się konstrukcja spółki cywilnej, jest zasada stałości składu osobowego spółki, jako stosunku prawnego opartego na wzajemnym zaufaniu, lojalności i ścisłej współpracy wspólników.

Pracodawca ma nauczyć przełożonych dbać o służbowe auto

Samochód służbowy to dziś narzędzie pracy i benefit. Powierzając samochód pracownikowi przełożony dba także o wizerunek firmy. Dlatego też powinien się skupić na motywowaniu pracowników do bezpiecznej jazdy i nadmiernemu zużyciu samochodów.

Znaczenie marki w branży budowlanej

Branża budowlana to sektor, który wbrew kryzysu ma olbrzymi potencjał. Jednak brak świadomości budowania własnej marki sprawia, że polskim firmom bardzo ciężko przebić się z ofertą. Jak zatem zdobyć swojego klienta?

Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Budowanie wizerunku firmy jest istotnym elementem w procesie rozpoczynania prowadzenia działalności gospodarczej. Wizerunek odgrywa dużą rolę z marketingowego punktu widzenia.

Jaki jest zakres działania Państwowej Inspekcji Pracy?

Państwowa Inspekcja Pracy - sprawuje nadzór i kontrolę nad przestrzeganiem prawa pracy oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Inspekcję tworzą główny i 16 okręgowych inspektoratów pracy.

Czym jest książka kontroli?

Przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły kontroli. Książka kontroli może mieć formę zbioru dokumentów. Książka kontroli służy przedsiębiorcy do dokumentowania liczby i czasu trwania kontroli jego działalności.

Rozpoczęcie kontroli - upoważnienie

Czynności kontrolne mogą być wykonywane przez pracowników organów kontroli po okazaniu przedsiębiorcy albo osobie przez niego upoważnionej legitymacji służbowej upoważniającej do wykonywania takich czynności oraz po doręczeniu upoważnienia do przeprowadzenia kontroli, chyba że przepisy szczególne przewidują możliwość podjęcia kontroli już po okazaniu legitymacji.

Ogólne zasady kontroli działalności gospodarczej

Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej zawiera przepisy, które obowiązują w odniesieniu do wszelkich kontroli przeprowadzanych przez różne organy państwowe i samorządowe. W przepisach szczególnych natomiast znajdują się poszczególne typy kontroli, np. w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy, czy Inspekcji Sanitarnej.

Najczęściej używane zwroty w pismach firmowych

Prowadzący działalność gospodarczą wykorzystują do komunikacji zarówno elektroniczne jak i tradycyjne środki przekazu. W obu przypadkach do sporządzania treści wiadomości używane są zwroty ogólnie uznane za odpowiednie.

REKLAMA