REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Konflikt

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rynek pracy: narasta nowy konflikt między pracownikami - Zetki chcą ustalać nowe porządki

Choć osoby z pokolenia Z oraz starsi mają skrajnie różne poglądy na pracę, zależy im w gruncie rzeczy na tym samym. Chcą robić to co lubią, z ludźmi, którzy będą dla nich inspiracją, w miejscu, do którego będą co rano przychodzić z uśmiechem na twarzy. Dlaczego więc walczą ze sobą?

Jaka pomoc dla uchodźców z Ukrainy?

Pomoc dla obywateli Ukrainy przyjeżdżających do Polski będzie udzielana m.in. w punktach recepcyjnych.

Punkty recepcyjne dla uchodźców przy granicy z Ukrainą

W ciągu najbliższych godzin w woj. lubelskim i w woj. podkarpackim, przy polsko-ukraińskiej granicy, powstanie osiem punktów recepcyjnych dla uchodźców z Ukrainy - poinformował w czwartek rano wiceszef MSWiA Paweł Szefernaker.

Czy Straż Graniczna wzmocni patrole?

Będziemy reagować adekwatnie do zagrożenia i jeżeli zajdzie taka potrzeba wzmocnimy patrole - powiedziała PAP rzeczniczka SG por. Anna Michalska, odnosząc się do sytuacji na Ukrainie.

REKLAMA

Konflikt w spółce z o.o. - czy zawsze można wyłączyć wspólnika?

Konflikty destabilizują, a czasem nawet uniemożliwiają działanie spółki. Czy można pozbyć się ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością „niewygodnego” wspólnika?

Konfliktowy pracownik - co może zrobić pracodawca a co inny pracownik?

Przeglądając oferty pracy można zauważyć pewnego rodzaju obligatoryjne wymagania stawiane przyszłym pracownikom. Wśród nich najpopularniejszymi są: odpowiedzialność, umiejętność pracy w grupie czy samodzielność. Jednak zdarzają się oferty w których pracodawcy wskazują, iż poszukiwane są osoby, które są bezkonfliktowe czy potrafiące się podporządkować. Niestety zdarza się, że osoba która przeszła proces rekrutacyjny i została zatrudniona, w rzeczywistości jest osobą konfliktową. Co wówczas może zrobić pracodawca, a co współpracownik?

Czy warto skorzystać z mediacji?

W Polsce wciąż najpopularniejszym sposobem rozwiązywania sporów między przedsiębiorcami jest droga sądowa mimo, że nowelizacja Kodeksu Postępowania Cywilnego wprowadziła możliwość rozstrzygnięcia konfliktu poprzez mediację już w 2005 r.

Coaching konfliktu

W każdym zespole pracowniczym mogą pojawiać się konflikty o charakterze interpersonalnym niekoniecznie wśród samych pracowników, ale również na szczeblu zarządzającym. Warto zastosować nowatorskie rozwiązania ułatwiające prawidłową komunikację w firmie, do których należy coaching.

REKLAMA

Szykany w miejscu pracy - mobbing

Przeważająca większość pracodawców zapytana o to, czy w środowisku ich firmy dochodzi do przypadków mobbingu, zdecydowanie zaprzeczy. Naturalnie, przyznanie się do zgody na tego typu zjawiska mogłoby doprowadzić do postawienia przełożonemu zarzutów – 1 stycznia 2004 roku pojęcie mobbingu zostało wprowadzone do polskiego kodeksu pracy. Co za tym idzie, przełożony ma obowiązek zwalczania mobbingu, natomiast dręczony pracownik może dochodzić swoich praw przed sądem.

Czy konflikt może motywować do pracy?

Konflikty zdarzają się również w miejscu pracy. Atmosfera w pracy ma duże znaczenie dla osiągnięcia satysfakcji i poczucia spełnienia w życiu. W pracy spędzamy znaczną część naszego czasu, realizując karierę zawodową i dążąc do osiągnięcia sukcesów. W konfliktogennym środowisku znacznie trudniej osiągnąć wyznaczone założenia. Czy zawsze?

Jakie są pozytywne strony konfliktu?

Nie zawsze konflikt jest czymś złym. Może okazać się twórczą inspiracją dla nowych pomysłów. Może także zapobiegać apatii i stagnacji. Bez niego życie byłoby bezbarwne i przesłodzone.

Rozwiązywanie konfliktów -jak powinno się postąpić

Nikt nie planuje konfliktów. Zwykle wybuchają spontanicznie. Przelatuje iskra i sytuacja staje się zapalna. Emocje biorą górę i cała sytuacja wymyka się spod kontroli. W środowisku zawodowym współpracownicy osób zaangażowanych w konflikt łatwo zostają wciągnięci w konfrontację. Wszyscy podnoszą głos. Każdy ma własną opinię na temat tego co się zdarzyło.Co powinieneś zrobić?

Jak rozwiązać konflikt między Tobą a drugą osobą?

Wyobraź sobie, że razem z parterem konfliktu generujecie rozwiązanie. Nikt nie jest pokonany. Oboje zaspakajacie swoje potrzeby i osiągacie cele. Niemożliwe? Możliwe! Wymaga dwustronnego porozumienia i zrezygnowania z narcystycznego pragnienia władzy. Wymaga twórczego myślenia i przejścia 6 kroków. Jakich?

Co z konfliktem w pracy?

Konflikt jest zjawiskiem nieuchronnym w firmach, ponieważ cele, wartości, potrzeby grup i jednostek nie zawsze są zgodne. Sytuacje konfliktowe mogą być oznaką zdrowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z drugiej strony konflikt może być destrukcyjny.

Nie taki konflikt straszny, jak go malują

Początkowo czujesz drobne napięcie stopniowo przeradzające się we wzajemną wrogość. Pojawiają się zarzuty, negatywne uwagi, oceny. Emocje zaczynają szaleć. Prym wiedzie Bezradność, Złość, Lęk. Napięcie rośnie, aż do momentu, kiedy daleko Ci do rozsądku. Zdarzenia nabierają tempa. W końcu nie możesz już dłużej tego wytrzymać i rozładowujesz się we wszechogarniającej awanturze. Z czym kojarzy Ci się słowo konflikt?

Jak rozwiązywać konflikty w zespole?

Niektórzy ludzie boją się konfliktów. Czują się niepewnie i niewygodnie, przyjmują postawę „pokój za każdą cenę”. Jest to mechanizm obronny, który pozwala w miarę spokojnie przetrwać. Zastawiam się wtedy: Jaki jest tego koszt?

Jak udzielać reprymend?

Mimo że reprymenda może zostać odebrana jako reakcja negatywna, to jeśli zostanie udzielona z troskliwą szczerością może okazać się skutecznym narzędziem motywacyjnym dla wydajnych pracowników, którzy ostatnio, z jakiegoś powodu, nie pracują tak dobrze jak zwykle.

Określenie sposóbu rozwiązania konfliktu to nie wszystko

Określenie rozwiązania konfliktu często rodzi za sobą kolejne pytania i nowe zadania. Kolejnym krokami jest odpowiednie sprecyzowanie celu i zaplanowanie drogi do niego.

W rozwiązywaniu konfliktów ważne jest dopasowanie

W sytuacji rozwiązywania konfliktu, kiedy dwóm stronom zależy na satysfakcji i zażegnaniu sporu niezbędne jest branie pod uwagę ich interesów. Dlatego w „projektowaniu rezultatów” tak ważne jest dopasowanie.

Projektowanie, jako model rozwiązywania sporów

Projektowanie – czyli planowanie, wypracowanie czegoś zupełnie nowego. Stosując ten model rozwiązywania konfliktów gwarantujemy przeciwnikom innowacyjne podejście do przyczyn konfliktu i oferujemy wspólną pracę nad końcowym efektem.

Znalezienie źródła konfliktu nie zawsze przyspiesza rozwiązanie sporu

W sytuacjach konfliktowych i stresowych naturalną reakcją jest szukanie przyczyn i próby ich likwidacji. Okazuje się jednak, że takie rozwiązywanie problemów tylko pozornie jest najszybszą i najprostszą drogą.

Konflikt - idziemy na wojnę

Podejście do konfliktu jak do wojennej bitwy może wzniecić motywację i chęć „wygranej”. Jednak czy na pewno zawsze warto stawiać sprawę „na ostrzu noża”?

Pułapki negocjacji

Negocjacje są powszechnie uważane za bardzo dobry sposób rozwiązywania problemów. Jednak czasami przeradzają się w spór, w którym żadna strona nie chce ustąpić, a negocjator pełni jedynie rolę posłannika. Jak poradzić sobie z taką sytuacją?

Dlaczego odczuwamy lęk w pracy ?

Odczucie lęku w pracy jest powszechnym zjawiskiem, gdyż - spójrzmy prawdzie w oczy - działalność zawodowa to ważna część naszego życia.

Oswoić lęk

Gdy pracujesz pod presją czasu, zabiegasz o nowe stanowisko czy dążysz do perfekcji odczuwasz lęk. Aby nie zlekceważyć pewnych oznak mówiących, że jesteś pod wpływem stresu warto jest poznać jakie działanie może wywierać niepokój.

Stres w pracy a koncepcje zarządzania ludźmi

Przyglądam się koncepcjom zarządzania ludźmi i zastanawiam się nad nimi. Komu służą? Jak motywują i czy pomagają w zarządzaniu stresem?

„Zarządzanie” konfliktami

Konflikty w środowisku pracy są nieuniknione, a z założenia są chwilowe i konieczne do „oczyszczenia atmosfery”. Jednak zdarza się, że przekładają się one na sposób i wyniki pracy.

Konflikt częścią życia biznesowego

Konflikt - zło konieczne? Odpowiem krótko. Jedno jest pewne, konflikt jest immanentną częścią życia każdej organizacji, w tym także tej biznesowej.

Dlaczego warto unikać kompromisów?

Niezależnie od tego czy jesteś pracodawcą czy pracownikiem, pamiętaj, że kompromis na etapie rekrutacji jest źródłem problemów w przyszłości.

Jak zachować się w kryzysie?

Od krytycznego spojrzenia na siebie i swoją postawę menedżerską należy rozpoczynać zmiany w zespole. Jednak, nawet w kryzysie, pewne normy i wartości muszą pozostać niezmienne.

Skuteczne sposoby na rozwiązywanie konfliktu

Konflikt nie musi być czynnikiem destrukcyjnym. Wręcz przeciwnie, dobrze rozwiązany może wzmocnić twój zespół.

REKLAMA