REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Smartfon stał się nieodłącznym elementem procesu zakupowego – w sklepach korzysta z niego aż 90% badanych. A to dlatego, że 2/3 Polaków postrzega siebie jako świadomych konsumentów. Chcą wiedzieć, co kupują, a ponad połowa regularnie sprawdza informacje na opakowaniach przed zakupem.
E-paragony mają być powszechne i całkowicie zastąpić te papierowe, które teraz dostajemy od sprzedawców na finał transakcji. Fiskusowi ułatwi to walkę z szarą strefą, nam kontrolę wydatków i zarządzanie domowym budżetem.
Kod QR to wygoda, zwłaszcza w płatnościach. Do tego stopnia, że wkrótce ma zastąpić całkowicie np. kasowniki a środkach komunikacji publicznej – już teraz „kupno biletu” w tej formie jest bardzo popularne. W autobusie kod podmienić trudno, ale już na parkomacie czy na stronie internetowej – to łatwe. A dla nas o tyle trudne, że fałszywy kod QR wykryć jest znacznie trudniej niż fałszywy link.
Quishing, czyli oszustwo z wykorzystaniem kodów QR staje się coraz bardziej powszechne. Ostatnio przyjęło formę mandatów zostawianych kierowcom za wycieraczką. Ale ataków takich jest więcej, można je znaleźć np. w skrzynkach e-mail. Jak rozpoznać atak hakerski? Jak zadbać o bezpieczeństwo?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA