REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Nie zmienia się jedno: cena pozostaje głównym kryterium stosowanym przy zakupach, a pandemia i inflacja tylko zwiększyły jej wagę. Jednak konsumenci chcieliby kupować produkty o dobrej jakości – marki własne tworzone są przez sieci właśnie w oparciu o kompromis między dobrą jakością a niską ceną.
Polacy narzekają na jakość ubrań. Prawie połowa badanych konsumentów skarży się, że ubrania, kupowane w sklepach w ostatnich 6-12 miesiącach, są produkowane z coraz to gorszych materiałów. Według znawców tematu, problemy zaczęły się już podczas pandemii, gdy zostały zaburzone łańcuchy dostaw. Do tego doszła wysoka inflacja. Widać również, że gorszą jakość wymusza polityka klimatyczna. Jak dodają eksperci, powrót do wysokogatunkowych towarów może być dość trudny i trwać długo, bo producentom cała ta sytuacja jest raczej na rękę.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA