Jakie trendy w SEO dominują w 2022 roku? Branża SEO wykonuje właśnie big step w kierunku... użytkownika. I choć dla jednostki ten krok może być dzisiaj jeszcze niepozorny i niezauważalny, to w obszarze SEO wywołał niemałe zamieszanie i często gruntowne transformacje w strategiach na ten rok. Zmiany nie skupiają się już tylko na podnoszeniu wartości strony w myśl „zapunktowania” u robotów Google. Idziemy o krok dalej. Punktem wyjścia jest dzisiaj użytkownik, jego wrażenia, intencja, potrzeby oraz ich kontekst. Dlatego, gdy WhitePress na konferencji SEO & Content Camp organizowanej w połowie roku zapytał specjalistów o kluczowe elementy na kolejne 5 lat, wskazywali oni przede wszystkim na trzy z nich: smart content, smart link building i oczywiście – AI. To co łączyło odpowiedzi to m.in. aspekt behawioralny tych działań. Jak się zmienia branża SEO w tym obszarze i na jakie jeszcze elementy zwrócili uwagę specjaliści?
Problematyka wdrożenia przepisów chroniących osoby zgłaszające naruszenia prawa, czyli tzw. sygnalistów, jest zagadnieniem wielowątkowym, obejmującym zagadnienia z pogranicza prawa publicznego i prawa prywatnego. Jednym z aspektów ochrony sygnalistów jest obszar ochrony danych osobowych zarówno samych zgłaszających, jak i tych osób, których zgłoszenia dotyczą. Zarys problemów i wyzwań dla organizacji w tej materii był jednym z tematów konferencji „Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość RODO” organizowanej przez Kancelarię Lubasz i Wspólnicy z okazji czwartej rocznicy rozpoczęcia stosowania przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych. Patronem medialnym konferencji był portal infor.pl.
Dziś chciałabym Wam przybliżyć temat monitoringu we wspólnocie mieszkaniowej. Skąd taki pomysł? Otóż zapytał mnie o to słuchacz jednego z moich szkoleń dotyczących ochrony danych osobowych. Założenie jest takie, że na osiedlu powstała wspólnota mieszkaniowa, został powołany Zarząd, mieszkańcy chcą w celu poprawy bezpieczeństwa zainstalować monitoring wizyjny. Monitoring ten ma być zarządzany przez mieszkańców, a dostęp do niego ma mieć każdy mieszkaniec, oczywiście po uprzednim zalogowaniu się przy użyciu odpowiednich dostępów.
Pytanie: W moim sklepie jest zamontowana kamera. Osoba, która twierdzi, że robiła zakupy w sklepie, poprosiła o przekazanie utrwalonego obrazu z monitoringu. Nie podała przy tym żadnych powodów, dla których chce otrzymać nagranie. Czy mam obowiązek spełnić taką prośbę? Czy mogę udostępnić nagranie, jeżeli są na nim widoczni także inni ludzie?