REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Influencer

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Guglowanie już nie dla pokolenia Z. Młodzi szukają odpowiedzi gdzie indziej

Już nie Google odpowiada na pytania zadawane przez pokolenie Z. Młodzi użytkownicy Internetu szukają odpowiedzi i rekomendacji w social mediach. 

Oznaczanie treści influencerskich. Jak to trzeba robić zgodnie z prawem?

Influencer, (z ang. influence – wpływ) to osoba, „która wywiera wpływ”. Takie osoby w dzisiejszym  scyfryzowanym otoczeniu spotykamy niemal na każdym kroku – głównie w mediach i serwisach społecznościowych, także tych, które umożliwiają udostępnianie filmów i innych treści audiowizualnych. Te formy i kanały przekazu to obecnie najbardziej popularny sposób na dotarcie przez influencerów ze spersonalizowaną reklamą lub innym materiałem marketingowym, głównie z uwagi na odbiór tej formy przekazu jako autentyczna. Czy, a jeżeli tak, to jakie wymogi prawne obowiązują w tym zakresie? 

Eksperci medyczni w roli influencerów

Social media już dawno przestały być tylko przestrzenią rozrywki i rekreacji. Wraz z upowszechnieniem się pracy hybrydowej i wirtualizacją codziennych zadań, coraz częściej social media stają się dla nas źródłem fachowej wiedzy nt. zdrowia. Medycy coraz częściej porzucają pisanie poradników dla pacjentów i wizyty w mediach tradycyjnych na rzecz wideo, podcastów i fachowych porad do mediów społecznościowych. Budując wokół siebie duże i lojalne społeczności, namawiają do działań prozdrowotnych i profilaktycznych. W wyścigu o zaufanie pacjenta wygrywają dziś, ci, którzy swoją wiedzą potrafią przekazać w sposób lekki i zrozumiały. 

REKLAMA

Oznaczanie reklam w Polsce - rekomendacje dla influencerów

Popularne problemy topowych marek branży influencerskiej w USA jak w pigułce pokazują w jakim kierunku z pewnością będzie również w Polsce ewoluował stan prawny przeciwdziałania nieuczciwym praktykom w kwestii oznaczania reklam przez influencerów.

Przekazanie towarów influencerom w ramach działań promocyjno-marketingowych a VAT

W celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów przedsiębiorcy często decydują się na prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych. Podatnicy VAT przekazują produkty ze swojego asortymentu influencerom w zamian za reklamę w mediach społecznościowych. Podatnicy mają wątpliwości, czy należy to traktować jako nieodpłatne przekazanie próbki towaru. Czy przekazanie towarów influencerom w ramach działań promocyjno-marketingowych jest opodatkowane VAT?

Najbardziej poważane zawody w Polsce 2022 [RANKING]

Jakie są najbardziej poważane zawody w Polsce w 2022 roku? Oto wyniki drugiej edycji rankingu prestiżu zawodów stworzonego przez SW Research. Na czele znajduje się strażak i ratownik medyczny. Listę zamykają youtuber, polityk i influencer.

Influencerzy a prawo - powstał pierwszy kodeks dobrych praktyk dla działań reklamowych

W polskich social mediach mamy do czynienia z ogromnym problemem scamu i kryptoreklamy w działaniach promocyjnych influencerów. Działalności twórców coraz mocniej przygląda się UOKiK, który wszczął już pierwsze postępowania wobec paru internetowych gwiazd. Do tej pory praktyki wyznaczał rynek, a nie jasne zasady. Nieznajomość przepisów przestaje być jednak wymówką, bo właśnie powstał pierwszy Kodeks Dobrych Praktyk Dla Influencerów, który jasno wyznacza normy działalności reklamowej w social mediach.

REKLAMA

Jak oznaczenie współpracy wpływa na zaufanie do influencera?

Konsumenci ufają influencerom oznaczającym współpracę z markami - wynika z badania LifeTube i IQS przeprowadzonego na platformie Omnisurv by IQS.

Reklama musi być wyraźnie oznaczona - UOKiK sprawdza influencerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy treści sponsorowane na blogach, Instagramie czy Facebooku gwiazd internetu są właściwie oznaczane? Czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd? Pod koniec września 2021 r. UOKiK zapowiedział przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. UOKiK informuje konsumentów, że mają prawo do rzetelnej informacji dotyczącej powodów, dla których influencerzy polecają określone produkty. Rynek obawia się, że UOKiK po sprawdzeniu zasad współpracy influencerów z agencjami reklamowymi i reklamodawcami może przykładnie ukarać jednego z wiodących graczy, ku przestrodze innych - ocenia adwokat w w kancelarii Chałas i Wspólnicy Mikołaj Chałas.

Łukasz Walczak: Znaczenie mniejszych influencerów będzie rosło [WYWIAD]

Czy sytuacja w branży influencer marketingu wróciła już do normy? Czy zainteresowanie tego typu działaniami ze strony marek zmieniło się w wyniku globalnej pandemii? O czym należy pamiętać decydując się obecnie na współpracę z influencerami?

Rozliczenie PIT twórców internetowych

Rozliczenie PIT twórców internetowych. Jeśli prowadzenie działalności twórczej w internecie, takiej jak blogi, vlogi i konta w mediach społecznościowych jest źródłem zarobków, to z reguły podlega opodatkowaniu. Z fiskusem można rozliczyć się na wiele sposobów - przypominają eksperci KPMG.

Jak współpracować z influencerem?

W ramach autorskich projektów GetHero Academy i InfluTalk by GetHero, każdy chętny internauta będzie mógł wziąć udział w bezpłatnych wydarzeniach online i zgłębić swoją wiedzę w obszarach influencer marketingu i mediów społecznościowych.

Koronawirus. Jak przetrwać kryzys w influencer marketingu?

Jak zatrzymać spadek obrotów i podnieść sprzedaż? Dobrymi praktykami dzieli się Tobiasz Wybraniec, prezes agencji GetHero [wywiad]

Ile zarabia influencer?

Media społecznościowe to w dzisiejszych czasach główna arena wymiany poglądów, opinii, czy pozyskiwania informacji. Instagram ma na całym świecie ponad miliard aktywnych użytkowników, a 60% z nich korzysta z niego codziennie . Przekłada się to na potencjał reklamowy tego medium. Kto odpowiada za promocję marek na Instagramie? Są to tzw. influencerzy. I jak się okazuje, większość z nas chciałaby nimi zostać.

Firmy testują nowe kanały promocji w internecie

Dotychczas z pomocy influencerów korzystały głównie marki z obszaru mody czy beauty. Dziś coraz więcej firm nietypowych dla Instagrama bada i testuje nowe kanały promocji. To między innymi branża farmaceutyczna, nowe technologie czy inicjatywy proekologiczne. Coraz częściej na Instagramie swoje produkty promują marki skierowane do silversów, czyli pokolenia 55+.

REKLAMA