REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

RODO w HR - o czym warto pamiętać?

RODO wyznacza granice przetwarzania danych osobowych przez działy HR. Czy można zamieścić prywatny e-mail pracownika, jego numer telefonu czy zdjęcie w bazie osobowej? Jakie rejestry należy prowadzić? Jak długo można przetwarzać dane?

W których branżach to pracownicy dyktują warunki

Jak szacują eksperci, na polskim rynku w najbliższych latach będzie brakowało nawet 3-4 milionów pracowników. Do roku 2050 luka ta może osiągnąć nawet 10 milionów. Firmy walczą już nie tylko o programistów, księgowych, finansistów i prawników, ale także szeregowych pracowników fizycznych. Dla kandydatów oznacza to okazję na lepsze warunki i wyższe wynagrodzenia.

Motywowanie pracowników nagrodami rzeczowymi

Benefity dla pracowników często obejmują premie finansowe, opiekę medyczną lub np. karnety na fitness i inne aktywności. A gdyby tak zrobić inaczej i zaproponować nagrody rzeczowe dla tych, którzy starają się najbardziej? Akcja z nagrodami może stanowić ciekawe urozmaicenie w firmowej codzienności.

Kandydat do pracy chce poznać powód odrzucenia oferty

Kandydaci do pracy chcą poznać powód odrzucenia ich oferty. Okazuje się, że tylko co 6 kandydat otrzymuje taką informację zwrotną. Zapoznaj się z wynikami raportu "Candidate Experience w Polsce".

REKLAMA

Kompetencje ważniejsze od wykształcenia

Niskie bezrobocie wpływa na problemy z pozyskiwaniem pracowników. Pracodawcy szukają osób z odpowiednimi kompetencjami. Wykształcenie przestaje być kluczowe w rekrutacji.

Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice

Zasadniczą i podstawową różnicą między Assessment a Development Center jest cel zastosowania metody oraz sposób wykorzystania jej wyników. Sesję DC od sesji AC może różnić również zestaw wykorzystywanych narzędzi diagnostycznych.

Pytania podczas rekrutacji pracownika

Niezależnie od danych osobowych przekazanych przez osoby ubiegające się o zatrudnienie, w procesie rekrutacji zarówno pracodawca, jak i osoba ubiegająca się o zatrudnienie mają prawo zadawać pytania i oczekiwać na nie odpowiedzi. Nie wszystko bowiem wynika z zakresu przedstawionych danych osobowych oraz z treści ogłoszenia rekrutacyjnego.

Wyższe koszty pracy w 2020 r. - skutki

Wyższe koszty pracy w 2020 r. będą wynikiem podniesienia płacy minimalnej, wdrożenia PPK oraz zniesienia limitu 30-krotności składek ZUS. Jakie będą skutki nowych rozwiązań?

REKLAMA

PPK – porównanie ofert instytucji finansowych

Wybór instytucji finansowej, która będzie prowadziła program Pracowniczych Planów Kapitałowych to wyzwanie, przed którym stoi wielu pracodawców w Polsce. Decyzja ta jest bardzo ważna, ponieważ to od niej zależy bezpieczeństwo finansowe pracowników. Na co zwrócić uwagę przy tego rodzaju wyborze?

Kongres Profesjonalistów HR

W dniach 5-6 grudnia w hotelu Novotel Airport w Warszawie odbędzie się kolejna odsłona Kongresu Profesjonalistów HR. Tematem przewodnim wydarzenia będzie HR 4.0 - nowe kompetencje HR w obliczu zwinnej transformacji biznesu. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Elastyczne formy zatrudnienia w Polsce i na świecie

Żeby sprostać wyzwaniom nowoczesności i sprawnie funkcjonować w zglobalizowanym świecie, przedsiębiorstwo musi stale reagować na zmieniające się potrzeby rynkowe, jednocześnie nie zapominając o tym, że głównym celem jego działania jest maksymalizacja zysków. Elastyczne formy zatrudnienia mogą stanowić odpowiedź na stale dokonujące się przeobrażenia na rynku pracy, a i pozwalają zmniejszyć koszty funkcjonowania firmy. Jak wykorzystuje się je w Polsce i na świecie? Które rozwiązania stosowane są najczęściej?

Strategia lean - nauka przez działanie

Do podstawowych umiejętności lidera lean – bez względu na to, czy zarządza pięcioma osobami, czy wielomiliardową firmą – należy osobiste przewodzenie wysiłkom kaizen. Wiąże się to z pozyskiwaniem i angażowaniem do współpracy innych ludzi, którzy zechcą podążać wytyczonym tropem zmian, wspólnie uznanych za niezbędne.

Kim jest dyrektor do spraw szczęścia?

Słowo "pracoszczęście" pochodzi z języka duńskiego (arbejdsglaede) i określa nowy trend na rynku pracy. W związku z dużą konkurencją na rynku pracy firmy starają się być coraz bardziej atrakcyjne w oczach potencjalnych pracowników. Kim jest dyrektor do spraw szczęścia i jakie ma zadania?

Podwyżka czy nowy pracownik?

Co jest lepszym rozwiązaniem z puntu widzenia pracodawcy - podwyżka dla dotychczasowego pracownika czy zatrudnienie nowego?

Kandydaci do pracy nie stawiają się na rozmowy kwalifikacyjne

Coraz częściej kandydaci do pracy nie stawiają się na rozmowy kwalifikacyjne. Zdarzają się sytuacje, że na 10 osób zaproszonych na rozmowę rekrutacyjną nie przychodzi ani jedna. Jak walczyć z tym zjawiskiem?

Strategia lean to lepsze podejście biznesowe

Strategia lean koncentruje się na nauce konkurencyjności i polega na przyjęciu zasadniczo innego podejścia do kwestii myślenia w miejscu pracy. W lean chodzi o kształtowanie umiejętności odkrywania nowych faktów oraz pogłębiania wiedzy.

Wynagrodzenie to nie wszystko. Jak często i dlaczego Polacy zmieniają pracę?

Charakterystyczną cechą XXI wieku jest zmienność, o której często mówi się, że jest jedyną pewną współczesnego świata. Zmieniają się wartości, wyzwania i problemy. Przemianom podlega nasze podejście do zarabiania, jak również do samej pracy i zatrudnienia. Charakterystyczne dla obecnych czasów jest też ciągłe dokształcanie i przekwalifikowanie się pracowników. Dlatego tradycyjna kariera polegająca na osiąganiu kolejnych szczebli rozwoju, rozumiana również jako związanie się z jedną firmą na całe życie, odeszły do przeszłości. O tym, jak kształtuje się współczesny rynek pracy oraz jak często Polacy zmieniają pracę, opowiada Beata Pisula, specjalistka międzynarodowego portalu pracy Talinkme.pl.

5 typów osobowości pracowników i ich wymagania w stosunku do miejsca pracy

Okazuje się, że wymagania pracowników w stosunku do miejsca pracy wynikają nie z wieku czy płci, lecz z typów ich osobowości. Jakie 5 rodzajów osobowości można wyróżnić? Co cenią najbardziej? Jak stworzyć dla nich idealne miejsce pracy?

Z jakiego powodu Polacy zmieniają pracę?

Polacy coraz częściej zmieniają pracę i bezpośrednio po zakończonej współpracy z jednym pracodawcą rozpoczynają karierę w innej firmie. Kiedy decydują się na rozwiązanie umowy? Jakie są najczęstsze powody zmiany pracodawcy?

Open space i hot desk - wady i zalety

Open space to rozmieszczenie wielu stanowisk pracy w jednej dużej przestrzeni biurowej. Natomiast hot desk stanowi model zarządzania przestrzenią biurową polegający na nieprzypisywaniu stanowiska pracy do konkretnego pracownika. Jakie są ich wady i zalety?

Jak rekrutacja i rynek HR zmienią się w ciągu najbliższych 10 lat

Otaczający nas świat zmienia się w błyskawicznym tempie. Technologie zaczynają dominować w nowych obszarach życia. Będąc świadkami tych zmian demograficznych i społecznych, musimy nieustannie się dokształcać oraz zmieniać podejście, również w kwestii sposobów oraz jakości pracy. Już teraz możemy zauważyć znaczące przeobrażenia rynku rekrutacji oraz HR. O tym, czy za 10 lat rozmowy kwalifikacyjne będą przeprowadzane przez roboty opowiada specjalistka międzynarodowego portalu pracy Talinkme.pl, Beata Pisula.

Grywalizacja narzędziem motywacji i rozwoju pracowników

Grywalizacja w pracy łączy elementy gry i rywalizacji. To narzędzie budujące motywację i wspomagające rozwój pracowników.

Wynagrodzenia członków zarządów

Jak kształtują się wynagrodzenia osób zasiadających w zarządach spółek giełdowych, a także osób pełniących poszczególne funkcje w zarządach spółek Skarbu Państwa?

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

Czynsz najmu a czynsz administracyjny - czym się od siebie różnią i od czego zależy ich wysokość?

Na rynku nieruchomości mieszkaniowych pojęcie „czynszu” funkcjonuje w dwóch odmianach, czyli  czynszu administracyjnego oraz czynszu najmu. Choć różnica pomiędzy oboma terminami wydaje się dość oczywista, to jednak często w przedmiotowych publikacjach i wypowiedziach nie do końca wiadomo jaki rodzaj czynszu autor miał na myśli.

Wiele pokoleń w jednej firmie - różnice między pracownikami

Wiele pokoleń pracowników w jednej firmie stanowi wyzwanie dla pracodawców. Czym różnią się od siebie młodsi i starsi pracownicy? Jak pogodzić występujące w zespole odmienności?

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Candidate Experience krok po kroku

Candidate Experience to pojęcie od wielu lat znane w branży HR, z powodzeniem wykorzystywane jest przy budowaniu wizerunku marek. Dlatego też w sytuacji silnej pozycji kandydata na runku pracy, stale wzrasta świadomość konieczności zadbania o obszar employer brandingowy firmy, który zaczyna się już na etapie zamieszczenia ogłoszenia o pracę. Jak wygląda Candidate Experience budowany przy współpracy z agencją doradztwa personalnego? Na to pytanie odpowiada Magdalena Kamińska, Finance & Professional Services Recruitment Manager w People.

Zarządzanie pokoleniami pracowników

Skuteczne zarządzanie pokoleniami pracowników pozwala efektywnie wykorzystać drzemiący w nich potencjał i przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa. I chociaż w temacie tym wiele zostało już powiedziane, wcale nie oznacza to, że zagadnienie nie stanowi już wyzwania dla pracodawców i menadżerów. Jak więc zarządzać wielopokoleniowością w firmie?

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Szkolenie "Zarządzanie szkoleniami" jeszcze w 2019 r. w 4 miastach

Szkolenie "Zarządzanie szkoleniami" odbędzie się w 4 miastach: Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Zakopanem. Pierwszy termin już 23 lipca 2019 r. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Wniosek o umorzenie opłat za mieszkania komunalne i socjalne

Już od 1 lipca 2019 r. warszawiacy mogą składać wnioski o umorzenie opłat za mieszkania komunalne i socjalne. To nie jedyna nowość. Zmieniły się również zasady dotyczące spłaty długów z solidarną odpowiedzialnością.

Polecamy książkę "ZWINNOLOGIA. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą"

"ZWINNOLOGIA. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą", której autorami są Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski, Marek Naumiuk, to pierwsza na polskim rynku książka opisująca zastosowanie praktyk zwinnych (agile) w zarządzaniu zmianą. Zrywa ona z klasycznym zarządzaniem zmianą, pokazując współczesne podejście, które zakłada, że nastawienie na informację zwrotną, dialog i eksperymentowanie to droga do sukcesu. Patronat medialny nad książką objął Infor.

Gdzie szukać pracy w sezonie wakacyjnym?

W III kwartale 2019 r. najwięcej pracowników będą poszukiwały firmy z sektora: transportu, logistyki, produkcji przemysłowej oraz przemysłu wydobywczego. W którym regionie Polski firmy będą zwiększały zatrudnienie w sezonie wakacyjnym? Gdzie przewiduje się redukcję etatów?

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Kiedy członek zarządu spółki nie może być pracownikiem

Członek zarządu związany jest ze spółką tzw. stosunkiem korporacyjnym. Na jego podstawie, w konsekwencji powołania do organu zarządzającego, członek zarządu może wykonywać swoją funkcję. Jednak to nie stosunek korporacyjny jest tym, na podstawie którego najczęściej swoją funkcję pełnią członkowie zarządu. Zdarza się też, że obok stosunku korporacyjnego występuje stosunek pracy lub stosunek cywilnoprawny oparty o umowę zlecenia lub tzw. umowę menadżerską.

Pozostała dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy

Jak już wspomniałam w poprzednim artykule, akta osobowe, są tylko częścią dokumentacji pracowniczej, którą zobowiązany jest prowadzić pracodawca. Pozostała dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy to m.in.: dokumenty dotyczące ewidencjonowania czasu pracy, dokumenty związane z ubieganiem się i korzystaniem z urlopu wypoczynkowego, a także karta (lista) wypłaconego wynagrodzenia za pracę.

Jak prowadzić akta osobowe pracownika od stycznia 2019 r.?

Jednym z pierwszych zadań jakie dostaje debiutująca kadrowa jest porządkowanie dokumentów pracowniczych, a w szczególności wpinanie dokumentów do akt osobowych, zakładanie teczek albo porządkowanie i wpinanie pozostałej dokumentacji związanej z zatrudnieniem pracownika. Jest to dobre wprowadzenie do pracy w zawodzie kadrowca.

Trade marketing manager (branża FMCG) - zarobki 2019

Trade marketing manager ma za zadanie koordynować działania marketingowe w punkcie sprzedaży. Co należy do jego obowiązków? Ile w branży FMCG w 2019 r. zarabia trade marketing manager? Jak wysokiej premii może się spodziewać?

Dyrektor ds. marketingu (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019

Dyrektor ds. marketingu branży FMCG nadzoruje wszystkie działania marketingowe firmy. Co należy do jego obowiązków? Ile w 2019 r. zarabia dyrektor ds. marketingu? Na jakie premie może liczyć?

Dyrektor ds. sprzedaży (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019 r.

Dyrektor do spraw sprzedaży w branży FMCG tworzy długoterminową politykę handlową przedsiębiorstwa i nadzoruje jej wykonywanie. Od efektywności działu, którym zarządza, zależy rentowność całej firmy. Co należy do obowiązków dyrektora ds. sprzedaży? Ile zarabia się na tym stanowisku w Polsce w 2019 r.? Na jakie premie można liczyć?

Etyka w rekrutacji

Rekrutacja pracownika wymaga odpowiedniego podejścia do kandydata do pracy. Proces pozyskiwania nowego pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy. Warto więc dbać o etykę podczas rekrutacji pracownika.

Umiejętności miękkie w branży IT

Obecnie w branży IT pożądane są kompetencje miękkie. Specjaliści z tej branży powinni zainwestować w rozwój umiejętności negocjacyjnych, komunikacyjnych czy biznesowych - radzi ekspert.

Praca w marketingu - wyzwania

Marketing jest obecnie w dobie intensywnej transformacji spowodowanej wprowadzaniem nowych technologii. Praca w marketingu polega więc na umiejętnym wykorzystywaniu innowacyjnych narzędzi przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Jakie wyzwania stoją przed marketerami?

Praca w branży motoryzacyjnej - jakich pracowników brakuje?

Branża motoryzacyjna rozwija się w bardzo szybkim tempie. Część procesów związanych z pracą ulega automatyzacji. Jakich pracowników w związku z postępem poszukuje się w branży automotive?

Work-life balance w Polsce - różnica między matkami i ojcami

Work-life balance w Polsce wygląda różnie w zależności od tego, czy dotyczy sytuacji matek, czy ojców. Obecnie zdecydowana większość kobiet poświęca się wychowywaniu dzieci i rodzinie. Można jednak zauważyć, że mężczyźni stopniowo zwiększają swój udział w wychowywaniu dzieci. Co można zrobić, aby osiągnąć równowagę między życiem prywatnym i zawodowym?

Pomieszczenie tymczasowe - kto je dostanie od gminy?

W czasie minionych Świąt Wielkanocnych weszły w życie ważne zmiany prawne dotyczące między innymi eksmisji. Wedle nowych przepisów, komornik po sześciomiesięcznym oczekiwaniu na przydział pomieszczenia tymczasowego dla eksmitowanego lokatora (nieposiadającego innego lokum), nie będzie już mógł eksmitować takiej osoby do noclegowni lub schroniska dla bezdomnych. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 1046 par. 4 kodeksu postępowania cywilnego, osoba prowadząca eksmisję będzie musiała wytrwale czekać na przyznanie dłużnikowi pomieszczenia tymczasowego.

Na co zwrócić uwagę podczas rekrutacji? - metoda Hogana

Często bardzo trudno jest wyłonić najlepszych kandydatów na dane stanowisko pracy. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas rekrutacji? Poznaj metodę dr. Roberta Hogana.

Polecamy książkę: „Bądź liderem! 2.0”, John C. Maxwell

Serdecznie polecamy kolejne wydanie wyjątkowej książki: „Bądź liderem! 2.0”, John C. Maxwell. Ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy pierwszego wydania. Książka ukazała się pod patronatem medialnym Infor.

REKLAMA