REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Hr, Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak skutecznie zarządzać pracą mobilnych pracowników

Przedsiębiorstwa zagają się z rosnącą liczbą zadań realizowanych przez swoich pracowników w terenie, szukając jednocześnie sposobów na optymalizację kosztów związanych z koordynacją oraz kontrolą pracy wykonywanej przez zdalnych pracowników. Czy wykorzystanie nowoczesnych aplikacji do zarządzania pracownikami mobilnymi może przynosić realne oszczędności czasowo-ekonomiczne?

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

Prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników

Coraz częściej polskie firmy wprowadzają prozdrowotne i prorodzinne programy dla pracowników. Zdrowy i wypoczęty, skutecznie łączący życie zawodowe z prywatnym pracownik jest bardziej zaangażowany w pracę i efektywniej wykonuje swoje obowiązki. Corporate wellness zyskuje więc na znaczeniu.

Szkolenia wyjazdowe – obowiązek czy miły dodatek?

Co takiego mają w sobie szkolenia wyjazdowe, czego brakuje zajęciom organizowanym stacjonarnie? Pierwsza odpowiedź, jaka się nasuwa, dotyczy rozrywkowego aspektu wyjazdów. Stacjonarne szkolenia organizowane w siedzibie przedsiębiorstwa lub w sali firmy szkoleniowej wciąż są i pewnie długo jeszcze pozostaną najpopularniejszą formą kształcenia pracowników. Z roku na rok zwiększa się jednak zainteresowanie szkoleniami wyjazdowymi.

REKLAMA

Przewaga wakatów nad liczbą kandydatów do pracy

Przewaga wakatów nad liczbą kandydatów do pracy stała się faktem w niektórych sektorach gospodarki. Na działy HR spada odpowiedzialność poszukiwania nowych sposobów na przyciągnięcie jak najlepszych pracowników.

Pracownicy tymczasowi - mity

Pracownicy tymczasowi często przedstawiani są jako gorsi od pracowników zatrudnianych na stałe. Czy mity dotyczące tego typu pracowników można obalić?

Lean Management, metoda zarządzania, która zdumiewa cz. II.

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Wybór odpowiedniej sali na szkolenie

Wybór odpowiedniej sali na przeprowadzenie szkolenia może okazać się bardzo trudny. Najwięcej problemów i wątpliwości mają osoby, które nie posiadają doświadczenia w wynajmie sal konferencyjnych. Na co należy zwrócić uwagę przy poszukiwaniu idealnego pomieszczenia?

REKLAMA

Jak skutecznie zarządzać czasem pracy?

Istnieją odpowiednie techniki, które mogą nam pomóc w lepszej organizacji czasu pracy. Jednak nawet najdoskonalsze metody na niewiele się zdadzą, jeśli będziemy działali w zgodzie ze starymi, nieefektywnymi przekonaniami i przyzwyczajeniami.

Jak zwiększyć zaangażowanie w pracy?

Brak zaangażowania w pracę, znudzenie i poczucie jej bezcelowości mogą wskazywać na wypalenie zawodowe. Aby podjąć decyzję o zmianie pracy, warto się jednak upewnić i podjąć pewne kroki w kierunku poprawy sytuacji. Jak zwiększyć zaangażowanie w pracy?

Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne?

Spotkania służbowe mogą odbywać się w różnych miejscach - w miejscu pracy, w restauracji czy za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne? Jak o to zadbać?

Jak radzić sobie z gadułą w pracy?

Efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych powinno odbywać się w skupieniu. Problem mogą stanowić współpracownicy. Nierzadko zdarza się, że osoba pracująca w tym samym pomieszczeniu jest gadułą. Jak radzić sobie z tego typu osobą w pracy?

Wolontariat pracowniczy w korporacji i małej firmie

Wolontariat pracowniczy to ciekawe rozwiązanie dla dużych korporacji i małych firm. Skupia pracowników wokół wspólnego celu. Jakie korzyści przynosi pracodawcy, a jakie może nieść ze sobą zagrożenia?

Badanie HR Najwyższej Jakości

II edycja badania HR Najwyższej Jakości wykazała, że pracodawcy inwestują w politykę personalną. Ze szczegółami badania można zapoznać się w raporcie prezentującym najlepsze praktyki pracodawców w zakresie motywowania pracowników, rekrutacji, rozwoju kadr czy CSR. PSZK przyjmuje zgłoszenia do kolejnej edycji badania.

Podróże motywacyjne pracowników

Podróże motywacyjne pracowników stają się coraz bardziej popularne. Czy warto w nie inwestować? Jakie korzyści mogą przynieść pracodawcy?

Szansa na awans

Pojawiająca się szansa na awans powinna być zawsze wykorzystywana. Co stoi temu na przeszkodzie? Dlaczego pracodawcy pomijają niektórych pracowników przy awansowaniu?

Maszyny przyszłością pracy

Maszyny będą przyszłością pracy. Czy całkowicie zastąpią człowieka? Jakie możliwości dają nowe technologie?

Jak skutecznie zarządzać zmianą w przedsiębiorstwie

W obecnych czasach zmiana jest normą, dotyczy to także organizacji, które, żeby przetrwać na rynku, muszą stale przystosowywać się do zmian, zarówno tych w skali mikro, jak i marko. Jednak – reaktywność to za mało. Zarząd organizacji powinien wręcz antycypować zmiany i na bieżąco monitorować ich przebieg. Pozostawienie spraw „ich biegowi” to prosta droga do zapaści organizacyjnej. Jak zarządzać zmianą – przeczytaj porady ekspertów.

Rozwój zawodowy

Rozwój zawodowy jest niezwykle ważny dla każdego człowieka. Pozwala na odczuwanie satysfakcji z pracy i otwiera ścieżki kariery. Jak należy dbać o rozwój zawodowy?

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Praca Polaków niedopasowana do ich umiejętności

Około połowa polskich pracowników uważa, że zajmuje stanowisko niedopasowane do swoich umiejętności. Wpływa to na spadek efektywności pracy. Jaka jest przyczyna niedopasowania pracy do umiejętności konkretnej osoby?

Przeprowadzanie konkursów na stanowiska kierownicze - podmioty

Przeprowadzanie konkursów na stanowiska kierownicze odbywa się za pośrednictwem określonych podmiotów. Należy do nich organizator konkursu oraz komisja konkursowa. Jakie zadania podejmują?

Zarządzanie kadrami - nowoczesne systemy IT

Zarządzanie kadrami za pomocą nowoczesnych systemów IT staje się coraz bardziej popularne. Jest bardziej efektywne i może przynieść pracodawcy oszczędności.

Kiedy nie należy korzystać z urlopu na żądanie?

Urlop na żądanie to uprawnienie przysługujące pracownikowi w wymiarze 4 dni na rok kalendarzowy. Wchodzi w skład pełnej puli dni urlopu wypoczynkowego. Nie ma konieczności składania wniosku o tego typu urlop, ale istnieje obowiązek powiadomienia pracodawcy jeszcze przed godziną rozpoczęcia pracy zgodną z rozkładem czasu pracy. Kiedy nie należy korzystać z urlopu na żądanie?

Wellness w firmie (2)

Największym problemem pracodawców jest współcześnie bierna obecność pracowników w pracy. Nieobecność fizyczną można łatwo zauważyć. Tymczasem nieobecność w pracy duchem jest już dużo trudniej wykryć. Jak walczyć z tym zjawiskiem?Jaki wpływ na zaangażowanie i efektywność pracy ma polityka wellness w firmie?

Polacy na 7. miejscu ze znajomości języka angielskiego

Polacy zajęli 7. miejsce ze znajomości języka angielskiego w firmach. Lepsi są tylko mieszkańcy krajów skandynawskich, Holandii i Belgii.

Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

Osoba zarządzająca zespołem ludzi często budzi ich niechęć. Problemy komunikacyjne w zakładzie pracy to częsty powód rozwiązywania umów. Jak utrzymywać dobre stosunki z pracownikami?

Automatyzacja procesów konsolidacyjnych w strukturze wielofirmowej

Pojęcie konsolidacji najczęściej kojarzy się z aspektem zarządzania finansami w strukturze wielofirmowej, często grupach kapitałowych. Dotyczy zatem zagadnienia, którego właścicielem są działy finansowe. W zakresie ich obowiązków w strukturach wielofirmowych jest m.in. uzyskanie zgodności z wymaganiami Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF/MSR) oraz Międzynarodowych Standardów Raportowania Finansowego (IFSR), tj. poradzenie sobie m.in. z eliminacją danych dotyczących rozliczeń wzajemnych oraz wynikających z różnic kursowych, z konwersją i/lub przenoszeniem danych, zmianami walut, elastycznym wprowadzaniem korekt, prezentacją raportów i konsolidacji w różnych standardach księgowości, walutach czy formatach danych, automatyczną zmianą różnych postaci danych w zależności o stopnia powiązania w grupie kapitałowej czy strukturze wielofirmowej.

Umiejętność pracy w zespole

Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wpisywanych kompetencji w CV wysyłanych przez kandydatów do pracy. Dlaczego praca w zespole jest tak ważna dla pracodawców?

Zarządzanie budynkiem. Jak zdać test z odpowiedzialności?

Zima to wyjątkowy okres w roku, w którym właściciele budynków maja szansę wykazać się jeśli chodzi o zarządzanie nieruchomościami. To właśnie w okresie zimy zgłaszana jest największa ilość szkód związanych z niewłaściwym, lub brakiem właściwego zabezpieczenia budynków. Eksperci ERGO Hestii rądzą na co zwrócić uwagę, aby uchronić się przed poniesieniem dodatkowych kosztów.

Popularność biur elastycznych

Popularność biur elastycznych rośnie. Przynoszą korzyści zarówno pracodawcom jak i pracownikom. Koszt aranżacji takiego biura jest niższy od aranżacji tradycyjnego.

Inwestycja w rozwój pracowników

Inwestycja w rozwój pracowników się opłaca. Warto szkolić najlepszych pracowników i starać się o zatrzymanie ich w firmie. Pracodawca dbający o rozwój zawodowy swojej kadry ma większą szansę na zwielokrotnienie zysku firmy.

Mniej-więcej menedżer coach

Jak wiadomo, nie ma uniwersalnego stylu zarządzania, który sprawdzałby się w każdej sytuacji. Im bardziej elastyczny menedżer, tym lepiej sobie radzi z różnymi wyzwaniami organizacyjnymi, decyzyjnymi, personalnymi dostosowując styl do zmieniających się okoliczności. Nierzadko pojawia się potrzeba przyjęcia przez menedżera roli coacha, która nadal zbyt często kojarzona jest bardziej z reprymendą menedżerską niż stylem partycypacyjnym, angażującym, wspierającym rozwój i zmianę.

Pożegnanie pracownika

Odejście pracownika z firmy zwykle podyktowane jest brakiem satysfakcjonującego wynagrodzenia i nieprzyjemną atmosferą w danym miejscu pracy. Poprawa sytuacji na rynku pracy może dodatkowo wpłynąć na decyzję pracownika o zmianie zatrudnienia. Co w takim przypadku należy zrobić? Jak pracodawca powinien pożegnać pracownika?

Ubezpieczenie członków zarządu - zbędny luksus czy konieczność?

Osoby odpowiedzialne za zarządzanie spółką ponoszą szeroką, gdyż osobistą (całym swoim majątkiem) odpowiedzialność za podjęte decyzje. Zabezpieczeniem przed błędnymi decyzjami może być wykupienie odpowiednio wcześniej ubezpieczenia dedykowanego członkom zarządu.

Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów

Nie ma złych żołnierzy, są tylko źli dowódcy. To dotyczy także szefów i sposobu w jaki motywują swoich ludzi do pracy. Motywacja to nic innego jak zrozumienie pracownika, szukanie jego talentów i pasji, a następnie odpowiednie rozplanowanie zadań, jasne wskazywanie celów i sposobu ich osiągania.

Lean Management - metoda zarządzania, która zdumiewa cz. I

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Jak komunikować wynagrodzenia?

Komunikacja wynagrodzeń powinna stanowić jeden z obszarów prowadzonej w firmie komunikacji wewnętrznej. Aby była ona efektywna i użyteczna z punktu widzenia przedsiębiorstwa, konieczne jest przyjęcie odpowiedniej strategii komunikacji wynagrodzeń.

Działy kadrowe muszą przejść transformację

W obecnych czasach działy kadrowe muszą przejść transformację. 80% zarządów firm nie ma dostatecznej wiedzy na temat własnych pracowników. Bez niej nie da się skutecznie zarządzać pracownikami. Działy personalne będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w firmach.

Szkolenia i opieka medyczna dla pracowników

Szkolenia i opieka medyczna dla pracowników to najpopularniejsze benefity stosowane przez pracodawców w Polsce.

Kursy językowe - najlepsza inwestycja w siebie

Kursy językowe wciąż stanowią najlepszą inwestycję w siebie. Znajomość języków obcych jest bowiem brana pod uwagę praktycznie przez każdego pracodawcę i daje większe szanse na rynku pracy.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

Wellness w firmie (1)

Dziś, w obliczu rosnącej świadomości ekologii i profilaktyki zdrowia, prognozy starzejącego się społeczeństwa, a z drugiej strony, wzrostu tempa życia i towarzyszącego mu braku poczucia równowagi życiowej, trend wellness w firmie stał się realną potrzebą zarówno po stronie pracownika, jak i jego pracodawcy. Dynamicznie rośnie liczba organizacji, które wdrażają programy wellness. I bardzo im się to opłaca.

Dokumenty w firmie – pułapka dla wydajności?

Stare porzekadło mówi: „czas to pieniądz”, jednak w praktyce firmy o tym zapominają. Nawet w dobie XXI wieku, erze informacji i automatyzacji procesów czas w wielu przedsiębiorstwach jest zwyczajnie marnowany – z przyczyn często prozaicznych. Liczby mówią same za siebie: zarządzanie dokumentami w archaiczny sposób to „luksus” który kosztuje krocie. Stać na niego Twoją firmę? Zobacz jak zarządzać obiegiem dokumentów by szybko zobaczyć pozytywne efekty. Prezentujemy porady specjalistów.

Zawodowe postanowienia na nowy rok

Badania wskazują jednoznacznie na niski procent realizacji noworocznych postanowień zawodowych. Tylko 8% społeczeństwa udaje się osiągnąć zakładane cele. Jaka jest tego przyczyna? Które postanowienia mają większą szansę na realizację?

Nowe trendy w kulturze organizacyjnej – CIO i CLO

Chief Innovation Officer (CIO) oraz Chief Learning Officer (CLO) to nowe trendy w kulturze organizacyjnej. Jakie role pełni dyrektor ds. innowacji i dyrektor ds. zarządzania wiedzą?

Jak osiągać wyznaczone cele?

Wiele osób poddaje się rutynie i nie realizuje własnych celów. Czasami brakuje im odwagi, by po nie sięgnąć. Zdarza się również, że te osoby w ogóle nie planują przyszłości. Tymczasem warto urzeczywistniać swoje marzenia. Jak dążyć do ich realizacji?

Znaczenie szacunku do pracownika

Pracownicy niezadowoleni z pracy szukają innych miejsc zatrudnienia, a przy tym opowiadają innym o warunkach pracy i płacy funkcjonujących w firmie. Warto zapoznać się z wynikami badania Harvard Business School, według których ponad 70 proc. kryzysów medialnych to efekty doniesień byłych bądź aktualnych pracowników. Jakie zatem jest znaczenie szacunku do pracownika?

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

Optymalna motywacja

Wydawałoby się, że im większa motywacja, tym osiągnięcie celu staje się łatwiejsze. Ale czy rzeczywiście tak jest? Okazuje się, że wysoka motywacja może przeszkodzić w osiągnięciu planowanego rezultatu. Jak osiągnąć optymalną motywację?

REKLAMA