REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.
Wiceminister edukacji Paulina Piechna-Więckiewicz poinformowała, że resort bierze pod uwagę kwestię dostępności w szkołach tzw. różowych skrzyneczek ze środkami higieny intymnej. Przekazała, że w środę spotka się w tej sprawie z przedstawicielami samorządu.
Najnowszy raport dot. higieny zębów Polaków przynosi następujące informacje: aktualnie 54,5% dorosłych osób myje zęby pastą dwa razy dziennie (o 3,1 p.p. mniej niż rok temu). 18,1% rodaków robi to tylko raz w ciągu dnia (mniej o 1,7 p.p. niż rok temu). Wciąż niewielka część społeczeństwa szczotkuje zęby trzy razy dziennie – 13,9%, a czyszczenie ich po każdym posiłku deklaruje zaledwie 3,9% ankietowanych. Z kolei najmniej osób twierdzi, że niecodziennie to praktykuje – 1,2%. Natomiast w ogóle tego nie wykonuje 1,4% badanych. Autorzy raportu wskazują, że rosnące ceny m.in. past do zębów mogą wpływać na te tendencje. Ale na pewno większe znaczenie ma niewiedza na temat zagrożeń wynikających z braku odpowiedniej higieny jamy ustnej. Jeżeli nie postawimy na szerszą edukację, to sytuacja dalej może się pogarszać.
Produkty przeznaczone do higieny jamy ustnej zdrożały w sklepach średnio o 6,5% rdr. Wzrost cen nie pozostaje też bez wpływu na stan uzębienia Polaków. Wyraźnie widać, że rośnie grupa osób, która przez podwyżki zaczęła ograniczać takie zakupy. To staje się niebezpiecznym trendem, szczególnie dla zdrowia.
REKLAMA
Jak często Polacy myją zęby? Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że blisko 60% Polaków myje zęby dwa razy dziennie, a niecałe 20% robi to tylko raz. Z kolei ponad 11% ankietowanych sięga po szczoteczkę trzy razy w ciągu dnia, a niespełna 3% – częściej. Tylko nieco ponad 2% czyści zęby po każdym posiłku. Sondaż pokazuje też, że blisko 3% ankietowanych nie szczotkuje ich codziennie. Brakuje polityki profilaktycznej.
REKLAMA
REKLAMA