REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Na początku 2024 roku, 31 stycznia i 14 lutego, w sklepach Biedronka odbyły się jednodniowe akcje promocyjne – „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”. Klienci byli zachęcani do kupienia określonych produktów, za które mieli otrzymać „Zwrot 100% na voucher”. Okazało się jednak, że przedsiębiorca w przekazach reklamowych nie informował jasno o zasadach akcji. Prezes UOKiK postawił spółce Jeronimo Martins Polska zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów za co grozi kara do 10 proc. obrotu.
Od 9 września 2024 r. przez kolejne 4 tygodnie Lidl prowadzi kampanię rekrutacyjną. Poszukiwani są pracownicy sklepów i magazynów w całej Polsce. W sumie zatrudnionych ma być przynajmniej 1000 osób. Jakie wynagrodzenia oferuje ten pracodawca?
Dynamika podwyżek cen w sklepach sukcesywnie rośnie. W lipcu 2024 r. codzienne zakupy w sklepach detalicznych zdrożały (w porównaniu do lipca 2023) średnio o 3,9%, w czerwcu – o 3,1%, w maju – o 2,9%, a w kwietniu – o 2,4%. Eksperci są pewni, że trend wzrostowy nie ustąpi. Przewidują też, że w grudniu 2024 r. ogólny poziom inflacji podniesie się do ok. 5%, a w 2025 roku ma szansę nawet sięgnąć 10%. Ostatecznie może wpłynąć na to wiele czarnych scenariuszy. Ciągle pojawiają się nowe czynniki, które zwiększają koszty funkcjonowania sklepów i producentów. Dlatego wojna cenowa na rynku coraz mniej chroni portfele klientów. A ceny detaliczne podbijać może ryzyko wzrostu rachunków za nośniki energii, a także kolejna podwyżka płacy minimalnej.
Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.
REKLAMA
Krajowa Informacja Skarbowa w swojej interpretacji wyjaśniła, że działalność gospodarcza wnioskodawcy, obejmująca zarządzanie systemami informatycznymi i sprzedaż zestawów prezentowych, kwalifikuje się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z 3% stawką podatku.
Handel detaliczny odnosi się do sprzedaży produktów końcowemu konsumentowi na użytek osobisty, a nie na dalszą sprzedaż czy do przetworzenia. Jest to ostatnie ogniwo w łańcuchu dystrybucji produktów. Handel detaliczny może odbywać się w różnych miejscach, takich jak sklepy fizyczne (np. supermarkety, butiki, sklepy osiedlowe), przez internet (e-commerce) czy poprzez sprzedaż bezpośrednią (np. katalogi, telezakupy).
Detaliści w obliczu problemów gospodarczych muszą weryfikować swoje strategie i dopasowywać je do zmieniających się warunków. Jak wynika z raportu branżowego, aż 70 proc. badanych przedstawicieli handlu detalicznego z USA ocenia, że spowolnienie gospodarcze potrwa przynajmniej 1,5 roku.
Kid adults: zjawisko w różnych sektorach produktowych. Dlaczego dorośli coraz chętniej sięgają po zabawki lub produkty z postaciami ich ulubionych w czasach dzieciństwa bajek? Co producenci powinni wiedzieć na temat targetu?
REKLAMA
21 kwietnia 2023 r. Komisja Europejska zaproponowała nowe przepisy zmieniające normy handlowe niektórych produktów rolno-spożywczych, takich jak owoce i warzywa, soki i dżemy owocowe, miód, drób czy jaja. Zmiany te mają pomóc konsumentom w dokonywaniu bardziej świadomych wyborów dotyczących zdrowszej diety i przyczynić się do zapobiegania marnotrawieniu żywności.
Ostatnie lata to czas bezprecedensowych zawirowań dla obiektów handlowych: pandemia, wojna, inflacja czy rosnące znaczenie zakupów internetowych na długo zmieniły zachowania polskiego konsumenta.
Przedsiębiorcy są optymistycznie nastawieni do metaverse, 70% z nich wierzy, że może on poprawić doświadczenia klientów i stać się ich kluczowym wyróżnikiem – wynika z najnowszych badań
Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.
Wg ekspertów specjalizujących się w merchandisingu, tylko co trzeci produkt (29 proc.) znajduje się tam, gdzie chce producent. Image Recognition - technologia rozpoznawania obrazu – to innowacyjny sposób na stałą kontrolę standardu ekspozycyjnego, określonego w umowie między producentem a właścicielem sklepu.
W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.
REKLAMA