REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Generacja Z

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

„Z” jak zwalniam się. Na czym naprawdę zależy pracownikom z Pokolenia Z

Wypłata jest najmniej istotna dla pracowników z Pokolenia Z (57,88 proc.). Liczy się dla nich o wiele mniej niż dla badanych z innych grup wiekowych – wynika z raportu ADP „People at Work 2023: A Global Workforce View”. Co ciekawe, to również Zetki mają w sobie najwięcej optymizmu. Aż 74,10 proc. pozytywnie postrzega swoje aktualne miejsce pracy w perspektywie kolejnych pięciu lat.  Jakie więc jest Pokolenie Z oraz ile prawdy jest w stereotypach o najmłodszych osobach na rynku pracy?

Pokolenie Z

Pokolenie Z to termin używany do opisania pokolenia ludzi urodzonych w okresie od połowy lat 90. do początku lat 2010. Jest to pokolenie, które dorastało w erze powszechnego dostępu do Internetu, szybkiego rozwoju technologii oraz mediów społecznościowych. 

Jak pokolenie Z korzysta z ubezpieczeń zdrowotnych?

Pracowników, którzy są przedstawicielami pokolenia Z jest już ponad 1,4 miliona. Zetką jest więc prawie co dziesiąty pracujący w Polsce. Choć Zetki różnią się w podejściu do pracy od innych pokoleń, to podobnie jak pozostali cenią sobie prywatną opiekę medyczną jako benefit pracowniczy. Zetki najczęściej korzystają (oprócz internisty) z konsultacji ginekologicznych, dermatologicznych i okulistycznych.

Młodzi w trosce o klimat ograniczają spożywanie mięsa

Z raportu NPD Group wynika, że pokolenia Gen Z i Millenialsi będą niemal w całości odpowiedzialne za wzrost alternatyw mlecznych i mięsnych do 2024 roku. Jak wskazują młodzi, jest to związane z ich troską o klimat i potrzebą aktywnego działania. Takie wartości wyznają uczestnicy olimpiady projektów społecznych, którzy aktywnie przeciwdziałają zmianom klimatu, realizując ekologiczne inicjatywy w programie Mniej Plastiku stworzonym przez Fundację Zwolnieni z Teorii i Lidl Polska. 20 marca, z okazji Międzynarodowego Dnia Bez Mięsa młodzi ludzie apelują o zastanowienie się nad tym, jaki wpływ ma na planetę nasza dieta.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA