W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.
Główny Urząd Statystyczny podał, iż w I kwartale 2014 r. przychody średnich i dużych przedsiębiorstw wzrosły o 2,7 proc. Wynik finansowy firm w tym roku wyniósł 21,3 mld zł, czyli o 3,6 mld zł wyższy niż w roku ubiegłym, w tym samym okresie.
28 stycznia w Europie obchodzony jest Dzień Ochrony Danych Osobowych. Powinien on być ważny dla każdego z nas. Gdziekolwiek jesteśmy, cokolwiek robimy — nasze dane osobowe są zbierane i używane. Musimy je chronić, gdyż dane osobowe to nie tylko adres, telefon czy numer PESEL, ale także inne informacje o naszej życiowej aktywności , jaki jest stan naszego zdrowia, jak lubimy spędzać czas, na co wydajemy pieniądze i wiele innych.
Od uzyskanych na terytorium Polski dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu świadczeń otrzymanych przez emerytów i rencistów, w związku z łączącym ich uprzednio z zakładem pracy stosunkiem służbowym, stosunkiem pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczym stosunkiem pracy, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 26 i 38 updof – w wysokości 10% należności (art. 30 ust. 1 pkt 4 updof). Co istotne – podstawą prawną wypłaty tych świadczeń nie jest stosunek pracy, lecz fakt uprzedniego pozostawania w takim stosunku.