REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Hr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Roboty mogą zastąpić 700 zawodów

Roboty mogą zastąpić w przyszłości aż 700 zawodów. Jednak większość pracowników nie boi się utraty pracy z powodu automatyzacji pracy. Jakie zawody mogą zniknąć? Jakich profesji nie zastąpi maszyna?

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

Wyciek firmowych danych a bezpieczeństwo teleinformatyczne

Co jakiś czas serwisy informacyjne donoszą o wycieku danych. Problem ten dotyczy zarówno wielkich korporacji, małych firm jak i organów państwa. Niekiedy do utraty informacji dochodzi przez przypadek lub nieuwagę, a innym razem, w efekcie działania hakerów. Czy można się w jakiś sposób bronić przed takim zjawiskiem? W pewnym stopniu tak: np. rozwijając systemy teleinformatyczne.

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne – pierwsze kroki

Polskie firmy sprzedają obecnie za granicę produkty o łącznej wartości 800 mld dolarów, natomiast do 2020 roku nasz eksport wzrośnie o ponad 35%. W ubiegłym roku towary z Polski były obecne w 218 krajach świata, w tym tak egzotycznych jak Gwinea Równikowa, Wyspy Kokosowe czy Kiribati. Aby polscy przedsiębiorcy mogli jak najlepiej wykorzystać sprzyjające tendencje na światowych rynkach, przygotowaliśmy cykl poradników, w których zaprezentujemy najważniejsze aspekty rozpoczęcia działalności eksportowej oraz skutecznego budowania marki na zagranicznych rynkach.

REKLAMA

Faktury elektroniczne - czy wystarczające jest przesłanie ich w formacie pdf, czy wymagany jest oryginał papierowy?

Fakturą elektroniczna została w ustawie o podatku od towarów i usług zdefiniowana jako faktura w formie elektronicznej wystawiona i otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym. W dobie dzisiejszej dbałości o środowisko, a także techniki, coraz więcej firm decyduje się na wystawianie faktur elektronicznych – ponieważ jest to wygodne, czasooszczędne i szybkie. Czy wystawiając fakturę w formie elektronicznej, konieczne jest ich przesłanie w określonym formacie (np. PDF), czy wymagane jest dosłanie oryginału papierowego? Jakim warunkom powinna odpowiadać faktura, aby była ona uznana za dowód podatkowy?

Zwolnienie z pracy - 6 symptomów

Sprawdź, czy pracodawca planuje zwolnienie Cię z pracy. Przedstawiamy 6 symptomów świadczących o tym, że Twoja posada w firmie może być zagrożona.

Wartość firmy powstała w wyniku nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa podlega amortyzacji

Dodatnia wartość firmy powstała na skutek przeniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa na rzecz podatnika podlegać będzie amortyzacji zgodnie z art. 16b ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT.

GOODWILL - wartość firmy, reputacja

REKLAMA

Dlaczego warto przeprowadzać audyt systemu ocen okresowych pracowników?

W pierwszej połowie roku dochodzi do oceny wyników całej organizacji, jak i poszczególnych pracowników. W drugiej połowie roku można natomiast przeprowadzić ocenę systemu oceny okresowej pracowników. Dlaczego warto dokonać audytu systemu ocen?

Dodatkowe opodatkowanie producentów niezdrowej żywności

Jak wynika z przeprowadzonych badań, większość Polaków popiera opodatkowanie producentów niezdrowej żywności. Ich zdaniem, producenci niezdrowej żywności powinni odprowadzać dodatkowy podatek na fundusz walki z otyłością i nadwagą.

Polacy uczą się mniej i pracują więcej niż 10 lat temu

Polacy uczą się mniej i pracują więcej niż 10 lat temu. Takie wnioski wypływają z badania "Budżet czasu ludności 2013". Badanie przeprowadza się co 10 lat.

Serwer własny czy dedykowany?

Dziś praktycznie każde przedsiębiorstwo musi podjąć decyzję odnośnie miejsca, w którym będzie przechowywało dane firmowe, czy choćby stronę internetową. Wybierać może pomiędzy własnym serwerem w siedzibie firmy, serwerem dedykowanym dzierżawionym w zewnętrznej serwerowni oraz hostingiem współdzielonym. Teoretycznie pierwsze rozwiązanie jest najbezpieczniejsze, ale w praktyce, niewielu firmom można je polecić.

Wyższe odsetki ustawowe za opóźnienie w rozliczeniach między firmami od 2016 roku

Odsetki za opóźnienie rozliczenia transakcji między firmami wzrosną, przy obecnych stopach procentowych, z 8 proc. do 9,5 proc. - taki będzie skutek projektu noweli ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych oraz Kodeksu cywilnego, autorstwa Ministerstwa Gospodarki.

Ustawa o zasadach udzielania kredytów hipotecznych

Resort finansów przedstawił założenia ustawy, która ureguluje wszystkie kwestie związane z zawieraniem umów o kredyt mieszkaniowy, jak również obowiązki banków i pośredników kredytowych wobec klientów.

Ulgi podatkowe na badania i rozwój - nowe propozycje MF

Ministerstwo Finansów zauważa potrzebę zmian w ulgach podatkowych dla firm inwestujących w badania i rozwój; mogłyby one np. zaliczyć w koszty kwoty wyższe niż rzeczywiście poniesione na ten cel; zlikwidowana zostałaby jednak ulga na nabycie nowych technologii - mówi wiceszef resortu Jarosław Neneman.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Firmy rezygnują z płatności gotówkowych

Coraz więcej branż odchodzi od gotówki na rzecz płatności online, które są wygodniejsze. Największa skala tego zjawiska występuje w firmach, dla których jedynym akceptowalnym standardem stają się płatności online.

Motywacja za pomocą szkoleń

Duża część pracowników (aż 2/3) nie angażuje się w wykonywaną pracę. Staje się to coraz większym problemem dla pracodawców. Sposobem na walkę z tym zjawiskiem staje się motywacja za pomocą szkoleń.

Czy pracownicy nie darzą cię sympatią?

Jak sprawdzić, czy pracownicy nie darzą cię sympatią? Przeanalizuj kilka poniższych sytuacji, które sygnalizują niechęć pracowników i powolne wykluczanie ze sfery komunikacji koleżeńskiej.

Czy polskie smartfony podbiją świat?

Ponad milion trzysta tysięcy egzemplarzy sprzedanych w 24 krajach, w tym w Polsce. Telefony wyposażone w ośmiordzeniowe procesory i wyświetlacze z powłoką Gorilla Glass 3. Prezentacja na jednym z największych stoisk na targach CeBIT w Hanowerze. I zaskoczenie, bo mowa nie o gigancie, ale polskim producencie smartfonów, który właśnie zaczyna podbój świata.

Pracownik w Internecie

Pracownik w Internecie zamieszcza różnego rodzaju informacje dotyczące życia prywatnego. Warto pamiętać, że obecnie rekruterzy sprawdzają kandydatów do pracy na wielu płaszczyznach. Nowym źródłem informacji o potencjalnym pracowniku są portale społecznościowe.

Jak skutecznie zarządzać pracą mobilnych pracowników

Przedsiębiorstwa zagają się z rosnącą liczbą zadań realizowanych przez swoich pracowników w terenie, szukając jednocześnie sposobów na optymalizację kosztów związanych z koordynacją oraz kontrolą pracy wykonywanej przez zdalnych pracowników. Czy wykorzystanie nowoczesnych aplikacji do zarządzania pracownikami mobilnymi może przynosić realne oszczędności czasowo-ekonomiczne?

IFK poleca: Innowacje zmniejszają podatek

Każdy podatnik może obniżyć daninę należną fiskusowi dzięki ulgom podatkowym. Jedną z ulga, która umożliwia zmniejszenie dochodu, a z której może skorzystać jedynie określona grupa podatników, jest ulga technologiczna. Osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą zredukować swój podatek, jeśli dokonali wydatków na zakup nowych technologii.

9 mld euro na innowacje i działalność badawczo-rozwojową

Polscy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać ze wsparcia na innowacje i działalność badawczo-rozwojową. W nowej perspektywie finansowej na ten cel trafi 9 mld euro z programu Inteligentny Rozwój. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju chce im ułatwiać sięganie po unijne środki. Służyć temu ma nie tylko przyspieszanie procedur, lecz także pomoc w nawiązywaniu kontaktów między firmami a naukowcami.

Szkolenia wyjazdowe – obowiązek czy miły dodatek?

Co takiego mają w sobie szkolenia wyjazdowe, czego brakuje zajęciom organizowanym stacjonarnie? Pierwsza odpowiedź, jaka się nasuwa, dotyczy rozrywkowego aspektu wyjazdów. Stacjonarne szkolenia organizowane w siedzibie przedsiębiorstwa lub w sali firmy szkoleniowej wciąż są i pewnie długo jeszcze pozostaną najpopularniejszą formą kształcenia pracowników. Z roku na rok zwiększa się jednak zainteresowanie szkoleniami wyjazdowymi.

Ułatwienia w uzyskiwaniu ulg podatkowych na badania i rozwój

Prezydencki projekt ustawy o innowacyjności gospodarki, nad którym Sejm zacznie prace w tym tygodniu, zakłada m.in. ułatwienia w uzyskiwaniu ulg podatkowych za wydatki na badania i rozwój.

Rozliczanie samochodów służbowych wykorzystywanych na cele prywatne

Od 1 stycznia 2015 roku, a więc niemal już cztery miesiące, obowiązują regulacje w zakresie opodatkowania nieodpłatnego świadczenia z tytułu samochodów służbowych wykorzystywanych na cele prywatne. Bezpośrednim zamiarem ustawodawcy było ułatwienie procesu rozliczania tej formy nieodpłatnego świadczenia na rzecz pracowników, choć w rzeczywistości – można by rzec – że celem było po prostu ujawnianie przychodów pracownika, a więc ich opodatkowanie.

Księgowość w chmurze - kiedy warto się na nią zdecydować?

Przedsiębiorcy coraz chętniej godzą się na przeniesienie księgowości swojej firmy do chmury. Prawo, chociaż nie najnowsze, zastrzega ogólne zasady takiej współpracy. Tylko co z bezpieczeństwem, brakiem zrozumienia działania chmury i tzw. „złośliwością rzeczy martwych”?

Przewaga wakatów nad liczbą kandydatów do pracy

Przewaga wakatów nad liczbą kandydatów do pracy stała się faktem w niektórych sektorach gospodarki. Na działy HR spada odpowiedzialność poszukiwania nowych sposobów na przyciągnięcie jak najlepszych pracowników.

Pracownicy tymczasowi - mity

Pracownicy tymczasowi często przedstawiani są jako gorsi od pracowników zatrudnianych na stałe. Czy mity dotyczące tego typu pracowników można obalić?

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Prawo restrukturyzacyjne - zmiany od 1 stycznia 2016 r.

Nowe przepisy w zakresie restrukturyzacji przewidują m.in., że przedsiębiorca znajdujący się w trudnej sytuacji finansowej - niewypłacalny lub zagrożony niewypłacalnością - będzie mógł wybrać procedurę naprawczą dopasowaną do swoich potrzeb. Postępowania restrukturyzacyjne mają umożliwić zmiany struktury majątku, zobowiązań przedsiębiorcy i zatrudnienia. Nowe regulacje zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2016 r.

Sprawozdania finansowe małych firm - zmiany w rachunkowości w 2016 r.

Projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, przyjęty przez Radę Ministrów 30 marca br. przewiduje wprowadzenie uproszczeń w rachunkowości związanych ze zmieniającym się otoczeniem gospodarczym i dotyczących sprawozdań finansowych dla m. in. spółek kapitałowych. Dzięki zmianom przygotowanie sprawozdań będzie tańsze, co poprawi warunki funkcjonowania tzw. jednostek małych.

Wybór odpowiedniej sali na szkolenie

Wybór odpowiedniej sali na przeprowadzenie szkolenia może okazać się bardzo trudny. Najwięcej problemów i wątpliwości mają osoby, które nie posiadają doświadczenia w wynajmie sal konferencyjnych. Na co należy zwrócić uwagę przy poszukiwaniu idealnego pomieszczenia?

Coraz więcej zamożnych Polaków

Z przeprowadzonych badań wynika, że z każdym rokiem w naszym kraju przybywa zamożnych i bogatych Polaków. W roku 2014 ich liczba sięgnęła 878 tys., natomiast za dwa lata po raz pierwszy liczba zamożnych Polaków ma przekroczyć milion.

Uproszczenia w rachunkowości małych firm

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej dla małych firm o przychodach nieprzekraczających 34 mln zł rocznie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, którym ma zająć się rząd. Zmiany mają prowadzić do obniżenia kosztów prowadzenia rachunkowości.

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej małych firm

Wprowadzenie uproszczeń w sprawozdawczości finansowej dla małych firm o przychodach nieprzekraczających 34 mln zł rocznie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, którym ma zająć się rząd. Zmiany mają prowadzić do obniżenia kosztów prowadzenia rachunkowości.

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Jak firmy monitorują publikacje na swój temat w internecie

Coraz większa liczba firm monitoruje publikacje na swój temat w internecie. Jednak słabej jakości monitoring mediów może być dla firmy większym problemem niż korzyścią. Przez błędny system spółka może stracić dużo czasu, usuwając bezwartościowe wzmianki z rezultatów monitoringu. Dodatkowo brak częstej aktualizacji monitoringu uniemożliwia szybkie reagowanie na komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych. Instytut Monitoringu Mediów opracował listę najczęstszych problemów.

Jak zwiększyć zaangażowanie w pracy?

Brak zaangażowania w pracę, znudzenie i poczucie jej bezcelowości mogą wskazywać na wypalenie zawodowe. Aby podjąć decyzję o zmianie pracy, warto się jednak upewnić i podjąć pewne kroki w kierunku poprawy sytuacji. Jak zwiększyć zaangażowanie w pracy?

Obieg dokumentów w nowoczesnej firmie

Może być przypadkowy, chaotyczny albo świadomie zorganizowany i uporządkowany. Ale jedno jest pewne – obieg dokumentów występuje w każdej firmie, bez względu na jej wielkość, branżę czy strukturę. Warto zadbać, by dzięki niemu procesy w przedsiębiorstwie zachodziły sprawniej.

Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne?

Spotkania służbowe mogą odbywać się w różnych miejscach - w miejscu pracy, w restauracji czy za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Kiedy spotkanie służbowe będzie efektywne? Jak o to zadbać?

Jak radzić sobie z gadułą w pracy?

Efektywne wykonywanie obowiązków pracowniczych powinno odbywać się w skupieniu. Problem mogą stanowić współpracownicy. Nierzadko zdarza się, że osoba pracująca w tym samym pomieszczeniu jest gadułą. Jak radzić sobie z tego typu osobą w pracy?

Wolontariat pracowniczy w korporacji i małej firmie

Wolontariat pracowniczy to ciekawe rozwiązanie dla dużych korporacji i małych firm. Skupia pracowników wokół wspólnego celu. Jakie korzyści przynosi pracodawcy, a jakie może nieść ze sobą zagrożenia?

Badanie HR Najwyższej Jakości

II edycja badania HR Najwyższej Jakości wykazała, że pracodawcy inwestują w politykę personalną. Ze szczegółami badania można zapoznać się w raporcie prezentującym najlepsze praktyki pracodawców w zakresie motywowania pracowników, rekrutacji, rozwoju kadr czy CSR. PSZK przyjmuje zgłoszenia do kolejnej edycji badania.

Spór konsumenta z firmą

Gdzie należy szukać pomocy w sporze z przedsiębiorcą? Z badań wynika, że konsument w sporze z przedsiębiorcą nie wie gdzie może uzyskać wsparcie.

Warunki prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców opublikował doroczny raport „Warunki prowadzenia firm w Polsce 2015”. Raport obejmuje kategorie prowadzenia działalności takie jak: zakładanie firmy; uzyskiwanie pozwoleń budowlanych; zatrudnianie i zwalnianie pracowników; rejestrowanie tytułu własności; dostępność kredytu; ochrona inwestycji; regulacje podatkowe; handel zagraniczny; egzekwowanie umów; likwidacja przedsiębiorstwa.

Podróże motywacyjne pracowników

Podróże motywacyjne pracowników stają się coraz bardziej popularne. Czy warto w nie inwestować? Jakie korzyści mogą przynieść pracodawcy?

Szansa na awans

Pojawiająca się szansa na awans powinna być zawsze wykorzystywana. Co stoi temu na przeszkodzie? Dlaczego pracodawcy pomijają niektórych pracowników przy awansowaniu?

Maszyny przyszłością pracy

Maszyny będą przyszłością pracy. Czy całkowicie zastąpią człowieka? Jakie możliwości dają nowe technologie?

REKLAMA