REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Social media odgrywają coraz większą rolę w skutecznym marketingu. Choć niemal trzy czwarte Polaków nie kupuje bezpośrednio na tych platformach, to polecenia znajomych, influencerów i testerów odgrywają coraz większą rolę przy decyzjach zakupowych.
Platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook i Instagram, są dobrze znanymi centrami dla legalnych firm, które promują swoje produkty. Niestety stały się także również podatnym gruntem dla oszustów.
Media społecznościowe pozwalają ludziom łączyć się, dzielić doświadczeniami zawodowymi, zdjęciami czy filmami. Jednak nadmierna chęć do wymiany informacji i zawierania znajomości mogą ściągnąć na użytkowników sporo kłopotów.
16 maja 2024 r. Komisja Europejska opublikowała komunikat, w którym poinformowała, że wszczęła postępowanie wobec firmy Meta, która jest właścicielem Facebooka i Instagrama. Chodzi o podejrzenia dotyczące wykorzystania algorytmów, które mogą prowadzić do uzależnień dzieci od social mediów.
REKLAMA
Sposób jest wyrafinowany bo podszywają się pod pomoc techniczną Meta i najpierw ostrzegają, że ze względu na wykorzystywanie treści, do których posiadacz nie ma praw autorskich konto zostanie zablokowane. By do tego nie doszło wzywają do kontaktu z działem technicznym tego portalu społecznościowego.
Na Facebooku pojawił się fałszywy profil ZUS, zachęcający do inwestycji gwarantującej emeryturę w wieku 50 lat. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega, że w ten sposób oszuści próbują wyłudzić dane osobowe oraz pieniądze Polaków.
Twórcy zamieszczający swoje filmiki na platformach udostępniania treści video mają od 1 lutego 2022 r. ogólnoeuropejski obowiązek zgłoszenia swoich usług do wykazu prowadzonego przez europejskie organy regulacyjne do spraw mediów. Przypomniała o tym Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
REKLAMA
REKLAMA