REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Facebook

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kupujesz za pośrednictwem Facebooka czy na Instagramie, Oto co trzeba zrobić, by nie paść ofiarą oszustw w reklamach w mediach społecznościowych

Platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook i Instagram, są dobrze znanymi centrami dla legalnych firm, które promują swoje produkty. Niestety stały się także również podatnym gruntem dla oszustów.

O tym nie informuj na Facebooku i w innych mediach społecznościowych, bo sam się prosisz o kłopoty

Media społecznościowe pozwalają ludziom łączyć się, dzielić doświadczeniami zawodowymi, zdjęciami czy filmami. Jednak nadmierna chęć do wymiany informacji i zawierania znajomości mogą ściągnąć na użytkowników sporo kłopotów. 

Facebook i Instagram łamią prawa dzieci? KE już się tym zajęła

16 maja 2024 r. Komisja Europejska opublikowała komunikat, w którym poinformowała, że wszczęła postępowanie wobec firmy Meta, która jest właścicielem Facebooka i Instagrama. Chodzi o podejrzenia dotyczące wykorzystania algorytmów, które mogą prowadzić do uzależnień dzieci od social mediów. 

Konta na Facebooku w poważnym niebezpieczeństwie. Oszuści w wyrafinowany sposób przejmują nad nimi kontrolę

Sposób jest wyrafinowany bo podszywają się pod pomoc techniczną Meta i najpierw ostrzegają, że ze względu na wykorzystywanie treści, do których posiadacz nie ma praw autorskich konto zostanie zablokowane. By do tego nie doszło wzywają do kontaktu z działem technicznym tego portalu społecznościowego.

REKLAMA

Oszustwo! Na Facebooku pojawił się fałszywy profil ZUS. Oszuści chcą wyłudzić pieniądze i dane osobowe

Na Facebooku pojawił się fałszywy profil ZUS, zachęcający do inwestycji gwarantującej emeryturę w wieku 50 lat. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega, że w ten sposób oszuści próbują wyłudzić dane osobowe oraz pieniądze Polaków.

Twórcy treści wideo mają obowiązek zgłaszania swoich usług do KRRiTV

Twórcy zamieszczający swoje filmiki na platformach udostępniania treści video mają od 1 lutego 2022 r. ogólnoeuropejski obowiązek zgłoszenia swoich usług do wykazu prowadzonego przez europejskie organy regulacyjne do spraw mediów. Przypomniała o tym Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Metawersum a „metaprzestępczość” - nowe zagrożenia

Czy trójwymiarowy, wirtualny świat metawersum przyniesie nowe zagrożenia? Dotychczasowe metody kontroli i nadzoru mogą się okazać nieskuteczne.

Wycena Facebooka w dół o 220 mld dolarów po spadku notowań akcji o 26 %

3 lutego 2022 r. akcje Facebooka spadły o 26%. Wartość giełdowa spółki zmniejszyła się o około 220 miliardów dolarów. Nigdy w przeszłości żadna spółka nie obniżyła swojej wyceny w takiej skali.

REKLAMA

Spór z Facebookiem a tłumaczenie pozwu - ważne orzeczenie

Polski użytkownik w sporze z Facebookiem nie musi tłumaczyć pozwu na język angielski - orzekł Sąd Apelacyjny w Warszawie rozpatrując sprawę z powództwa Krzysztofa Czabańskiego przeciwko Facebookowi.

Awaria Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera

Awaria Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera - do kiedy? W poniedziałek nastąpiła poważna awaria, którą odczuć mogą prawdopodobnie miliony użytkowników tych serwisów na całym świecie.

Ostrzeżenie Rzecznika Finansowego w sprawie wycieku danych

Rzecznik Finansowy ostrzega, iż dane, które wyciekły z Facebooka, mogą służyć przestępcom do dokonywania oszustw. O czym zatem warto pamiętać?

Czy Twoje zdjęcia na Facebooku są bezpieczne?

Nie każdy ma świadomość, że zdjęcia, które umieszcza na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych są ogólnodostępne, a tym samym możliwe do skopiowania/ wykorzystania przez dużo szersze grono osób niż tylko grono znajomych. Co więcej, często nie zastanawiamy się nad tym jakie dane są publicznie widoczne na Facebookowym profilu.

Firmy testują nowe kanały promocji w internecie

Dotychczas z pomocy influencerów korzystały głównie marki z obszaru mody czy beauty. Dziś coraz więcej firm nietypowych dla Instagrama bada i testuje nowe kanały promocji. To między innymi branża farmaceutyczna, nowe technologie czy inicjatywy proekologiczne. Coraz częściej na Instagramie swoje produkty promują marki skierowane do silversów, czyli pokolenia 55+.

USA blokują wprowadzenie na świecie podatku od firm technologicznych (GAFA)

USA blokują wprowadzenie podatku od firm technologicznych, tzw. GAFA (od nazw Google, Amazon, Facebook, Apple) w krajach OECD - powiedział Minister finansów Francji Bruno Le Maire. Paryż liczy na to, że propozycję takiego podatku zgłosi Unia Europejska - dodał.

Kraje UE wprowadzają podatek cyfrowy

Niektóre kraje Unii Europejskiej nie czekają na regulacje unijne w zakresie podatku cyfrowego. Hiszpania wprowadza 3 proc. podatek cyfrowym od przychodów uzyskanych na hiszpańskim rynku. Prace nad regulacjami w tym zakresie zapowiedziały także Włochy. Natomiast Francja już w ubiegłym roku chciała wprowadzić taki podatek.

Najlepsze miejsce pracy na świecie w 2020 r.

Najlepszym miejscem do pracy na świecie w 2020 r. ma być firma HubSpot. Jakie firmy zajęły drugie i trzecie miejsce? Sprawdź, czy w pierwszej dziesiątce znajduje się Facebook i Google.

Podmiot prowadzący fanpage staje się także administratorem danych

Formą promocji, z jakiej korzysta wiele podmiotów, zarówno publicznych, jak i prywatnych, jest fanpage na Facebooku. Założenie go nie wymaga skomplikowanej wiedzy. Mało kto zdaje sobie jednak sprawę, że pomimo tego, iż administratorem serwisu jest Facebook, to podmiot prowadzący fanpage staje się także administratorem danych.

Kryptowaluta Facebooka Libra to nowe problemy podatkowe

Wprowadzenie kryptowaluty Libra, zapowiedziane przez Facebooka, stworzy nowe problemy podatkowe dla użytkowników w Europie, przez co jej upowszechnienie może okazać się wolniejsze, niż oczekiwano - ocenił dziennik "Financial Times".

Facebook przedstawia światu Librę, nową kryptowalutę

18 czerwca 2019 roku, Facebook oficjalnie pokazał światu swoją kryptowalutę. Libra ma być w pełni gotowa do działania już niedługo – Amerykanie planują uruchomienie projektu w pierwszej połowie 2020 roku. Wirtualna waluta ma być prostym w obsłudze środkiem płatniczym – korzystanie z niej powinno być tak łatwe jak wysyłanie wiadomości w sieci. Płacić Librą będzie można w Messengerze czy w WhatsAppie, a za samo korzystanie z tego rozwiązania konsumenci będą otrzymywać dodatkowe bonusy.

G20 o opodatkowaniu wielkich firm technologicznych

Ministrowie finansów grupy G20 na spotkaniu w Fukuoce w Japonii 9 czerwca 2019 r. uzgodnili, że należy załatać luki prawne, które umożliwiają wielkim firmom technologicznym, takim jak Google, czy Facebook, obniżanie płaconego przez nie podatku korporacyjnego – wynika z komunikatu ze spotkania. Pomysł na opodatkowanie tych firm opierać się ma na dwóch filarach. Pierwszy filar dotyczy podziału praw do opodatkowania firmy, która sprzedaje towary lub usługi w danym kraju, nawet jeśli nie jest w nim fizycznie obecna. Jeśli mimo to firmy znajdą sposób na księgowanie dochodów w krajach o niskich podatkach, inne państwa mogłyby wtedy zabiegać o ustalenie globalnego minimum stawki podatkowej w ramach drugiego filaru.

Fiskus walczy z nielegalnie sprzedającymi przez Facebooka

Jednym z zdań Krajowej Administracji Skarbowej jest ograniczanie szarej strefy w internecie. KAS ostrzega, że osoby, które decydują się na sprzedaż w internecie, w tym na Facebooku, powinny pamiętać o robieniu tego zgodnie z przepisami podatkowymi.

Podatek cyfrowy w UE

15 marca 2019 r. agencja Reutera poinformowała, że Austria planuje wprowadzić własny 3-procentowy podatek cyfrowy dla wielkich firm technologicznych takich jak Amazon, Google czy Facebook, z uwagi na brak porozumienia w tej sprawie na poziomie całej Unii Europejskiej. Premier Mateusz Morawiecki powiedział 18 marca br., że Polska chce wprowadzić podatek cyfrowy razem z wszystkimi państwami UE, ale jeżeli nie będzie konsensusu, to państwa członkowskie będą musiały podejmować te decyzje samodzielnie.

Podatek od linków coraz bliżej

Komisja prawna Parlamentu Europejskiego poparła porozumienie dotyczące dyrektywy o prawach autorskich, mającej regulować zamieszczanie i wykorzystywanie treści w internecie. Jedna ze zmian zakłada rozwiązanie, żeby platformy, takie jak np. Facebook, płaciły posiadaczom praw autorskich za publikowane przez użytkowników treści (tzw. podatek od linków).

Oświadczenia na Facebooku nie są wiążące dla administratorów

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych podkreśla, iż Facebook nie musi respektować oświadczeń na naszych profilach. Jakie zatem prawa użytkownikom portalu daje RODO?

Facebook ponownie zweryfikuje usunięte lub zablokowane konta

Użytkownicy Facebooka uzyskają możliwość weryfikacji odmowy, dotyczącej odwołania od decyzji o blokadzie treści na ich profilu. Nowe uprawnienie to wynik porozumienia pomiędzy Facebookiem a Ministerstwem Cyfryzacji.

Wspólny unijny podatek cyfrowy

Koncepcja wprowadzenia wspólnego unijnego podatku cyfrowego ma zostać zaprezentowana już w grudniu tego roku. Nowy podatek obejmowałby swoim zasięgiem przede wszystkim duże firmy technologiczne takie jak Google czy Facebook. Największym zwolennikiem wprowadzenia podatku cyfrowego jest Francja.

Zgoda na publikację wizerunku a RODO

Jak powinna wyglądać zgoda na publikację wizerunku na stronie www, Facebooku, Instagramie, YouTubie? Czy forma nagrania jest tu prawidłowa?

Firmy prowadzące fanpage na Facebooku podlegają przepisom RODO

Facebook jest administratorem danych osobowych użytkowników portalu społecznościowego. Na poziomie UE za przetwarzanie danych zbieranych za pomocą tzw. plików cookies współodpowiedzialni są także administratorzy fanpage. Takie stanowisko zajął Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Co to oznacza w praktyce?

Facebook ma lepiej chronić dane użytkowników

Facebook ma nagradzać osoby, które zgłoszą nadużycia dotyczące wykorzystywania danych osobowych użytkowników. Inną ważną dla konsumentów zmianą jest brak możliwości wyszukiwania użytkowników za pomocą adresu e-mail.

W jaki sposób firmy mogą wykorzystać portale społecznościowe


Sieci społecznościowe pełnią coraz większą rolę w dzisiejszym świecie biznesu. To narzędzie znajduje coraz więcej zastosowań, także związanych z budowaniem zaangażowania pracowników.

REKLAMA