REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Wprowadzenie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE w sprawie niesie ze sobą nowe regulacje dotyczące ubezpieczeń w obszarze mikromobilności. To odpowiedź na pojawienie się na rynku nowych typów niewielkich pojazdów silnikowych. Mówi się, że już od grudnia w państwach członkowskich Unii Europejskiej obowiązkowe OC ma objąć także posiadaczy e-hulajnóg. Co dobrego może przynieść taka zmiana?
Straż miejska może od piątku 20 października ukarać mandatem osoby jeżdżące bez uprawnień rowerem, e-hulajnogą i urządzeniem transportu osobistego (UTO). Straż miejska może także karać za jazdę takimi pojazdami po przejściu dla pieszych. Weszło w życie rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji nadające strażnikom miejskim nowe uprawnienia mandatowe.
3 osoby zginęły, a 278 zostało rannych w wypadkach spowodowanych w 2022 r. przez kierujących hulajnogami elektrycznymi. Prawie 55 proc. kierujących e-hulajnogami lub urządzeniami transportu osobistego przekroczyło dopuszczalną prędkość, a tylko 6 proc. użytkowników e-hulajnóg stosowało kaski. Takie dane wynikają z raportu z badań monitorujących zachowania uczestników ruchu drogowego.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA