REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W sierpniu 2024 roku Polacy przeznaczyli na zakupy online 6,521 mld zł, co stanowiło 8% całkowitych obrotów handlu detalicznego. Chociaż wynik ten był o 0,7% wyższy niż w sierpniu ubiegłego roku, to jednocześnie zanotowano spadek o 8,3% w porównaniu z lipcem. Mimo to e-handel pozostaje znaczącym segmentem polskiego rynku detalicznego.
- Handel alkoholem przez Internet przypomina dziś prawdziwy Dziki Zachód, zależy nam na zapanowaniu nad tym chaosem i jasnych zasadach dla wszystkich - mówią przedsiębiorcy z branży winiarskiej i apelują o uregulowanie kwestii sprzedaży ich produktów przez internet. Pismo w tej sprawie trafiło właśnie do Ministerstwa Rolnictwa. Na ewentualnych zmianach najbardziej zyskaliby mali, krajowi producenci wina, miodu pitnego czy cydru, którzy bez możliwości sprzedawania swoich produktów za pomocą internetu – są praktycznie skazani na niebyt. Najdobitniej pokazał to czas pandemii.
Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".
Prezentowane w raporcie dane e-handlu dotyczą sektora przedsiębiorstw, czyli podmiotów zatrudniających powyżej 9 osób. Podmioty te realizują około ¾ całości obrotów realizowanych w handlu detalicznym.
REKLAMA
75 proc. polskich przedsiębiorców z branży e-commerce sprzedaje swoje towary nie tylko w Polsce, ale także za granicą, a znaczna większość z nich (72 proc.) oczekuje zwiększenia przychodów w 2024 r. w porównaniu z rokiem 2023 – wynika z raportu fintechu Cinkciarz.pl.
Przeterminowane zadłużenie firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową lub handlem online na koniec sierpnia 2023 r. wynosiło niemal 401 mln zł. Przez rok zadłużenie sektora e-commerce zwiększyło się o ponad 73 mln zł – wynika z danych rejestru dłużników BIG InfoMonitor.
Koniec wysokich lotów w dynamice e-commerce nie oznacza normalizacji w sektorze logistycznym obsługującym ten rynek. W najbliższych latach cała branża sporo zarobi, zwłaszcza operatorzy krajowi, ale zaspokojenie klienta detalicznego będzie coraz trudniejsze. E-konsument jest bowiem wyjątkowo niestabilny, tym bardziej w trudnych czasach. Dziś dla niego najważniejszy jest koszt dostawy i zwrotu, jutro wygoda, a pojutrze klimat, za ochronę którego mało kto chce dopłacać, choć postulaty w tym zakresie bywają dość radykale.
REKLAMA
Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które są stosowane w sieci, mają jednak zachęcić konsumentów również do tego, żeby nie odkładali tradycyjnych sklepów do lamusa.
Przedsiębiorcy są optymistycznie nastawieni do metaverse, 70% z nich wierzy, że może on poprawić doświadczenia klientów i stać się ich kluczowym wyróżnikiem – wynika z najnowszych badań
Automaty paczkowe w ostatnich latach stały się kluczowym ogniwem w sektorze przesyłek oraz e-commerce. Umożliwiają one komfortowe odbiory i nadawanie towarów w cyklu całodobowym, siedem dni w tygodniu.
Handel w sieci nadal jest rynkiem przyszłości, który skutecznie wpisuje się w potrzeby e-konsumentów. Już teraz stanowi uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży, a w wielu aspektach nawet ją wyprzedza. Jak wynika z badania „Narzędzia i wtyczki w e-commerce 2022”, ponad 80% sklepów internetowych w Polsce sięga po rozwiązania technologiczne, wspierające handel online. 14% planuje natomiast digitalizację procesów sprzedażowych.
Sprzedaż internetowa może przybierać różne formy. Decyzja o sposobie prowadzenia droppshipingu, często rzutuje na kwestie wyboru formy opodatkowania. Jak formy dropshippingu wpływają na wybór formy opodatkowania? Co o droppshipingu myśli Krajowa Informacja Skarbowa oraz sądy?
Mimo trudności oraz wielu wyzwań, sektor e-commerce w Polsce odnotował w ubiegłym roku wzrost o niemal 20%. Jak wynika z raportu, łączny obrót uczestników e-handlu osiągnie aż 109 mld zł.
REKLAMA