REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-Doręczenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zostały tylko dwa tygodnie. Doręczenia elektroniczne staną się obowiązkowe. Czas założyć skrzynkę do e-Doręczeń

1 stycznia 2025 r. zostanie uruchomiony system e-Doręczeń, który stanie się obowiązkową formą komunikacji w większości instytucji publicznych. Obywatele będą mogli odbierać z tych jednostek doręczenia elektroniczne, jak i wysyłać do nich pisma w tej formie. Do założenia skrzynek do e-Doręczeń zobowiązani są także przedstawiciele niektórych zawodów zaufania publicznego.

Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń w trzech krokach?

Od 1 stycznia 2025 r. nie trzeba będzie się fatygować po odbiór listu poleconego z urzędu na pocztę, można to będzie zrobić przez internet. Aby to zrobić, należy założyć skrzynkę do e-Doręczeń. To tylko kilka kroków. Ministerstwo Cyfryzacji podpowiada, jak to zrobić. 

Zmiany w załatwianiu spraw urzędowych od 1 stycznia 2025 r. Od nowego roku część spraw załatwisz bez opłat i wychodzenia z domu

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o zmianach w załatwianiu spraw urzędowych od 1 stycznia 2025 r. Od nowego roku część spraw załatwisz bez opłat i wychodzenia z domu. e-Doręczenia to nowy krok w cyfryzacji administracji.

Komunikat MC: List polecony przez Internet? Wygodna korespondencja z urzędami dzięki e-Doręczeniom

Od 1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać system e-doręczeń. Wszystkie urzędowe pisma i decyzje będzie można odbierać oraz nadawać w formie elektronicznej. E-Doręczenia są elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za pośrednictwem odbioru.

REKLAMA

Od stycznia 2025 r. będzie można korzystać z systemu e-Doręczeń. Nie tylko urzędy muszą uruchomić skrzynki doręczeń

System e-Doręczeń zostanie powszechnie uruchomiony na początku stycznia 2025 r. Większość urzędów będzie musiała umożliwić taki sposób korespondencji, aby obywatele mogli zarówno odbierać z tych jednostek doręczenia elektroniczne, jak i wysyłać do nich pisma w tej formie. Do założenia skrzynek do e-Doręczeń zobowiązani są także przedstawiciele niektórych zawodów zaufania publicznego.

Poczta Polska wprowadza cyfrową rewolucję w komunikacji – bądź gotowy na obowiązkowe e-Doręczenia już od stycznia 2025 roku!

Od 1 stycznia 2025 roku wchodzą w życie nowe przepisy – wszystkie podmioty publiczne, takie jak samorządy, Urząd Skarbowy, oraz zawody zaufania publicznego (np. adwokaci, radcowie prawni) będą musiały korzystać z usługi e-Doręczeń. Poczta Polska przypomina o nowych obowiązkach i zachęca osoby prywatne do wcześniejszego przygotowania się do zmian.

e-Doręczenia: Wyślij pismo do urzędu bez wychodzenia z domu – nowa era korespondencji od stycznia 2025 roku

Od 1 stycznia 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać nowa forma korespondencji – e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Obywatele będą mogli bezpłatnie przesyłać pisma do urzędów, takich jak urzędy miast i gmin, ośrodki zdrowia, urzędy skarbowe, a także do przedstawicieli zawodów zaufania publicznego. Dzięki e-Doręczeniom, załatwianie spraw administracyjnych stanie się prostsze i wygodniejsze, bez potrzeby wychodzenia z domu.

Nowelizacja ustawy o e-Doręczeniach. Będzie okres przejściowy i obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o e-Doręczeniach. Wprowadzenie okresu przejściowego oraz doprecyzowanie przepisów mają ułatwić urzędom płynnie przejść na nowy model korespondencji elektronicznej. System e-Doręczeń ma obowiązywać od 1 stycznia 2025 r.

REKLAMA

Obowiązkowe e-Doręczenia. Dla kogo? Od kiedy [Harmonogram]. Jak wdrożyć i stosować elektroniczne listy polecone z potwierdzeniem odbioru?

Od 1 stycznia 2025 r. obowiązek wdrożenia e-Doręczeń objąć miał wiele podmiotów. M.in. ZUS, urzędy skarbowe, przedsiębiorców. Ale w toku prac legislacyjnych jest projekt nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych, zgodnie z którym podmioty publiczne skorzystają z okresu przejściowego dla e-Doręczeń, który zakończy się 31 grudnia 2025 r. 
Firmy będą miały w szczególności obowiązek posiadać adres do e-Doręczeń. Jak to zrobić? Warto też wiedzieć, że korzystanie z e-Doręczeń przez obywateli niebędących przedsiębiorcami nie będzie obowiązkowe.

e-Doręczenia zamiast listów. Tak już niebawem odbierzemy pocztę urzędową

Już od 1 stycznia 2025 roku przedsiębiorcy składający wniosek o wpis do CEIDG będą musieli korzystać z e-Doręczeń. Obowiązek ten ma dotyczyć komunikacji między firmami a administracją państwową. Jest to kolejny krok w kierunku cyfryzacji polskich usług publicznych.

Okres przejściowy dla e-Doręczeń do końca 2025 r. W celu zapewnienia skutecznego wdrożenia w podmiotach publicznych

Wprowadzenie okresu przejściowego dla e-Doręczeń do 31 grudnia 2025 r. dla podmiotów publicznych. Tak zakłada projekt nowelizacji ustawy opublikowany na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

Okres wprowadzenia obowiązku e-Doręczeń zostanie wydłużony do końca 2025 r. Będzie nowelizacja ustawy o doręczeniach elektronicznych

Do 31 grudnia 2025 r. zostanie wydłużony okres, w którym podmioty publiczne będą mogły przygotować się do obowiązku stosowania e-Doręczeń. W okresie przejściowym możliwe będzie doręczenie korespondencji za pośrednictwem operatora pocztowego, ePUAP oraz innych systemów.

e-Doręczenia w kancelariach komorniczych. System ma przynieść oszczędności finansowe

Komornicy sądowi jako pierwsi wprowadzają system e-Doręczeń. Docelowo dostęp do wszystkich postępowań komorniczych ma być cyfrowy. System e-Doręczeń ma przynieść kancelariom komorniczym znaczne oszczędności finansowe.

Po raz kolejny przesunięto termin wdrożenia obowiązku stosowania e-Doręczeń. Podobno to już ostatnie przesunięcie

Termin powszechnego wdrożenia obowiązku e-Doręczeń został przesunięty na 1 stycznia 2025 r. Do tego czasu zostaną przeprowadzone zmiany legislacyjne, które ułatwią wykorzystywanie tych usług w sferze cyfrowej w pierwszym roku obowiązywania.

Elektroniczne listy polecone z potwierdzeniem odbioru. Nowa usługa Poczty Polskiej: e-Doręczenia. Jak dołączyć firmę do systemu e-Doręczeń?

Już niedługo zostanie wdrożona nowa usługa Poczty Polskiej e-Doręczenia. To prawdziwa rewolucja, która ma w dalszej perspektywie zastąpić tradycyjną papierową korespondencję wysyłaną do osób prywatnych, urzędów czy firm. Bank Pocztowy przeprowadził właśnie testy tej usługi z wykorzystaniem udostępnionego przez Pocztę Polską interfejsu API. Po jej wdrożeniu, zamiast osobistych wizyt w urzędzie pocztowym, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych oraz archiwizowania papierowej korespondencji, będzie można dokonać wysyłki pisma w formie elektronicznej. Ta nowinka, to efekt wchodzącego w życie od października 2024 r. ułatwienia dla obywateli w postaci elektronicznego adresu do e-Doręczeń. 

Jak założyć adres do e-Doręczeń? Od kiedy e-Doręczenia będą obowiązkowe?

Utworzenie adresu do e-Doręczeń już wkrótce będzie obowiązkowe. Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o utworzenie adresu do e-Doręczeń przez Biznes.gov. Po aktywacji adresu, firma korzysta ze skrzynki do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy. Jak założyć e-Doręczenia?

Kiedy przedsiębiorca musi mieć adres do e-Doręczeń? Terminy

Kiedy przedsiębiorca musi mieć skrzynkę do e-Doręczeń? To pytanie zadają sobie aktualnie obecni oraz przyszli przedsiębiorcy. Otóż termin na wdrożenie e-Doręczeń uzależniony jest od daty rejestracji firmy w CEIDG albo w KRS. Warto wiedzieć kiedy ten obowiązek nastąpi.

E-doręczenia. Sejm zmienił ustawę o doręczeniach elektronicznych

E-doręczenia. Sejm znowelizował dzisiaj ustawę o doręczeniach elektronicznych, przesuwając termin uruchomienia rozwiązań umożliwiającym powszechne doręczanie i odbieranie korespondencji z wykorzystaniem usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Więcej czasu na założenie skrzynki do e-Doręczeń!

Na podmioty wpisane do rejestru przedsiębiorców w KRS oraz wykonujących zawód adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, rzeczników patentowych i notariuszy został nałożony obowiązek posiadania adresu do e-doręczeń. Termin wdrożenia tego obowiązku został wyznaczony na 10 grudnia 2023 r., jednak Minister Cyfryzacji zdecydował się na jego przedłużenie do 31 grudnia 2023 r. Jednocześnie zapowiedział inicjatywę ustawodawczą, która ma przesunąć ten termin na 1 stycznia 2025 r.

e-Doręczenia nie od 10 grudnia 2023 r. Komunikat Ministra Cyfryzacji. Pilna nowelizacja w Sejmie

Minister Cyfryzacji przesunął z 10 na 30 grudnia 2023 r. termin wdrożenia e-Doręczeń. To dopiero początek odroczenia wejścia w życie nowego systemu wysyłania listów przez urzędy, adwokatów, radców prawnych. 

e-Doręczenia – nowy obowiązek dla przedsiębiorców już za chwilę

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii, Polska również podejmuje kolejne kroki w celu wdrażania nowych rozwiązań elektronicznych w komunikacji z podmiotami administracji publicznej, w tym stworzenie nowej usługi, czyli e-Doręczeń. Nowa usługa stanowi elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, a korespondencja otrzymywana przez podmioty w ten sposób, będzie równoprawna z przesyłką otrzymaną w formie tradycyjnej.  e-Doręczenia docelowo zostaną wprowadzone dla wszystkich podmiotów publicznych, przedsiębiorców i zawodów zaufania publicznego.  

Ministerstwo Cyfryzacji: Krytyczne tygodnie przed e-Doręczeniami [wywiad]

10 grudnia wchodzi dla podmiotów publicznych obowiązek korzystania z doręczeń elektronicznych. Przed nami krytyczne tygodnie; to ostatni moment, żeby jeszcze raz dokonać przeglądu procedur w urzędzie i sprawdzić, czy na pewno wszystko jest dopięte na ostatni guzik - mówi w rozmowie z Serwisem Samorządowym Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji Maciej Górski.

Czy e-Doręczenia są realne od 10 grudnia 2023 r.? Samorządowcy alarmują i chcą od rządu działań usprawniających

10 grudnia wchodzi w życie obowiązek stosowania e-Doręczeń przez wskazane w ustawie podmioty publiczne, w tym JST, ich związki oraz samorządowe zakłady budżetowe.

Ministerstwo Cyfryzacji przypomina o ustawowym obowiązku dołączenia do systemu e-Doręczeń. Do kiedy?

e-Doręczenia. Ministerstwo Cyfryzacji przypomina, że 10 grudnia wchodzi w życie obowiązek stosowania e-Doręczeń przez podmioty publiczne wskazane w ustawie. Jak dołączyć do systemu? Co w przypadku problemów? 

80 tys. urzędów przejdzie na e-Doręczenia. Już od grudnia!

Od grudnia 80 tys. urzędów przejdzie na e-Doręczenia. Obowiązek korzystania z doręczeń elektronicznych będą miały wszystkie organy administracji publicznej i jednostki samorządu terytorialnego. Do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych będą zobligowane także osoby wykonujące zawody zaufania publicznego, czyli m.in. notariusz czy adwokat, a także nowi przedsiębiorcy wpisani do KRS.

Q-Doręczenia - elektroniczna korespondencja ważna jak list polecony. Czym różni się od e-Doręczeń?

Poczta Polska utrzymuje status kwalifikowanego dostawcy usługi zaufania w zakresie Q-Doręczenia. Spółka przeszła pomyślnie audyt Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego, który zgodnie z wymogami eIDAS należy przeprowadzać nie rzadziej niż raz na dwa lata. Wynik kontroli potwierdza wysoki poziom zgodności i jakości cyfrowej tej usługi Poczty Polskiej.

Do kiedy musisz uruchomić system e-Doręczeń?

Minister cyfryzacji wydał komunikat, zgodnie z którym do 10 grudnia br. podmioty objęte ustawą muszą wdrożyć rozwiązania techniczne i organizacyjne niezbędne do uruchomienia systemu e-Doręczeń. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.

e-Doręczenia - od kiedy? Usługi zaufania najpóźniej od 1 stycznia 2024 r.

W lutym 2023 roku rząd podjął decyzję o przesunięciu terminu wejścia w życie przepisów zobowiązujących firmy do wdrożenia usługi e-Doręczeń. Zresztą nie pierwszy raz. Według aktualnych informacji elektroniczna komunikacja z urzędami ruszy nie później niż z początkiem stycznia 2024 r. Ponadto komunikat wskazujący konkretną datę implementacji odpowiednich systemów zostanie opublikowany w dzienniku ustaw z przynajmniej 90-dniowym wyprzedzeniem, a organizacje figurujące w KRS będą zmuszone dostosować się do zmian legislacyjnych w ciągu 30 dni. 

e-Doręczenia już od 1 lutego 2023 r. Kolejny etap cyfryzacji urzędów

e-Doręczenia. Przedsiębiorcy zakładający działalność gospodarczą w CEIDG od 1 lutego 2023 r. będą musieli podać adres mailowy do e-Doręczeń korespondencji z urzędami.

E-Doręczenia – od kiedy? Ponowna zmiana terminu

Nadchodzi kolejna zmiana przepisów o e-Doręczeniach. 4 maja 2022 r. Prezydent RP podpisał ustawę o zmianie niektórych ustaw w związku z rozwojem publicznych systemów teleinformatycznych. Przewiduje ona nowelizację przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych polegających na wydłużeniu terminu wejścia w życie konkretnych rozwiązań dla e-Doręczeń. Ustawa wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Brak odpowiedniej infrastruktury technicznej sprawił, że już w 2021 r. – rok po ogłoszeniu ustawy o doręczeniach elektronicznych – zmieniono termin wejścia w życie obowiązku posiadania elektronicznej skrzynki do e-Doręczeń. Wówczas dla podmiotów publicznych i niektórych podmiotów niepublicznych przedłużono go do drugiej połowy 2022 r.

Skrzynki do e-doręczeń - 1 GB dla każdego

Skrzynki do e-doręczeń. Trwają konsultacje publiczne projektu rozporządzenia Ministra Cyfryzacji dotyczącego dostępności oraz pojemności skrzynek do e-doręczeń, które mają służyć elektronizacji kontaktów administracji z obywatelami. Chodzi o projekt rozporządzenia Ministra Cyfryzacji w sprawie gwarantowanych dostępności oraz pojemności skrzynek doręczeń, który udostępniono 2 marca 2021 r. na stronach Rządowego Procesu Legislacyjnego. Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia zwartego w ustawie o doręczeniach elektronicznych. Resort cyfryzacji dał 10 dni na przesłanie uwag do projektu.

Doręczenia elektroniczne - publiczna usługa hybrydowa

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o doręczeniach elektronicznych. Czy możliwa będzie tylko taka forma doręczania korespondencji z urzędami? Na czym polega tzw. publiczna usługa hybrydowa?

Ustawa o doręczeniach elektronicznych (e-doręczenia) w administracji uchwalona przez Sejm

7 października 2020 r. Sejm uchwalił ustawę o doręczeniach elektronicznych. Celem tej ustawy jest prosta i przejrzysta komunikacja elektroniczna między administracją a obywatelem.

Od 2021 roku list polecony wyślesz i odbierzesz e-mailem

Osoby, które będą chciały, od 2021 roku będą mogły odbierać i wysyłać korespondencję poleconą z urzędów pocztowych bez konieczności chodzenia na pocztę. Projekt ustawy o doręczeniach elektronicznych (e-doręczeniach) rząd przyjął już pod koniec września zeszłego roku. Koniec kadencji spowodował jednak, że formalnie musiał on być jeszcze raz potwierdzony przez obecną Radę Ministrów i stało się to 4 lutego 2020 r.

REKLAMA