REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Najem

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Stawki abonamentu RTV na 2012 rok. Sprawdź ile zapłacisz

Abonament za używanie odbiornika telewizyjnego i radiofonicznego w 2012 r. wyniesie 222 zł. Oznacza to wzrost abonamentu RTV o 16,2 zł w stosunku do 2011 r. Można zmniejszyć abonament RTV korzystając z przewidzianych w przepisach zniżek.

Jak działają hurtownie danych?

Do niedawana używane jedynie przez największe firmy, obecnie dostępne także dla mniejszych przedsiębiorców. Czym tak naprawdę są hurtownie danych? Ekspert wyjaśnia ich zasady działania.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - biznesplan

W przypadku zakładania biura pośrednictwa finansowego, sporządzanie biznesplanu ma szczególne znaczenie. Przystępując do analizy przedsięwzięcia masz świadomość, że już niebawem będziesz pomagał w sporządzaniu biznesplanów swoim klientom. Osobiste zaangażowanie emocjonalne i finansowe nie sprzyja chłodnym kalkulacjom, przy których pożądane jest spojrzenie z odpowiednim dystansem. Ekspert radzi jak dobrze przygotować biznesplan biura pośrednictwa finansowego.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - formalności

Jeżeli zamierzasz rozkręcić biznes w zakresie pośrednictwa finansowego, musisz, jak każdy inny świeżo upieczony przedsiębiorca, przebrnąć przez formalności związane z rejestracją działalności gospodarczej. Wbrew obiegowej opinii nie nastręcza to większych trudności. Niniejszy artykuł, pomyślany jako przewodnik dla osób rozpoczynających działalność, pomoże przejść przez wszystkie etapy rejestracji.

REKLAMA

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - nawiązywanie współpracy


Niezależnie od tego, w jakiej branży chcesz prowadzić działalność, niezwykle istotne jest posiadanie kontaktów biznesowych. W pośrednictwie finansowym nabierają one szczególnego znaczenia. U początkujących przedsiębiorców odbywanie spotkań biznesowych, zmierzających do nawiązania kontaktów, może się wiązać z silnymi emocjami. Ekspert podpowiada w jaki sposób można nawiązać współpracę z podmiotami w branży pośrednictwa finansowego.

Jak założyć firmę pośrednictwa finansowego - pomysł

Osoby poszukujące pomysłu na biznes, którego rozkręcenie nie niesie za sobą konieczności dokonania wysokich inwestycji na początkowym etapie i ponoszenia znacznych kosztów miesięcznych, powinny w pierwszej kolejności rozważyć wszelkie formy pośrednictwa handlowego. Ekspert omawia branżę pośrednictwa finansowego.

Jak sporządzić umowę sprzedaży drewna?

W obrocie gospodarczym bardzo często zawierane są umowy dotyczące sprzedaży drewna. Wynika to z łatwości i powszechności pozyskiwania tego surowca, jak również z ogromnej ilości jego zastosowań. Drewno jest potrzebne m.in. w budownictwie, przemyśle meblarskim, rzemiośle i w sztuce. W domach i mieszkaniach coraz częściej pojawiają się kominki i kozy, co sprzyja popularności drewna kominkowego. Ekspert wskazuje na co należy zwrócić szczególną uwagę zawierając umowę sprzedaży drewna.

Planowanie strategii marketingowej sklepu internetowego – najważniejsze zasady i wskazówki

Proces planowania strategii sklepu internetowego tylko z pozoru wydaje się banalnym zadaniem. W praktyce zaś każdy etap jest równie ważny i tworzy z pozostałymi elementami spójną całość. Tak jak w wielkiej maszynie, jeden niepotrzebny lub wadliwy komponent hamuje działanie, doprowadza do awarii i katastrofy. Jakie znaczenie ma strategia sklepu internetowego?

REKLAMA

Promocja – dźwignia dla każdego sklepu internetowego

Jeśli poważnie myślimy o zaistnieniu w e-biznesie musimy być świadomi tego, że bez odpowiedniej akcji promocyjnej klienci do nas nie trafią. W dzisiejszych czasach to przedsiębiorca powinien wyjść do klientów, a nie odwrotnie. W dobie ostrej konkurencji na niemal każdym szczeblu rynku, odpowiednio dobrana akcja promocyjna może przynieść sukces.

Realizacja zamówień i wizerunek sklepu internetowego – jak wszystko zaplanować?

Jeśli mamy już określoną strategię cenową i towarową, warto zaplanować kolejne etapy funkcjonowania sklepu internetowego. Niezwykle ważne w tym przypadku są prawidłowe relacje między obsługą sklepu, a klientem. W tym przypadku liczy się nie tylko obsługa klienta, ale również relacje przed i po sprzedaży. Jak to wszystko połączyć?

Jakie dokumenty do wydania zezwolenia na transport drogowy osób?

Jakie dokumenty powinieneś przedstawić ubiegając się o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu drogowego osób?

Czym jest przewóz wykonywany na potrzeby własne?

Prowadzenie działalności gospodarczej może odbywać się w bardzo wielu dziedzinach, w tym w zakresie szeroko rozumianego transportu. Należy jednak pamiętać, że z działalnością tego rodzaju związanych jest wiele kwestii. Wśród nich pojawia się kwestia przewozów wykonywanych na potrzeby własne oraz zwolnień od uzyskania zezwoleń na wykonywanie tego typu działalności.

Na czym polega gwarancja zapłaty za roboty budowlane?

Firmy działające w branży remontowo – budowlanej są szczególnie narażone na utratę płynności finansowej spowodowaną niewywiązaniem się ze zobowiązania, czy też, mówiąc prościej, niezapłaceniem za usługę przez inwestora. Warto w związku z tym znać różne możliwości zabezpieczenia się przed taką sytuacją. Ekspert przybliża wprowadzoną do kodeksu cywilnego 16 kwietnia 2010 r. instytucję, jaką jest gwarancja zapłaty za roboty budowlane.

Jakie są procedury wydawania zezwoleń przewoźnikom międzynarodowym?

Przedsiębiorca trudniący się prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób, może wykonywać ją w różnoraki sposób. Przewóz może więc odbywać się zarówno w kraju, jak też może przebiegać przez kraje Unii Europejskiej. W zależności od zakresu prowadzonego transportu inaczej kształtują się procedury.

Jak należy zgłosić do ZUS zmianę nazwiska?

Jak pozyskać kapitał dzięki akcjom, udziałom lub obligacjom?

Zdobycie kapitału w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej to życzenie wielu małych i średnich firm. Jedną z metod jego spełnienia jest emisja akcji, udziałów lub obligacji. Ekspert radzi w jaki sposób zarobić decydując się na takie rozwiązanie.

Jakie są zasady obrotu walutami przez Internet?

Czy przedsiębiorca może prowadzić sprzedaż i kupno walut za pośrednictwem Internetu bez konieczności uzyskania zezwolenia? Eksperci wyjaśniają jakie zasady rządzą obrotem walutami dokonywanym przez podmioty prowadzące działalność kantorową.

Czy nieodpłatne świadczenie usług nie związane z działalnością jest opodatkowane?

Od 1 kwietnia 2011 zmieniło się brzmienie art. 7 ust 2 i 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Przekazywanie towarów na cele własne przedsiębiorstwa, cele związane z prowadzeniem własnej działalności, będą podlegały opodatkowaniu podatkiem VAT.

Jakie będą nowe regulacje dla sektora funduszy inwestycyjnych? - UCITS IV

W najbliższym czasie polski sektor funduszy inwestycyjnych czekają duże zmiany, które dotyczyć będą nie tylko funduszy i towarzystw, które nimi zarządzają, ale także inwestorów. Zmiany te wprowadza nowa Dyrektywa Parlamentu Europejskiego, tzw. UCITS IV, która jest kolejną, po Bazyeli II i MiFID inicjatywą regulacyjną ukierunkowaną na standaryzację procesów zarządzania ryzykiem w europejskich instytucjach finansowych.

Jak obniżyć podatek prowadząc firmę w mieszkaniu?

Jeżeli prowadzisz firmę we własnym mieszkaniu na zasadzie samozatrudnienia, to zaliczysz do kosztów podatkowych część wydatków na media i czynsz. Podobnie z odsetkami od kredytu mieszkaniowego i prywatnym samochodem.

Kiedy firma może ubiegać się o pojazdy uprzywilejowane?

Zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na używanie pojazdów samochodowych jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym wydawane są w przypadkach wykorzystywania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia. Kiedy więc przedsiębiorca będzie uprawniony do używania pojazdu uprzywilejowanego?

ISO 9000 - co to takiego?

ISO 9000 jest to nazwa zbioru norm stworzonego przez Międzynarodową Agencję Normalizacyjną, dotyczących standardów zarządzania jakością w organizacjach, w tym także przedsiębiorstwach. Czy warto zdecydować się na uzyskanie certyfikatu?

Czy korekta zawsze naprawi błąd w deklaracji podatkowej?

Jeżeli popełniłeś błąd w zeznaniu podatkowym i masz zapłacić wyższy podatek, złóż samodzielnie korektę. Jeśli zrobi to za ciebie urząd skarbowy stracisz szansę na niższe odsetki. Korekta nie naprawi jednak wszystkich błędów.

Jak kwalifikować catering dla celów VAT w świetle orzeczeń ETS?

Gdy dominującym elementem cateringu jest świadczenie usług, to działalność w tym zakresie będzie opodatkowana według stawki właściwej dla usług związanych z wyżywieniem (w Polsce możliwość stosowania stawki 8 %). Jeśli zaś zasadniczą częścią świadczenia jest dostarczanie dań bez usług towarzyszących - opodatkować je należy według stawki właściwej dla towaru dostarczanego (5 lub 23 %).

Financial English – łatwy czy trudny?

Z inicjatywy British Council odbyły się w ubiegłym roku w Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu i Warszawie spotkania z lektorami języka angielskiego na temat egzaminów związanych z uzyskaniem International Certificate in Financial English. Czy Financial English jest trudny?

Czy metoda Horse Assisted Education zapewnia rozwój pracowników?

Rozwijająca się organizacja rośnie wraz ze swoimi pracownikami. Jest tak silna, jak skuteczni są jej specjaliści. Czy metoda Horse Assisted Education zapewnia rozwój pracowników? Kiedy należy ją wybrać i czym się charakteryzuje?

Jaka jest różnica pomiędzy serwerownią a centrum danych?

Wiele osób nie wie do końca, jaka jest różnica pomiędzy określeniem „serwerownia” a „centrum danych”, przez co często ostrożnie nazywają wszystko serwerownią lub obydwa określenia stosują naprzemiennie. Ekspert radzi jak rozpoznać różnice między serwerownią a centrum danych.

Sprawozdanie finansowe a likwidacja szkód wyrządzonych środowisku naturalnemu - porada

Jak obliczyć wartość i ująć w sprawozdaniu finansowym rezerwy na likwidację szkód wyrządzonych środowisku naturalnemu?

Kto może podpisać roczne zeznanie CIT-8?

Jednym z elementów prawidłowo sporządzonego zeznania rocznego CIT-8 jest jego podpisanie. W ten sposób oświadcza się prawdziwość zawartych w nich danych pod rygorem odpowiedzialności karnej. Nie każdy jednak może to poświadczyć swoim podpisem.

Kiedy spółka może korzystać z uproszczeń dotyczących ewidencji instrumentów finansowych?

Jeżeli po raz pierwszy sprawozdanie za 2011 rok będzie podlegało obowiązkowi badania to spółka nie może korzystać z uproszczeń dotyczących ewidencji instrumentów finansowych. Jak należy wprowadzić takie zmiany – czy dotychczasowe zapisy trzeba skorygować i czy konieczne są zmiany w polityce rachunkowości – w przypadku, gdy wcześniej korzystała ona z uproszczeń?

Jak bronić się przed zarzutem przedawnienia na podstawie art. 5 k.c.?

Wszyscy, którzy kiedykolwiek byli czyimiś wierzycielami albo dochodzili zapłaty spotkali się z pojęciem przedawnienia. Przedawnienie jest instytucją prawa cywilnego, która uniemożliwia sądowe i przymusowe dochodzenie roszczenia przysługującego wierzycielowi, po upływie określonego ustawą czasu. Jak obronić się przed zarzutem przedawnienia?

Czy odmowa ogłoszenia upadłości ma wpływ na odpowiedzialność członka zarządu spółki?

Jak wynika z art. 21 ust. 2 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe i naprawcze (u.p.u.n.), każdy z członków zarządu spółki ma obowiązek zgłosić wniosek o ogłoszenie jej upadłości w terminie dwóch tygodni od dnia, gdy spółka zaprzestanie wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych lub gdy zobowiązania spółki przekroczą wartość jej majątku. Jak wygląda odpowiedzialność członków zarządu przy odmowie upadłości?

Jak przejąć i co zrobić, żeby transakcja była korzystna?

Każdy inwestor stoi przed wyborem: czy lepiej kupić udziały interesującej go spółki, czy może kupić przedsiębiorstwo/wybrane aktywa? Podobne wątpliwości ma również zbywający, dla którego wybór rodzaju transakcji determinuje źródło przychodu i jego opodatkowanie.

Obliczenie i pobranie zaliczki na podatek dochodowy przez pracodawcę- porada

Artykuł 31 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nakłada na pracodawcę będącego płatnikiem obowiązek obliczenia i pobrania w ciągu roku zaliczek na podatek dochodowy od pracowników. Jak powinno wyglądać obliczenie i pobranie zaliczki? Ile wynoszą kwoty zaliczek pobieranych przez pracodawcę?

Jak przedsiębiorca może bronić się przed zarzutem przedawnienia?

Każdy przedsiębiorca, któremu przytrafiło się prowadzić spór sądowy, czy to występując w roli powoda albo pozwanego, stawał przed pytaniem o przedawnienie roszczenia - swojego, lub przeciwnika. Zgłaszając bowiem roszczenie przedawnione, wierzyciel ryzykuje przegranie sprawy na skutek zarzutu dłużnika. Zadaniem powoda będzie wtedy wskazanie okoliczności uzasadniających bezzasadność zarzutu. Na czym zatem może polegać argumentacja powoda?

Kumulacja pochodzenia towarów a wysokość należnego cła - porada

Pochodzenie towarów jest bardzo ważnym elementem, który wpływa w znaczącym stopniu na wysokość należnego cła. Kumulacja pochodzenia jest jednym ze sposobów określenia pochodzenia towarów. Jakie są rodzaje kumulacji? Jak określona została kwestia wywozu towarów z preferencyjnym pochodzeniem w oparciu o kumulację?

Zwrot środków pracownika z tytułu poniesionych przez niego wydatków - porada

Zwrot środków na prywatne konto pracownika z tytułu poniesionych przez niego uprzednio wydatków służbowych, nie może być kwalifikowany jako przychód po stronie pracownika. Jak została uregulowana prawnie ta kwestia? Co w sytuacji gdy transakcja dokonywana jest w walucie obcej?

Na paragonie musi być imię i nazwisko przedsiębiorcy

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, a więc przedsiębiorcy, posługują się w ramach prowadzonej działalności jakąś nazwą, która czasami zawiera w sobie imię i nazwisko tej osoby a czasami nie.

Jak założyć firmę remontowo-budowlaną? - krok po kroku

Jeżeli decydujesz się na rozpoczęcie własnej działalności w branży remontowo-budowlanej, czeka Cię nie tylko założenie firmy, ale również, w krótszej lub dłuższej perspektywie, zatrudnienie pracowników. Jakich formalności będziesz musiał dopełnić? Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę? Ekspert, krok po kroku, podpowiada co zrobić.

Jak rozliczyć w VAT nabycie towarów od podatnika nie mającego siedziby na terytorium Polski?

Spółka posiadająca siedzibę we Włoszech (zwana dalej Spółką lub Podatnikiem) dokonuje na terytorium Polski dostaw towarów. Spółka jest zarejestrowana na potrzeby polskiego podatku od towarów i usług, jednakże nie posiada w Polsce stałego miejsca prowadzenia działalności.
Spółka ma wątpliwości w jaki sposób w obecnie obowiązującym stanie prawnym (od 1 kwietnia 2011 r.) powinna dokumentować dokonywane dostawy krajowe.

Czy zawsze świadczenie usług przewozu osób musi być dokumentowane kasą fiskalną?

Analiza przepisów regulujących kwestie związane z obowiązkiem ewidencji świadczonych usług za pomocą kas rejestrujących prowadzi do wniosków, że praktycznie każde usługi polegające na odpłatnym przewozie osób polegają rejestracji na ww. urządzeniu.

Jakie są skutki rozszerzenia zakresu działalności o czynności opodatkowane VAT?

Rozszerzenie zakresu prowadzonej działalności u podatnika zarejestrowanego na potrzeby podatku od towarów i usług w zasadzie nie wywołuje żadnych konsekwencji na gruncie regulacji podatkowych. Inaczej rzecz się będzie przedstawiać, gdy osoba prowadząca działalność gospodarczą, która wykonywała czynności korzystające ze zwolnienia, podejmie decyzję o uruchomieniu drugiego profilu działalności – już opodatkowanego VAT.

Czy przedsiębiorca może uzyskać negatywną decyzję merytoryczną?

Czy przedsiębiorca, w którego interesie leży uzyskanie negatywnej decyzji merytorycznej, może zwrócić w tej sprawie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów?

Cena – najważniejszy element dobrego sklepu internetowego

Wybór odpowiedniego asortymentu do sklepu internetowego to podstawa i pierwszy krok w planowaniu strategii marketingowej tego typu e-biznesu. Niestety nawet najlepiej dobrana oferta towarowa może zostać przyćmiona przez zaniedbanie pozostałych, równie ważnych elementów całej układanki. Na co jeszcze powinniśmy zwracać uwagę?

Jakie są skutki naruszenia zasad transportu drogowego?

Ekspert radzi jakie konsekwencje grożą w przypadku nieprzestrzegania zasad prowadzenia działalności w zakresie transportu drogowego.

Najważniejsze zasady podczas planowania strategii sklepu internetowego – na co zwracać uwagę?

Sukces nowo otwartego sklepu internetowego zależy w głównej mierze od tego, jak zbudujemy jego strategię na samym początku. W wielu przypadkach nawet dobrze zapowiadający się sklep internetowy z atrakcyjną ofertą i niskimi cenami po krótkim czasie zacznie notować straty lub nie będzie miał dostatecznej liczby klientów. Na co więc zwrócić uwagę podczas planowania strategii sklepu internetowego?

Podstawowe błędy w strategiach sklepów Internetowych – cena i towar

Wielu właścicieli sklepów internetowych myśli, że najniższe ceny i szerokość asortymentu to jedyny słuszny środek na rozwinięcie e-biznesu w postaci sklepu internetowego. Tak wg. nich wygląda prawidłowa strategia marketingowa. Ale gdyby tak najniższe ceny zamienić na ceny przystępne dla Klienta, a szerokość asortymentu przekształcić w jego głębokość w danym szczeblu, z pewnością powstałaby strategia lepsza niż inne, „jedyne i słuszne” strategie marketingowe. Jak więc zaplanować strategię dochodowego sklepu internetowego?

Jakie ubezpieczenie dla pracownika wybrać?

Ubezpieczenie pracownika to dla przedsiębiorcy nie lada wyzwanie. Szereg ofert dostępnych na rynku utrudnia wybór właściwej. Jakimi kryteriami się kierować? Na co zwracać szczególną uwagę?

Jak uniknąć odsetek od zaległości podatkowych?

Odwlekanie zapłaty podatku w czasie może podatnika sporo kosztować. Mowa o odsetkach od zaległości podatkowych. Podatnik nie tylko musi je wpłacić wraz z zobowiązaniem głównym, ale dodatkowo sam wyliczyć. Są jednak sytuacje, gdy odsetek można nie płacić.

W jakim celu powstało CEIDG?

Z dniem 1 lipca 2011 r. rozpocznie funkcjonowanie Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Zastąpi ona rozrzucone po całej Polsce rejestry zawierające dane osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą prowadzone obecnie przez urzędy miast i gmin. Jakie są główne cele tej nowej instytucji? Przeczytaj.

REKLAMA