REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Najem

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przykłady nieuczciwych praktyk - nierzeczywiste właściwości produktów

Przedsiębiorcy sięgają po różne sposoby na uczynienie swojego produktu wyjątkowym. Warto jednak pamiętać, że prawo przewiduje pewne granice swobody jaką cechuje się kreatywność prowadzących firmy. Czy grzebień na porost włosów i magiczne kule zapewniające wygraną w loterii mogą być sprzedawane?

Przeciwko komu stosuje się nieuczciwe praktyki rynkowe

Zawarta w ustawie o nieuczciwych praktykach rynkowych definicja przeciętnego konsumenta pozwala na określenie przeciwko komu te praktyki są stosowane.

Czym są kodeksy dobrych praktyk

Kodeksy dobrych praktyk są postrzegane na rynku jako karta przetargowa w grze o klienta. Nie można jednak zapomnieć, że mogą stać się one źródłem dopuszczania się przez przedsiębiorcę nieuczciwych praktyk rynkowych.

Przypadki szczególnego statusu przedsiębiorcy a nieuczciwe praktyki rynkowe

Zgodnie z definicją zawarta w ustawie o nieuczciwych praktykach rynkowych przedsiębiorcami są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które prowadzą działalność gospodarczą lub zawodową nawet jeżeli działalność ta nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego, a także osoby działające w ich imieniu i na ich rzecz. Co jednak z przypadkami, w których podmioty będące przedsiębiorcami znajdują się w szczególnej sytuacji?

REKLAMA

Własna działalność gospodarcza emeryta

Ponieważ wysokość świadczeń emerytalnych w Polsce nie jest imponująca, coraz więcej emerytów decyduje się na podjęcie dodatkowego zatrudnienia. Oprócz umowy o pracę czy też umowy o dzieło warto zastanowić się nad otwarciem własnej działalności gospodarczej.

Jak oszczędnie prowadzić biuro?

Korzystanie z darmowych programów odpowiadających standardami wersjom płatnym, a może drukarki laserowe zamiast atramentowych? Na oszczędzanie w prowadzeniu biura są różne sposoby. Jakie? Przeczytaj.

Jak zmniejszyć wydatki w firmie?

Form oszczędzania jest wiele. Warto jednak wybrać taką, która nie będzie polegała na ograniczaniu produkcji lub, co gorsze, redukcji zatrudnienia. Niespodziewanie duże oszczędności można odnaleźć w zarządzaniu biurem.

Płatnik poszkodowany przez powódź nie utraci prawa do zasiłku, jeśli składki za okres od kwietnia do czerwca opłaci do 30 września br.

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą na terenie dotkniętym powodzią, jaka miała miejsce w tym roku. Zatrudniam 11 pracowników i 2 zleceniobiorców. W związku z tym zdarzeniem poniosłem duże straty i nie stać mnie na opłacenie składek do ZUS za maj i czerwiec br. zarówno za siebie, jak i za pozostałych ubezpieczonych. Od 10 lipca przebywam na zwolnieniu lekarskim. Czy mimo to mam szansę na zasiłek chorobowy z ZUS? A co w przypadku gdy teraz zachorują moi pracownicy i zleceniobiorcy – czy otrzymają świadczenia chorobowe? Nadmieniam, że nie jestem płatnikiem zasiłków.

REKLAMA

Leasing a standardy i regulacje prawne obowiązujące managera IT

Każdy świadomy manager IT w przedsiębiorstwie powinien przestrzegać wielu dyrektyw, przepisów i regulacji obowiązujących na terenie prowadzonej przez firmę działalności. Sprawne zarządzanie dostępnymi zasobami w oparciu o te wytyczne to nie tylko obowiązek ale i klucz to zwiększenia rentowności i konkurencyjności firmy.

Co zmiana stawek VAT oznacza dla małych i średnich firm?

Od 2011 r. zaczną obowiązywać nas nowe stawki VAT.  Małe i średnie firmy produkcyjne, które nie mogą zrekompensować podwyżek efektem skali oraz niektóre przedsiębiorstwa usługowe, powinny szczególnie liczyć się z możliwymi konsekwencjami. Co zatem firmy z sektora MŚP mogą zrobić, aby zmniejszyć negatywne skutki zmian w podatkach?

Czym jest PKD?

PKD czyli Polska Klasyfikacja Działalności to zbiór możliwych rodzajów działalności, jakie może prowadzić firma. PKD ustala nazwy i symbole na pięciu poziomach: sekcja, dział, grupa, klasa i podklasa, a te ostatnie są wpisywane do właściwych rejestrów. Obowiązek posługiwania się klasyfikacją PKD dotyczy zarówno osób prowadzących działalność gospodarczą zarejestrowaną w gminnej ewidencji działalności gospodarczej jak i przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w formie spółki i podlegają wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego.

Sklep z grami komputerowymi - pomysł

Sprzedaż oryginalnych gier komputerowych, pomimo szerzącego się piractwa, jest dobrym pomysłem na biznes. Szczególnie jeśli otworzymy salon w dobrym punkcie i dodatkowo połączymy go ze sklepem internetowym. Pomimo ogromnej skali piractwa, nielegalnego ściągania z sieci gier, to jednak legalna sprzedaż tego typu produktów ma się całkiem dobrze.

Jak udokumentować obniżenie przychodu poprzez bonifikaty

Same paragony fiskalne oraz zestawienia komputerowe, w których są ujęte udzielone klientom bonifikaty, nie stanowią podstawy do pomniejszenia przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych. Potrzebne są jeszcze dobowe raporty fiskalne oraz zestawienia miesięczne dobowych raportów fiskalnych.

Czy przedsiębiorca musi prowadzić książkę kontroli

Otrzymaliśmy zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli w naszej firmie. Inspektor kontroli poprosił o przygotowanie książki kontroli. Co to jest książka kontroli i czy jest obowiązkowa?

Serwis komputerowy - reklama

Reklamować się warto wszędzie ale warto pamiętać, że skuteczne mogą być zwykłe wywieszki na słupach i tablicach ogłoszeniowych w okolicy. Bo gdy popsuje nam się komputer trudniej będzie znaleźć serwis komputerowy w sieci niż zerwać nr telefonu z ogłoszenia.

Serwis komputerowy - uprawnienia

Do prowadzenia samej działalności polegającej na wszelkiego rodzaju usług komputerowych specjalne pozwolenia nie są wymagane oprócz oczywiście założenia działalności gospodarczej. Jednakże jeśli planujemy rozszerzenie naszej działalności na serwisowanie kas fiskalnych tu będziemy musieli posiadać odpowiednie pozwolenie.

Jakie skutki w VAT wywołuje umowa nieważna wg prawa cywilnego


Czy wywołuje skutki w podatku od towarów i usług fakt, że klient przy zawarciu umowy posłużył się sfałszowanym dokumentem, przez co czynność ta jest nieważna na gruncie prawa cywilnego? Czy w konsekwencji tego do czynności takich nie stosuje się przepisów ustawy o VAT?

Jakie korzyści płyną z e-biznesu?

Wzrost liczby osób korzystających ze sklepów internetowych stale rośnie. Jaka przewagę mają one nad klasycznymi przedsięwzięciami i na czym można dzięki nim oszczędzić przeczytasz poniżej.

Serwis komputerowy - lokal

Przy świadczeniu tego typu usług nie zawsze niezbędny będzie specjalny lokal. Jeżeli zamierzasz prowadzić obsługę osób fizycznych, ewentualnie kilku małych firm prawdopodobnie wystarczy pokój we własnym domu.

Jakie będą emerytury przedsiębiorców

Patrząc na swoja przyszłą emeryturę przedsiębiorcy nie mają wątpliwości – spodziewają się najwyżej 20% swoich dotychczasowych dochodów. Nie podejmują również żadnych kroków, aby ten stan rzeczy zmienić.

Serwis komputerowy - pomysł

W dzisiejszych czasach w zasadzie nikt już nie może sobie wyobrazić życia bez komputera, tak w firmie jak i w domu. Dlatego też w przypadku, gdy komputer nagle przestaje działać chcemy by ktoś szybko go naprawił.

Jak skutecznie promować firmę za granicą

Dzięki funduszom unijnym możemy skutecznie promować polskie przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Nawiązane w ten sposób kontakty gospodarcze mogą w przyszłości procentować wzrostem działalności eksportowej przedsiębiorstw.

Jak założyć własny biznes dzięki funduszom unijnym w województwie łódzkim

Jeśli jesteś mieszkańcem województwa łódzkiego i kiedykolwiek myślałeś o założeniu działalności gospodarczej – nie zastanawiaj się już dłużej. W ramach środków unijnych możesz otrzymać na ten cel nawet do 40 tys. złotych.

Do czego uprawniony jest inspektor sanitarny?

Rozpoczynając prowadzenie własnej działalności gospodarczej należy liczyć się z możliwością kontroli prowadzonej przez Państwową Inspekcje Sanitarną. Jakie uprawnienia przysługują inspektorom sanitarnym?

Podstawowe elementy kontraktu eksportowego

Kontrakt eksportowy jest dokumentem, na który składa się kilka bardzo ważnych elementów. Czego dotyczą i jak powinny zostać ujęte? Przeczytaj.

Co powinno znaleźć się w kontrakcie eksportowym?

Zawarcie kontraktu eksportowego może przysporzyć firmie wielu trudności. Jakie elementy powinny się w nim znaleźć i co powinny regulować?

Jakie klauzule można zawrzeć w kontrakcie eksportowym lub importowym?

Umieszczone w treści kontraktu eksportowego lub importowego klauzule pozwalają na zabezpieczenie powstałych roszczeń. Jakie to klauzule i czego dotyczą? Przeczytaj.

Czy wynajmujący musi zwrócić kaucję?

Zwrot kaucji, którą wpłacił najemca powinien nastąpić w terminie miesiąca od daty opróżnienia lokalu i po potrąceniu należności przysługujących wynajmującemu. Zwrot przysługuje w zwaloryzowanej postaci.

Wysokośc czynszu w lokalach Towarzystwa Budownictwa Społecznego

Towarzystwo Budownictwa Społecznego oferuje wynajem lokali po preferencyjnych kosztach. Choć ustalenie wysokości czynszu należy do TBS, to nie może ono przekroczyć ustawowo wskazanej kwoty.

Najem lokalu w Towarzystwie Budownictwa Społecznego

Korzyść płynąca z najmu lokalu w Towarzystwie Budownictwa Społecznego to przede wszystkim preferencyjny czynsz. Należy jednak mieć na uwadze, że w razie naruszenia podstawowych warunków umowy TBS może ją rozwiązać.

Najemca w Towarzystwie Budownictwa Społecznego

Towarzystwo Budownictwa Społecznego oferuje wynajem lokali mieszkalnych po stosunkowo niskich kosztach dla osób mniej zamożnych. Wszyscy zainteresowani powinni wiedzieć więc, jak zostać najemcą w TBS.

Jak skonstruować witrynę produktową

Utrzymywanie spójnego e-wizerunku strony internetowej dotyczy w szczególności witryny produktowej. Nie można zapomnieć o jej kluczowych elementach. Ale co zamieścić na podstronach witryny?

Zasady kreowania e-wizerunku osób

Proces tworzenia e-wizerunku w sieci może dotyczyć nie tylko całej firmy, ale również poszczególnych osób lub tylko jednej z nich. Co powinna zawierać witryna promująca osobę?

Z jakich elementów powinna składać się witryna firmowa

Budowa struktury witryny firmowej może mieć podstawowe znaczenie z punktu widzenia kreowania e-wizerunku. Co warto w niej umieścić, a czego należy unikać? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Sześć zasad skutecznego kreowania e-wizerunku

Skuteczne kreowanie wizerunku opiera się na sześciu podstawowych zasadach. Przestrzeganie ich jest absolutnie obowiązkowe przy świadomym tworzeniu e-wizerunku, które ma się zakończyć sukcesem.

Jak czytelna powinna być strona e-wizerunkowa

Firmowa strona, która nie tylko kreuje wizerunek firmy, ale także pełni funkcje informacyjne i sprzedażowe powinna cechować się dużym stopniem czytelności.

Jakie elementy powinna zawierać strona kreująca e-wizerunek

Na kreowanie wizerunku w Internecie wpływa wiele czynników, niektóre z nich maja charakter wręcz destrukcyjny. Czego unikać, a co umieścić? Przeczytaj.

Jak kreować e-wizerunek – adres strony i nawigacja

Podczas procesu tworzenia strony firmowej wykorzystywanej do kreowania e-wizerunku należy zwrócić szczególna uwagę na jej adres. Jak wybrać najlepszy i najbardziej popularny?

Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Czy budowanie e-wizerunku jest potrzebne

W obecnych czasach zrealizowanie pomysłu na biznes w sieci pozwala na realizację idei w ogóle. Czy w związku z tym strona internetowa powinna budować wizerunek firmy w sieci?

Jakie są filary strony internetowej kreującej e-wizerunek

Strona WWW jest tym, czym siedziba firmy czy galeria malarza, z tym że umiejscowiona w Internecie. Gdy tworzymy firmę, szukamy takiego lokalu, by łatwo go było znaleźć, by miał ładny wystrój i by można w nim było znaleźć towary lub ludzi, których się szuka.

Czy gratis, konkurs i sprzedaż lawinowa są nieuczciwe

Zarówno konkursy oraz gratisy pojawiają się w akcjach marketingowych niezwykle często. Z podobną częstotliwością natknąć można się także na sprzedaż lawinową. Dlaczego ich stosowanie nie jest uczciwe?

Na czym polega dumping

Dumping jest jednym z możliwych przejawów nieuczciwej konkurencji, który uznawany jest przez niektóre organizacje międzynarodowe za zakazany. Na czym polega i jakie są jego rodzaje?

Wsparcie dla przedsiębiorców powodzian

23 sierpnia to ostateczny termin na zgłoszenie się funduszy pożyczkowych, które wystartują w konkursie na udzielania pomocy przedsiębiorcom dotkniętym skutkami powodzi.

Co warto wiedzieć o umowie z agencją nieruchomości?

Powinniśmy wystrzegać się agencji, które oferują atrakcyjne oferty mieszkań do wynajęcia, jednocześnie żądając wypłaty wynagrodzenia jeszcze przed obejrzeniem mieszkania.

Czy agencji nieruchomości zawsze trzeba płacić przy wynajmie?

Chciałem wynająć mieszkanie. Oferta na jednym z portali internetowych okazała się z agencji. Ta wymaga ode mnie podpisania umowy, zanim wynajmę mieszkanie.

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Jak personalizować komunikat reklamowy

Personalizacja w marketingu stanowi umiejętność dostosowania komunikacji z klientem do jego preferencji i zachowań podczas interakcji.Jak ja wykorzystać w praktyce?

Na czym polega personalizacja


W marketingu personalizacja jest ceniona sztuką. Pozwala nie tylko dotrzeć do masowego odbiorcy, ale również zwrócić się do niego w sposób zindywidualizowany.

Na czym polega cross-selling i up-selling

Istnieje wiele taktyk umożliwiających zwiększenie wartości i lojalności klientów. Do metody, które ostatnio cieszą się coraz większą popularnością, zaliczamy cross-selling i up-selling.

REKLAMA