Założenie firmy transportowej, podobnie jak każdego innego biznesu, ma swoje plusy i minusy. Ogromne znaczenie w tym biznesie ma niewątpliwie cena ropy na rynkach światowych, im jest niższa tym dla firmy lepiej, im wyższa pojawiają się trudności, gdyż jak wynika z różnych badań aż ok. 60% wszystkich kosztów przedsiębiorstwa transportowego stanowi paliwo.
Gdy przedsiębiorca słyszy słowo leasing, jego pierwsze skojarzenie to wynajem samochodu. Dzieje się tak, ponieważ w kategorii działalności gospodarczej częstym zabiegiem racjonalizacji kosztów, stosowanym przez przedsiębiorców, jest właśnie branie samochodu w leasing. Nie jest to jednak jedyny wariant, bowiem alternatywnym rozwiązaniem wobec leasingu jest najem długoterminowy. Która opcja jest lepsza? Jakie są różnice?
Szukasz funkcjonalnego, a jednocześnie niedrogiego samochodu, oglądasz auta w komisach, wertujesz serwisy internetowe… Wreszcie znajdujesz swój „ideał” – auto poleasingowe, jest w dobrym stanie technicznym, a do tego ma promocyjną cenę. Myślisz: „Super okazja!”. Poczekaj. Sprawdź, czy oferta nie jest podszyta oszustwem.
Nie od dziś wiadomo, że nawet najdoskonalszy produkt nie znajdzie nabywcy, jeśli ten nie będzie miał możliwości dowiedzenia się o jego istnieniu. Nie ważne, czy prowadzimy osiedlowy sklep spożywczy, czy duże przedsiębiorstwo produkcyjne, na początku zawsze borykamy się z tym samym problemem – co zrobić, aby skutecznie dotrzeć do klienta?