REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Doradztwo podatkowe, Rachunkowość

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rozliczenie nadwyżki inwentaryzacyjnej

Inwentaryzację środków trwałych znajdującą się na terenie strzeżonym przeprowadzono na 30 kwietnia 2018 r. Termin przeprowadzenia inwentaryzacji według harmonogramu to 1 maja 2018 r. do 30 czerwca 2018 r. Komisja inwentaryzacyjna 5 czerwca 2018 r. spisała zakupiony środek trwały, który został przyjęty do ewidencji księgowej 15 czerwca 2018 r. Jak należy prawidłowo postąpić z powstałą różnicą inwentaryzacyjną?

Zakupy na raty w ujęciu rachunkowym (zakupy na koniec roku)

Koniec roku zwykle kojarzy się z okresem świątecznym. Nic więc dziwnego, że wszyscy w jakimś stopniu ulegają gorączce zakupów. Dotyczy to również przedsiębiorców. Mają oni również często niewykorzystane budżety do wydania lub po prostu chcą skorzystać ze świątecznych promocji. W przypadku wielu zakupów (np. sprzętu elektronicznego) decydują się na zakupy ratalne. W tym momencie pojawiają się wątpliwości natury rachunkowej – tj. kiedy należy zaksięgować taki zakup oraz co dzieje się w zakresie amortyzacji

Raportowanie schematów podatkowych [tajemnica zawodowa]

Już od 2019 roku mają wejść w życie nowe regulacje, które zobowiązują określone podmioty do raportowania schematów podatkowych. Nowe regulacje budzą poważne wątpliwości. Podnosi się, że przekazywanie przez doradcę podatkowego, adwokata czy radcę prawnego informacji o schemacie podatkowym, nawet bez ujawniania tożsamości korzystającego ze schematu, może prowadzić do naruszenia tajemnicy zawodowej.

Nowy skład Komitetu Standardów Rachunkowości (KSR)

Ministerstwo Finansów poinformowało o powołaniu nowego składu Komitetu Standardów Rachunkowości (KSR), na dziesiątą kadencję. Zmieniła się m.in. liczba osób, które reprezentują poszczególne instytucje, a także wydłużono kadencję komitetu.

REKLAMA

Nowe technologie automatyzują i usprawniają procesy podatkowe w firmach

Nowe technologie są obecnie jednym z głównych czynników zmian w obszarze podatków, pomagają przede wszystkim w usprawnieniu raportowanie oraz automatyzują procesy podatkowe. Tak wynika z raportu KPMG pt. „Gotowi na zmiany. Technologie podatkowe w firmach działających w Polsce”.

Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych za nami!

Ponad 300 uczestników, 50 prelegentów, wykłady i panele warsztatowe – tak w skrócie można podsumować pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych – wydarzenie debiutujące w Targach Kielce.

Uszczelnianie systemu podatkowego w ocenie doradców podatkowych

W Katowicach odbyła się XVI Ogólnopolska Konferencja Podatkowa z cyklu „Doradca podatkowy obrońcą praw podatnika”, pod takim hasłem "Uszczelnianie systemu podatkowego – sukces czy porażka?". Doradcy podatkowi i przedstawiciele Ministerstwa Finansów wspólnie oceniali efekty wprowadzonych rozwiązań uszczelniających.

Obowiązek badania sprawozdań finansowych OPP - nowe rozporządzenie

Część sprawozdań finansowych organizacji pożytku publicznego (OPP) będzie podlegała obowiązkowemu badaniu. Minister Finansów w drodze rozporządzenia określił trzy warunki, których łączne spełnienie powoduje konieczność przeprowadzenia badania. Nowe regulacje weszły w życie w połowie listopada br.

REKLAMA

Perspektywy dla przedsiębiorców w świetle pakietu zmian „Konstytucja dla biznesu”

Czy nastąpiły realne efekty poprawy otoczenia biznesowego w świetle pakietu zmian „Konstytucja dla biznesu”? Czy perspektywy dla przedsiębiorców są lepsze? Czy zasada wolności i swobody prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce jest w pełni przestrzegana? – na te i inne pytania próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy IV Forum „Finanse i Podatki dla Przedsiębiorców” odbywającego się w ramach Dni dla Biznesu na Targach Kielce.

Doradcy podatkowi apelują do Prezydenta RP w sprawie tajemnicy zawodowej

W imieniu samorządów zawodowych: doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów oraz notariuszy przedstawiamy zdecydowanie krytyczne stanowisko wobec przyjętej przez Senat w dniu 26 października br. ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw, w zakresie obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych – czytamy w apelu wystosowanym do Prezydenta RP.

Raportowanie schematów podatkowych od 2019 roku

Kiedy deklaracje podatkowe okazują się niewystarczającym źródłem informacji, a kontrole podatkowe zawodzą, rządzący szukają nowych rozwiązań w walce z oszustami podatkowymi. By zapobiec tzw. agresywnej optymalizacji, na doradców podatkowych nałożony zostanie kolejny obowiązek – raportowanie skarbówce schematów podatkowych.

Inwentaryzacja dróg i ulic

W jaki sposób należy przeprowadzić inwentaryzację dróg i ulic będących na stanie gminy? W tym roku w naszej jednostce przypada termin spisu z natury wszystkich środków trwałych. Na szkoleniu dowiedzieliśmy się, że drogi i ulice też trzeba zinwentaryzować w drodze spisu z natury (obiekt inwentarzowy - dostęp do nich nie jest utrudniony). W jaki sposób to zrobić?

Sprawozdania finansowe w formie elektronicznej

Od 1 października 2018 roku przedsiębiorcy są zobowiązani do sporządzania rocznego sprawozdania finansowego w formie elektronicznej i popisywania go kwalifikowanym podpisem lub zaufanym profilem ePUAP. Oznacza to, że firmy będą musiały przygotować już tegoroczne raporty według nowych schematów. Obowiązek ten nie obejmie firm, które sporządzają sprawozdania wg Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej oraz spółek, których dzień bilansowy wypadał na 30 września 2018 albo wcześniej.

Zasady ochrony i przechowywania dokumentacji księgowej

Regulacje prawne w zakresie rachunkowości określają jak należy postępować z dokumentami takimi jak księgi rachunkowe, dowody księgowe, dokumenty inwentaryzacyjne czy sprawozdania finansowe. Wskazują jednocześnie dopuszczalne przez ustawodawcę sposoby ochrony i przechowywania takiej dokumentacji.

Zasady ochrony i przechowywania dokumentacji księgowej

Regulacje prawne w zakresie rachunkowości określają jak należy postępować z dokumentami takimi jak księgi rachunkowe, dowody księgowe, dokumenty inwentaryzacyjne czy sprawozdania finansowe. Wskazują jednocześnie dopuszczalne przez ustawodawcę sposoby ochrony i przechowywania takiej dokumentacji.

Księgowość ma przyszłość także w globalnej gospodarce

Kolejnego globalnego kryzysu gospodarczego można uniknąć, a znaczny wpływ na to mogą mieć księgowi - oceniła prof. Aldona Kamela-Sowińska podczas konferencji Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Przyznała jednocześnie, że tradycyjna księgowość rzeczywiście staje się coraz bardziej zautomatyzowana, ale pogłoski o rychłej śmierci księgowości są zdecydowanie przedwczesne.

Księgowość ma przyszłość także w globalnej gospodarce

Kolejnego globalnego kryzysu gospodarczego można uniknąć, a znaczny wpływ na to mogą mieć księgowi - oceniła prof. Aldona Kamela-Sowińska podczas konferencji Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Przyznała jednocześnie, że tradycyjna księgowość rzeczywiście staje się coraz bardziej zautomatyzowana, ale pogłoski o rychłej śmierci księgowości są zdecydowanie przedwczesne.

Spotkanie branży rachunkowej w Kielcach

Targi Kielce, EPSA BPO SA oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce zapraszają na Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych! Pierwsze w Polsce unikatowe wydarzenie to platforma wymiany wiedzy, doświadczeń i usług, na którym obecni będą wszyscy liczący się gracze branży finansowej oraz rachunkowej. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Zakres odpowiedzialności biura rachunkowego za błędy w rozliczeniach

Korzystanie z usług biura rachunkowego nie zwalnia podatnika z odpowiedzialności w przypadku popełnionych błędów. Jedna z podstawowych zasad w tym zakresie jest taka, że biuro rachunkowe nie odpowiada za zobowiązania podatkowe swoich klientów. Nie oznacza to oczywiście, że biuro rachunkowe zwolnione jest ze wszelkich odpowiedzialności za popełnione błędy.

Remanent, inwentaryzacja i spis z natury na zakończenie roku 2018

Remanent jest jednym z obowiązków części przedsiębiorców. Ta formalność została nałożona na sporą grupę podatników, posiadając określone warunki oraz kryteria przeprowadzenia działań. Pod koniec każdego roku warto więc przypomnieć sobie najważniejsze kwestie, w tym: kto podlega obowiązkom remanentu, jak powinna wyglądać prawidłowo przeprowadzona procedura oraz jakie są jej terminy oraz wymagania.

Ustawa o rachunkowości – zmiany w 2019 r.

Ustawodawca przygotował szereg zmian w ustawie o rachunkowości, które mają wejść w życie już 2019 r. Wśród zaproponowanych nowych rozwiązań znajduje się m.in. zwiększenie progów uprawniających jednostki do stosowania uproszczeń w rachunkowości oraz skrócenie okresu obowiązkowego przechowywania sprawozdań finansowych.

Montaż klimatyzatora - czy jest wydatkiem inwestycyjnym?

Pytanie: Przed zmianą przepisów dotyczących środków trwałych zamontowanie klimatyzatora traktowałam jako wydatki inwestycyjne, ponieważ koszt przekraczał zawsze 3500 zł. Obecnie ze środkami trwałymi mamy do czynienia dopiero od 10 000 zł. Zastanawiam się, do jakiego paragrafu powinien zostać zakwalifikowany zakup i montaż klimatyzatora ściennego. Pierwsza moja myśl to paragraf 430 „Zakup usług pozostałych”. Dalsze wydatki dotyczące konserwacji klimatyzatorów ujmuję zawsze w paragrafie 427 „Zakup usług remontowych”, stąd moje wątpliwości. Jakie jest zdanie Państwa eksperta na ten temat?

Powstanie obowiązku podatkowego w VAT przy refakturowaniu usług

Podczas transakcji związanych z korzystaniem z usług podwykonawców często dochodzi do konieczności refakturowania usługi na rzecz innego zleceniodawcy. Kiedy powstaje obowiązek podatkowy związany z refakturowaną usługą?

Środek trwały czy wyposażenie?

Większość składników majątkowych, które wykorzystuje się w prowadzonej przez siebie działalności, są środkami trwałymi i będą zaliczane do ewidencji środków trwałych, ale niektóre z nich, które nie spełniają określonych wymogów prawnych, mogą być zaliczone do wyposażenia – ewidencji wyposażenia.

Limit przychodów zobowiązujący do prowadzenia ksiąg rachunkowych w 2019 r.

Limit przychodów, po przekroczeniu którego pojawia się konieczność prowadzenia ksiąg rachunkowych, wynosi 2 000 000 euro. W przeliczeniu, według średniego kursu euro z dnia 1 października br., limit ten wynosi 8 559 000 zł. Wobec czego jednostki, których przychody netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za obecny rok obrotowy przekroczą ten limit, zobowiązane będą do prowadzenia ksiąg rachunkowych w 2019 r.

Usługi doradcze w biurze rachunkowym a zwolnienie z ewidencji na kasie fiskalnej

W świetle obowiązujących przepisów obowiązek ewidencji z zastosowaniem kasy fiskalnej obejmuje wszystkie czynności doradztwa (w tym doradztwa podatkowego) niezależnie od wysokości obrotu i przez jaki podmiot są świadczone. Biur rachunkowe może jednak korzystać ze zwolnienia podmiotowego (ze względu na wysokość obrotu) z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej w przypadku świadczenia czynności polegających na prowadzeniu w imieniu i na rzecz podatników ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych.

Polscy doradcy podatkowi wezmą udział w międzynarodowej debacie o podatkach i doradztwie podatkowym

Europejska dyskusja na temat podatków oraz roli doradców podatkowych, z udziałem przedstawicieli Krajowej Rady Doradców Podatkowych, będzie przedmiotem agendy dwudniowych obrad Walnego Zgromadzenia Confédération Fiscale Européenne (CFE), odbywającego się w dniach 27-28 września br. w Londynie.

Likwidacja środka trwałego i odpis amortyzacyjny

Środki trwałe podlegające umorzeniu należy odpowiednio zaksięgować. Przeczytaj poniższy artykuł z przykładem, aby dowiedzieć się, jak poprawnie zaksięgować likwidację i odpis środka trwałego.

Zjazd Katedr Rachunkowości na Uniwersytecie Łódzkim

W dniach 19-21 września 2018 roku na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego odbędą się dwa doniosłe wydarzenia związane z tzw. Łódzką Szkołą Rachunkowości. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Jak zaksięgować odnalezioną fakturę kosztową

W praktyce gospodarczej zdarzają się sytuacje, że podczas np. porządkowania biuro czy firmowego samochodu, odnajduje się faktura kosztowa sprzed kilku miesięcy. Pojawia się wtedy pytanie - czy taką fakturę można jeszcze zaksięgować? Na pewno szkoda utracić szansę na obniżenie podatku, dlatego warto wiedzieć, jak postępować w takich przypadkach.

Jak korygować błędy w księgach rachunkowych z lat ubiegłych

W rocznych sprawozdaniach finansowych zatwierdzanych i składanych przez spółki mogą wkraść się błędy, które wykrywane są w kolejnych latach działalności. W jaki sposób można skorygować błąd popełniony w księgach rachunkowych w latach ubiegłych?

Doradcy podatkowi ocenili projekt ustawy o Rzeczniku Praw Podatnika

Krajowa Rada Doradców Podatkowych popiera propozycje utworzenia Rzecznika Praw Podatnika, jednak aby uniknąć powielania zadań proponuje stworzenie tej instytucji w ramach istniejącego urzędu Rzecznika Praw Obywatelskich. Skuteczna ochrona praw podatnika wymaga szczególnych uprawnień, których obecnie RPO nie posiada.

Stawki wynagrodzenia za czynności doradcy podatkowego - od 18 września 2018 r.

Minister sprawiedliwości określił nowe stawki wynagrodzenia za czynności doradcy podatkowego w postępowaniu przed sądami administracyjnymi w sprawach obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej związanej z tymi obowiązkami stanowiące podstawę do zasądzania przez sąd kosztów zastępstwa prawnego. Nowe, znacznie wyższe niż dotychczas stawki wynagrodzenia zaczną obowiązywać od 18 września 2018 r.

Wynagrodzenia za czynności doradcy podatkowego

Minister sprawiedliwości w drodze rozporządzenia określił nowe stawki wynagrodzenia za czynności doradcy podatkowego. Chodzi o wynagrodzenia za czynności w postępowaniu przed sądami administracyjnymi w sprawach obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej związanej z tymi obowiązkami stanowiące podstawę do zasądzania przez sąd kosztów zastępstwa prawnego. Nowe stawki będą obowiązywały od 18 września 2018 r.

Sporządzanie i składanie sprawozdań finansowych - zmiany od 1 października 2018 r.

Na początku października 2018 r. wchodzą w życie kolejne przepisy ustawy z dnia 26 stycznia 2018 r. o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz niektórych innych ustaw, która w ostatnim czasie znacząco zmodyfikowała procedurę składania rocznych sprawozdań finansowych. Kierunek zmian w zakresie sporządzania i składania rocznych sprawozdań finansowych, jak podkreśla ekspert Grant Thornton, jest niewątpliwie dobry i wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo obrotu gospodarczego oraz usprawni pracę sądów rejestrowych.

Nowe podejście do inwentaryzacji – inwentaryzacja rozproszona

Inwentaryzacja jest procesem pracochłonnych, a jej przeprowadzanie nie wzbudza zazwyczaj entuzjazmu wśród pracowników. Jak zatem przeprowadzić inwentaryzację w sposób kompletny i wiarygodny, najlepiej w krótkim czasie? Na to pytanie odpowiadamy w niniejszym artykule, przy czym szczególnym zagadnieniem, które tu omówimy jest inwentaryzacja środków trwałych i wyposażenia. Korzystając z nowych technologii informatycznych, wykorzystujących różnorodne formy znakowania składników, chcemy zaproponować całkowicie nowe podejście do inwentaryzacji – inwentaryzację rozproszoną.

Pierwsze takie spotkanie branży rachunkowej!

Targi Kielce, EPSA BPO SA oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce zapraszają na Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych! Pierwsze w Polsce unikatowe wydarzenie to platforma wymiany wiedzy, doświadczeń i usług, na którym obecni będą wszyscy liczący się gracze branży finansowej oraz rachunkowej.

Księgowanie różnic kursowych

Różnice kursowe, to różnice wynikające z transakcji dokonywanych w walutach obcych. Pojawiają się, gdy wartość faktury różni się od rzeczywistej kwoty do zapłaty przeliczonej na PLN według przepisów o podatku dochodowym. Ponadto, dosyć często termin płatności jest inny niż data zaksięgowania, zatem kursy walut ulegają zmianie w czasie.

Amortyzacja ujemnej wartości firmy

W praktyce obrotu gospodarczego podatnicy coraz częściej decydują się na przejęcie przedsiębiorstw lub jego zorganizowanych części, czy to drogą kupna, czy też nabycia poprzez aport. W wyniku tej transakcji powstać może ujemna wartość firmy, która podlega amortyzacji. Jak prawidłowo amortyzować ujemną wartość firmy?

Jak firmy korzystają z outsourcingu usług księgowych?

Przeprowadzone wśród firm badania wskazują, że blisko 65% przedsiębiorstw korzysta z outsourcingu usług księgowych, podatkowych i prawniczych, a blisko co drugie z nich zleca je jednej firmie. Wśród największych zalet współpracy z jednym zespołem księgowo-podatkowo-prawniczym przedsiębiorcy wymieniają poczucie bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej, a także oszczędność czasu i kosztów.

Jak firmy korzystają z outsourcingu usług księgowych?

Przeprowadzone wśród firm badania wskazują, że blisko 65% przedsiębiorstw korzysta z outsourcingu usług księgowych, podatkowych i prawniczych, a blisko co drugie z nich zleca je jednej firmie. Wśród największych zalet współpracy z jednym zespołem księgowo-podatkowo-prawniczym przedsiębiorcy wymieniają poczucie bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej, a także oszczędność czasu i kosztów.

Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych - pierwsze takie spotkanie branży rachunkowej!

Targi Kielce, EPSA BPO SA oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce zapraszają na Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych! Pierwsze w Polsce unikatowe wydarzenie to platforma wymiany wiedzy, doświadczeń i usług, na którym obecni będą wszyscy liczący się gracze branży finansowej oraz rachunkowej. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Dowód z opinii biegłego z dziedziny rachunkowości w sądzie

Zakończył się właśnie organizowany w siedzibach sądów apelacyjnych cykl szkoleń poświęconych dowodowi z opinii biegłego z dziedziny rachunkowości. Dla Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury zorganizowało je Centrum Edukacji Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (PIBR), a uczestniczyło w nich ponad 300 sędziów, prokuratorów, aplikantów i asystentów sędziów. Założenia tego przedsięwzięcia przybliża Regina Frąckowiak, członkini komisji Krajowej Rady Biegłych Rewidentów ds. szkoleń i autorka tego programu.

Tajemnica zawodowa nie pozwala doradcy podatkowemu donosić na klienta

Doradca nie będzie informować administracji skarbowej o optymalizacjach, jeśli klient nie zwolni go z tajemnicy zawodowej. W takiej sytuacji podatnik będzie musiał donieść na samego siebie. Do tej pory Ministerstwo Finansów nie chciało wprost powiedzieć, że tajemnica zawodowa ochroni przed informowaniem o schematach optymalizacyjnych. Teraz przyznało to wprost w piśmie m.in. do doradców podatkowych, adwokatów, radców prawnych i biegłych rewidentów.

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy - analiza transakcji

Regulacje zawarte w artykule 8a ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nie wskazują, czego miałaby dotyczyć bieżąca analiza przeprowadzanych transakcji i pod jakim kątem należy ją wykonywać.

Nowy doradca podatkowy – z szerszymi kompetencjami i po aplikacji

Krajowa Rada Doradców Podatkowych dokonała rewizji obecnie obowiązujących przepisów ustawy o doradztwie podatkowym, w efekcie czego powstał daleko idący i ambitny projekt nowelizacji tej ustawy, który w połowie czerwca został skierowany do Ministerstwa Finansów. O propozycjach zmian w doradztwie podatkowym rozmawiamy z prof. Adamem Mariańskim, przewodniczącym Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

Zmiany w Komitecie Standardów Rachunkowości

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu działania i sposobu organizacji Komitetu Standardów Rachunkowości. Najważniejsze zmiany to zmniejszenie liczby członków Komitetu (z 18 do 16), zwiększenie liczby przedstawicieli ministra finansów (z 5 do 7) oraz zmniejszenie liczby przedstawicieli Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (z 5 do 3) oraz Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (z 5 do 3). Kadencja Komitetu trwać ma 3 lata (obecnie 2 lata). Nowe rozporządzenie ma wejść w życie jeszcze w 2018 r. z 14-dniowym vacatio legis.

Zmiany w rachunkowości w 2019 roku

Skrócenie okres przechowywania sprawozdań finansowych do co najmniej pięciu lat, rozszerzenie katalogu jednostek małych, mogących skorzystać z uproszczeń w rachunkowości, czy też rozszerzenie kręgu jednostek uprawnionych do stosowania dodatkowych uproszczeń w zakresie ewidencji i leasingu. To tylko niektóre propozycje zmian w rachunkowości, które mają wejść w życie od 1 stycznia 2019 roku.

„Księgowi będą potrzebni zawsze, aczkolwiek mogą się inaczej nazywać”

Uczestnicy debaty „W erze zmian”, która odbyła się 14 czerwiec 2018 r. podczas konferencji z okazji rozstrzygnięcia konkursu „Księgowi Przyszłości” zgodnie twierdzili, że zawód księgowego ma przed sobą dużą i pewną przyszłość aczkolwiek zadania księgowego będą ewoluować. Proste czynności sticte ewidencyjne będą wykonywane w coraz większym stopniu przez narzędzia techniczne i informatyczne. Księgowi natomiast będą coraz częściej angażowani do analizy danych finansowych, doradzania ekonomicznego i prawnego zarządowi czy współpracy w tworzeniu narzędzi informatycznych potrzebnych do zarządzania przedsiębiorstwem. Stąd ewolucja nazewnictwa w zawodzie księgowego jest dynamiczna.

Księgowi Przyszłości 2018 wybrani – relacja z finału konkursu

W dniu 14 czerwca br. odbył się finał III edycji konkursu Księgowi Przyszłości. Poznaliśmy najlepsze drużyny uczniowskie, studenckie, zawodowe oraz kadrowo – płacowe. Emocjonujący moment ogłoszenia wyników oglądali uczestnicy i widzowie konferencji „Księgowi Przyszłości. W erze zmian”. Organizatorami konkursu i konferencji są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz firma Soneta. Patronatu medialnego udzieliły m.in. Infor.pl oraz Inforlex.

REKLAMA