REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dofinansowanie, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak sformułować pytania w ankietach on-line?

Ankiety marketingowe polegają na zadawaniu pytań ankietowanym. Odpowiedzi na większość pytań są dla firm bardzo cenne, gdyż mogą one rozwijać się w kierunku, w którym podążają potencjalni klienci. Niestety w większości przypadków ankiety są niemiarodajne, a główną przyczyną są przede wszystkim źle dobrane pytania. Jak więc formułować pytania, aby ankieta była w jak największym stopniu skuteczna?

Jaki przekaz może być uznany za reklamę ukrytą?

Duża konkurencja na rynku reklamodawców sprawia, że przedsiębiorcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących sposobów zachwalania swojego produktu. W wyścigu o dotarcie do jak największego kręgu konsumentów odpornych na tradycyjną formę promocji często ukrywają reklamowy cel swojego działania, co jest zakazane na gruncie polskiego prawa konkurencji.

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

Jak prawidłowo zaprojektować badanie on-line?

Badania marketingowe on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji. Informacje te, jeśli są konkretne i rzeczowe mogą w znacznym stopniu pomóc w rozwinięciu przedsiębiorstwa. Dzięki dobrze skonstruowanym ankietom możemy poznać opinię użytkowników na temat naszej strony internetowej, oferty czy obsługi. Jeśli więc chcemy w jak największym stopniu zadowolić naszych klientów, słuchajmy co mają nam do powiedzenia. Jak rozpocząć projekt badania on-line?

REKLAMA

Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Spece od marketingu niemal każdego dnia stają przed zadaniem zbadania rynku. Oczywiście badanie musi być dokładnie wycelowane w konkretną grupę odbiorców, aby sprawdzić, jakie relacje występują między odbiorcami a konkretnym szczeblem rynku. Najpopularniejszą formą takiego badania są oczywiście ankiety, ostatnio coraz częściej przeprowadzane drogą elektroniczną. Na czym to wszystko polega i jaki ma wpływ na e-biznes?

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny?

Przeskalowanie biznesu i konta premium – czy to ma sens?

Przedsięwzięcia określane mianem e-biznesu mogą być skalowane na wiele najróżniejszych sposobów, w zależności od modelu i rodzaju biznesu w jakim się rozwijają. Jeśli dany serwis opiera swoje przychody na reklamie i chce je rozwinąć, wystarczy że wprowadzi lub rozszerzy dział sprzedaży, by zyskać nowe źródło przychodów. Jak to działa w praktyce?

REKLAMA

Jak zdywersyfikować przychody w e-biznesie?

Wydaje się, że sklep internetowy powinien zarabiać jedynie na sprzedaży. Owszem, to główne źródło dochody, ale stabilny i prężnie rozwijający się biznes Internetowy jest w stanie zarabiać w kilku miejscach. Najlepiej, jeśli poszczególne modele przychodów wzajemnie się uzupełniają. Jeśli więc dopiero wkraczamy w sferę e-biznesu, już na początku zadbajmy o to, aby stworzyć dodatkowe i co ciekawe, równie wydajne źródła dochodów. Jak to zrobić?

Sklep internetowy – jak wymyślić nazwę i przebrnąć przez formalności?

Otwarcie sklepu internetowego to dość skomplikowany proces. Nikt nie jest w stanie w ciągu jednego dnia załatwić wszystkich formalności i dopilnować wszystkich spraw. Oprócz określenia źródeł dostaw i miejsca magazynowania towarów musimy przecież zadbać o sam sklep, a przede wszystkim wymyślić do niego nazwę. Oprócz tego należy załatwić sprawy formalne i zakupić odpowiednie oprogramowanie. O czym należy przy tym pamiętać?

Pierwszy sklep internetowy – jak poczynić pierwsze kroki?

Wystartowanie z własną firmą nie jest łatwe. W świecie e-biznesu również nie jest tak różowo, jakby mogło się to wydawać. W świecie wirtualnym również musimy przejść przez sito formalności i biurokracji, ale stosując się do odpowiednich zasad i wskazówek wszystko jest osiągalne i realne. Jak więc uruchomić sklep internetowy? O czym należy pomyśleć na początku?

Usługi dodatkowe – czy warto rozszerzać spektrum ofertowe w e-firmie?

Otwierając sklep, czy to tradycyjny, czy też internetowy warto zastanowić się, jakie towary czy usługi będziemy w nim sprzedawać. W dzisiejszych czasach sztywne trzymanie się standardów nie przyniesie nam sukcesów, gdyż potencjalny klient chce być zaskakiwany i rozpieszczany. Aby stworzyć klientowi ofertę kompletną, możemy pokusić się o dodatkowe towary i usługi z dziedzin pokrewnych. O co w tym chodzi?

Model biznesowy skalowalnego biznesu – jak go zbudować?

Podstawą każdego przedsięwzięcia i warunkiem sprawnego działania jest zrozumiały i przejrzysty model biznesowy. Bez znaczenia, czy będziemy działać w starym, tradycyjnym biznesie, czy też otworzymy się na nowe kanały dystrybucji, przede wszystkim w sklepach internetowych, musimy doskonale wiedzieć, z jakich źródeł będą pochodziły nasze dochody i jak je „opanować”. Czy odpowiednia strategia dotycząca finansów jest niezbędna?

Jaka firma powinna założyć sklep internetowy?

Dla wielu firm sklep internetowy wydaje się zbędnym dodatkiem generującym dodatkowe koszty i problemy. Nie zawsze jednak jest to prawda, o czym przekonało się wiele firm, dla których wejście na rynek internetowy okazało się strzałem w dziesiątkę. Dla jakich firm otworzenie sklepu internetowego może być korzystne?

Przewóz czy spedycja - porada

Przedsiębiorcy, również z branży transportowej, pojęć przewoźnik i spedytor używają zamiennie. Tymczasem zakres obowiązków osób odpowiedzialnych za spedycje znacznie różni się od zakresu obowiązków przewoźników.

Praktyki banków naruszające zbiorowe interesy konsumentów

W polskim sektorze bankowym dominują duże banki, dysponujące rozległym zapleczem kadrowym równoznacznym z dostępem do specjalistycznej wiedzy ekonomicznej i prawniczej. W relacjach z konsumentami, często niebędącymi w stanie w pełni zrozumieć treści podpisywanej umowy, banki wykorzystują swoją uprzywilejowaną pozycję, co w pewnych okolicznościach może być uznane za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.

Nadzór i kontrola w spółce z o.o. - porada

Pojęcia kontrola i nadzór używane są zamiennie, mimo że niosą za sobą inną treść. Różnice doskonale widać na przykładzie spółki z o.o., gdzie można rozróżnić uprawnienia kontrolne, przysługując wspólnikom, komisji rewizyjnej, a także radzie nadzorczej, jak i uprawnienia w zakresie nadzoru, w które wyposażona jest rada nadzorcza.

Jak dokumentować usługi, których miejscem świadczenia jest kraj inny niż Polska?

W myśl art. 15. ust. 1. ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. nr 54, poz. 535 z późn. zm.) podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności, a także osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące usługobiorcami usług świadczonych przez podatników nieposiadających siedziby, stałego miejsca zamieszkania lub stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium kraju.

Umowa o współpracy między firmami

Umowa o współpracy między firmami stanowi jedną z popularniejszych umów stosowanych między przedsiębiorcami. Umowa o współpracy między firmami pozwala firmom na świadczenie usług kontrahentom prowadzącym działalność gospodarczą. Ekspert podpowiada jakie są cechy umowy o współpracy między firmami.

Odpowiedzialność z tytułu czynu nieuczciwej konkurencji - porada

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wprowadziła do polskiego systemu prawa pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji. Taki czyn popełnić może wyłącznie przedsiębiorca w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, godząc przy tym w interesy innego przedsiębiorcy lub klienta, z którym to faktem ustawa wiąże określone konsekwencje natury cywilnej i karnej.

Kondycja finansowa kontrahentów - skąd czerpać wiedzę?

Weryfikacja kondycji finansowej kontrahentów przed zawarciem umowy, to jeden z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania zatorom płatniczym. Ekspert radzi jak skutecznie sprawdzić kondycję finansową kontrahentów.

Umowa komisu i kontrakt estymatoryjny - zastosowanie handlowe

Umowa komisu i kontrakt estymatoryjny coraz częściej znajdują zastosowanie wśród przedsiębiorców. Ich popularność wynika z przystępności rozwiązań, które wprowadzają, w szczególności dla małych firm. Ekspert wyjaśnia w jaki sposób stosować umowę komisu i kontrakt estymatoryjny.

W jaki sposób można zaoszczędzić na składkach ZUS

Podstawowe i stałe koszty utrzymania pracownika to przede wszystkim wynagrodzenie oraz składki na jego ubezpieczenia w części finansowanej przez płatnika. Można jednak tak dobrać współpracowników lub wybrać taką formę zatrudnienia, aby zmniejszyć ciężar opłacania tych składek i zminimalizować koszty zatrudnienia.

Gospodarstwo agroturystyczne może wystawiać rachunki firmom

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o PIT, zwolnione z tego podatku są dochody uzyskane z tytułu wynajmu pokoi gościnnych, w budynkach mieszkalnych położonych na terenach wiejskich w gospodarstwie rolnym, osobom przebywającym na wypoczynku oraz dochody uzyskane z tytułu wyżywienia tych osób, jeżeli liczba wynajmowanych pokoi nie przekracza 5. Działalność taką nazywa się popularnie prowadzeniem gospodarstwa agroturystycznego.

Czy trzeba opodatkować VAT zużycie produktów spożywczych w ramach prowadzonej działalności?

Pracodawcy dość często umożliwiają pracownikom korzystanie w godzinach pracy z podstawowych produktów spożywczych. Poza tym produkty takie są wykorzystywane podczas spotkań z kontrahentami, odbywających się w firmach lub też w ramach poczęstunków dla klientów. Ostatnie zmiany ustawy o podatku od towarów i usług wzbudziły wątpliwości podatników, czy zobowiązani są opodatkować VAT nieodpłatne udostępniane produktów spożywczych, takich jak kawa, herbata, czy ciastka, pracownikom lub kontrahentom.

Kto ponosi opłatę za wykreślenie hipoteki przymusowej z księgi wieczystej nieruchomości należącej do zadłużonego płatnika?

Prowadzę działalność gospodarczą. Jakiś czas temu ZUS wpisał do księgi wieczystej hipotekę na mojej nieruchomości. Obecnie wszystkie zaległości zostały uregulowane. Czy ZUS mógł założyć mi hipotekę na nieruchomości, mimo że nie prowadził wcześniej egzekucji z innych składników majątku? Na kim ciąży obowiązek zapłaty za wykreślenie hipoteki?

Wydatki na modernizację środka trwałego - opodatkowanie

Środki trwałe ulegają stopniowemu zużyciu. Ekspert podpowiada w jaki sposób rozliczyć wydatki na modernizację środka trwałego.

Opodatkowanie VAT nieodpłatnych świadczeń - porada

Od 1 kwietnia 2011 roku rozszerzył się zakres przedmiotowy usług uznawanych za nieodpłatne świadczenia. Ekspert, krok po kroku, przeprowadza przez zmiany.

Jak rozliczyć ubezpieczenie leasingowanego auta?

Zaliczenie składek na ubezpieczenie leasingowanego auta nie jest uzależnione od kwestii własności. Ubezpieczenie za samochody leasingowane będzie więc zaliczane do kosztów uzyskania przychodów analogicznie jak w przypadku samochodów będących własnością przedsiębiorcy.

Ulotka reklamowa - czy warto ją stosować?

Ulotka reklamowa pozostaje wizytówką firmy. Czy warto inwestować w reklamę z jej wykorzystaniem? Eksperci podpowiadają jak promować firmę z wykorzystaniem ulotki reklamowej.

Kiedy wspólnicy spółki z o.o. mają obowiązek wniesienia dopłat?

Wnoszenia dopłat w stosunku do udziałów, wynikający z art. 177 i nast. kodeksu spółek handlowych, jest jednym z obowiązków wspólników spółki z o.o., który może mieć bezpośredni wpływ na ich sytuację ekonomiczną. Przepisy te statuują wyjątek od zasady ograniczonego przyczyniania się wspólników na rzecz spółki. Ekspert wyjaśnia na czym polega wnoszenie dopłat w stosunku do udziałów.

Obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych - porada

Wspólnik spółki z o.o. może być zobowiązany do powtarzających się świadczeń niepieniężnych. Ekspert wyjaśnia w jakich sytuacjach powtarzające się świadczenia niepieniężne będą przedmiotem zainteresowania spółki oraz na czym takie świadczenia polegają.

Dotacje unijne dla małych firm na debiut na NewConnect - do 50%

Debiutem na NewConnect nie należy do tanich. Koszty mogą zostać jednak częściowo pokryte dotacjami unijnymi dla małych firm. O jakich dotacjach mowa?

E-myto - porada

Od 1 lipca 2011 firmy transportowe będą pracować w oparciu o „e-myto”. Jak wprowadzenie elektronicznego myta wpłynęło na firmy transportowe u naszych europejskich sąsiadów? Czy ich doświadczenia przełożą się na rzeczywistość polskich dróg?

Ośrodek hipoterapii jako pomysł na biznes

Wykorzystywanie kontaktu z zwierzętami w lecznictwie nie jest niczym zaskakującym. Jak się okazuje, może to być również sposób na zarabianie pieniędzy prowadząc własną firmę. Jaką? Ośrodek hipoterapii.

Uproszczenia celne dla przedsiębiorców - porada

Uproszczenia celne dla przedsiębiorców to przede wszystkim rezygnacja z poboru zabezpieczenia na poczet podatku od towarów i usług (VAT) z tytułu importu, który ma być rozliczony w deklaracji podatkowej, oraz ułatwienia dla agencji celnych w dostępie do uprawnień przysługującym przedstawicielom podatkowym.

Obowiązek ewidencjonowania za pomocą kas fiskalnych w przypadku wynajmu nieruchomości

Usługa wynajmu nieruchomości na rzecz osób fizycznych podlega zwolnieniu z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas fiskalnych, pod warunkiem że jest w całości dokumentowana fakturami.

PIT-8C a bony zakupowe - porada

Czy spółdzielnia będzie zobowiązana do wystawiania PIT-8C w przypadku nadwyżki spółdzielni przeznaczanej na dywidendę dla członków spółdzielni wystawianą w postaci bonów zakupowych do sklepów spółdzielni?

Sankcje za nieujawnienie dochodów – porada

Sankcja za nieujawnienie dochodów to 75% ustalonego przez fiskusa dochodu. Ekspert wyjaśnia jakie sankcje grożą podatnikom za nieujawnienie dochodów lub źródeł ich pochodzenia.

Opłata skarbowa a zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego - porada

Czy z zezwoleniem w sprawach budownictwa mieszkaniowego łączy się konieczność uiszczenia opłaty skarbowej? Jak unormowane jest wyłączenie z obowiązku poniesienia opłaty? Ekspert wyjaśnia jaka jest relacja pomiędzy opłatą skarbową a zezwoleniem w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

Poradnik: Zamknięcie roku obrotowego w spółkach z o.o.

Wraz z czerwcem nadszedł ustawowy termin na odbycie zwyczajnego zgromadzenia wspólników dla spółek, których rok obrotowy zakończył się w dniu 31 grudnia 2010 r. Ekspert wyjaśnia na jakich zasadach odbywa się zamknięcie roku obrotowego w spółkach z o.o.

Firmy szykują pozew zbiorowy przeciw ZUS

W zbiorowym pozwie przedsiębiorcy będą domagać się odszkodowania za to, że urzędnicy ZUS wprowadzali ich w błąd, pozwalając na nieopłacanie składek w czasie, kiedy mieli, ich zdaniem, wyrejestrowaną (potocznie zawieszoną) działalność gospodarczą.

Kiedy przychody z najmu można opodatkować ryczałtowo?

Osoby fizyczne nie prowadzące żadnej działalności gospodarczej lub prowadzące jakąś działalność, ale pragnące uzyskiwać dodatkowe dochody z najmu wykonywanego poza jakąkolwiek działalnością mają możliwość wyboru formy opodatkowania tych przychodów. Chodzi w szczególności o najem różnych ruchomości i nieruchomości nie należących do majątku związanego z działalnością gospodarczą.

Nieodpłatne używanie samochodów osobowych do celów prywatnych - porada

Od 2011 roku podatnicy nie muszą naliczać VAT od nieodpłatnego użytkowania niektórych samochodów firmowych do celów prywatnych. Ekspert radzi jakie samochody kwalifikują się do wyłączenia dotyczącego nieodpłatnego użytkowania.

Jaka decyzja wiąże przedsiębiorcę - podatnika?

Jakie są skutki dla podatników, gdy organ wyda decyzję w trybie nadzwyczajnym innymi niż wznowienie postępowania i stwierdzenie nieważności decyzji, a w obrocie prawnym będą dwie decyzje: decyzja ostateczna oraz decyzja wydana w tym trybie nadzwyczajnym, zmieniająca wysokość zobowiązania?

Jak są opodatkowane dochody wspólników z tytułu umów menedżerskich?

Bez względu na to, czy umowy menedżerskie zostaną zawarte w ramach działalności gospodarczej, czy też poza nią, przychody z tytułu ich wykonywania będą zaliczane do przychodów z działalności wykonywanej osobiście i opodatkowane według jednakowych zasad. Zasady te wyłączają możliwość kwalifikowania przychodów z umów menedżerskich, nawet tych, które są zawierane w ramach działalności gospodarczej, jako przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, a tym samym opodatkowania ich 19% podatkiem liniowym.

Product feed – co to takiego i na czym polega?

Jeśli na swojej stronie internetowej mamy mnóstwo produktów i ofert, ciągła ich aktualizacja wymaga sporo czasu i pracy. W tym momencie z pomocą przychodzi product feed, który znacznie ułatwia proces umieszczania aktualnych ofert i promocji. Jak to działa?

Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Każdy przedsiębiorca chciałby zarabiać na swoim sklepie internetowym jak najwięcej. Niestety aby przyciągnąć klientów należy mieć atrakcyjne ceny, a to samo w sobie zmniejsza zyski. Nie możemy również windować cen lub dokładać potajemnie towarów do koszyka, gdyż jest to nielegalne. Jak więc zwiększyć zawartość koszyka nie przekraczając żadnych granic?

Kiedy przedsiębiorcę może kontrolować Służba Celna?

Służba Celna jest to mundurowa służba utworzona w celu zapewnienia ochrony i bezpieczeństwa obszaru celnego Unii Europejskiej. Służba celna w szczególności zajmuje się legalnością przywozu oraz wywozu towarów z tego obszaru, a także wykonywanie czynności w zakresie podatku akcyzowego oraz podatku od gier.

Umowa leasingu - porada

Umowa leasingu to rozwiązanie, które służy firmom w sytuacji utrudnionego dostępu do kredytu. Umowa leasingowa pozwala sfinansować m.in. firmową flotę. Z finalizowaniem umowy leasingu wiąże się jednak kilka ważnych kwestii, o których warto pamiętać.

REKLAMA