REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dofinansowanie, Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wycena pojazdu używanego – kiedy jest wymagana?

Firmy leasingowe stawiają wymóg wyceny pojazdu , który jest używany. Czy jest to niezbędne? Czy trzeba korzystać z usług niezależnego rzeczoznawcy majątkowego?

Czy leasing w jenach jest opłacalny?

Czy bardziej opłacalny jest leasing w złotówkach, czy jenach? Ekspert odpowiada na pytania czytelników.

Co zrobić w razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego auta w leasingu?

Co należy zrobić w sytuacji, gdy policja zabrała mi dowód rejestracyjny leasingowanego samochodu? Ekspert odpowiada na pytanie czytelnika.

Zasady uwzględniania w podstawie zasiłku świadczeń za okres przestoju w firmie

Przepisy ustawy antykryzysowej przewidują wypłatę świadczeń przestojowych oraz świadczeń kompensacyjnych dla pracowników firm, które ze względu na trudności finansowe, spowodowane kryzysem, wprowadziły przestój ekonomiczny bądź zmniejszyły wymiar czasu pracy zatrudnionych. Uwzględnienie tych świadczeń przy ustalaniu podstawy zasiłku chorobowego będzie zależało od ich rodzaju.

REKLAMA

Jak poprawnie rozliczyć dotację na samozatrudnienie na Mazowszu

Wszystkie osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie „Kierunek – Własna Firma”, po pomyślnym ukończeniu etapu szkoleniowego, mają szansę otrzymać unijną dotację na założenie własnego biznesu. Wydatkowanie środków przyznanych w ramach dotacji musi jednak przebiegać zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji konkursowej.

Co z VAT-em przy leasingu?

Jak rozliczany jest VAT przy leasingu samochodów osobowych oraz ciężarowych "z kratką"? Ekspert wyjaśnia jakie zasady rządzą rozliczaniem VAT-u przy autach osobowych i "z kratką".

Jak wyliczyć wskaźnik Okresu Bezpieczeństwa Gotówkowego

Na ogół wszyscy doskonale wiedzą jak ważny dla funkcjonowania przedsiębiorstwa jest dodatni wynik finansowy (zysk). Nikt też nie zaprzeczy, że dobrze jest mieć środki na regulowanie bieżących zobowiązań firmy. Warto posłuchać zwolenników tezy, że można śmiało postawić znak równości pomiędzy zyskiem i płynnością finansową, jeśli rozpatrywać ważność tych miar funkcjonowania przedsiębiorstwa z uwagi na jego istnienie. Mogę zaryzykować jeszcze bardziej śmiałą tezę, że rację mają ci, którzy płynności finansowej dają pierwszeństwo nad zyskiem. Dlaczego?

Rozpoczynanie działalności a BHP

Pracodawca rozpoczynając działalność jest obowiązany w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia tej działalności do zawiadomienia na piśmie właściwego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.

REKLAMA

Jakie trudność napotka w wydziale komunikacyjnym leasingobiorca?

Zakupiłem auto na kredyt. Teraz muszę wybrać się do wydziału komunikacji. Czy mam w związku z tym jakieś ograniczenia? Jak to jest w przypadku leasingu?

Czy warto leasingować używane auto?

Decydując się na zakup używanego samochodu, spotkałem się z propozycją leasingu jako metody finansowania. Czy warto skorzystać z takiego rozwiązania?

Jaka faktura przy sprzedaży poleasingowego auta?

Wykupiłem auto po leasingu. Obecnie chciałbym je sprzedać. Z jakim VAT-em muszę w takiej sytuacji wystawić fakturę?

Czym jest wysoki wykup w leasingu?

Na czym polega wysoki wykup w leasingu oraz jak można wykorzystać odliczenie 6 tys. zł VAT-u?

Jak od nowego roku rozliczymy samochody ciężarowe?

Wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej na stałe wpisał się do historii polskiego rynku leasingodawców. Zmiany jakie w związku z nim zostały wprowadzone spopularyzowały samochody z "kratką". Co czeka przedsiębiorców w 2011 roku?

Na czym polega metoda pomiaru satysfakcji klienta o nazwie „blueprinting”?

Blueprinting ma na celu ukazać tzw. punkty kontaktowe czyli punkty aktywności klienta względem transakcji zawieranych z oferentem. Pozwala to zidentyfikować problemy dotyczące spełnienia oczekiwań klienta i poznać przyczyny niezadowolenia. Zaletą tej metody jest włączenie klienta w procesy wewnętrzne przedsiębiorstwa i odczytanie, które z nich mogą być istotne dla odbiorcy wyrobów bądź usług.

Jak skutecznie prowadzić marketing relacji – 10 kluczowych zasad

Kluczowe zasady działania pełnią taką samą rolę jak prawa fizyki: korzystając z nich, możesz zbudować urządzenia wzmacniające lub umożliwiające pożądany efekt (np. samochody, dźwigi, otwieracze do konserw, maszyny zwijające blachę w konserwy). Prowadzenie marketingu relacji (tj. korzystanie z narzędzi budowania lojalności) musi opierać się na kluczowych zasadach – w przeciwnym razie ten samolot daleko nie poleci.

Jak wybrać system finansowo-księgowy?

Wybór systemu finansowo-księgowego jest istotny, ponieważ dotyczy bardzo ważnej sfery prowadzenia działalności gospodarczej. Jeśli w księgach coś się nie zgadza może się to wiązać ze sporymi kosztami inwestycyjnymi (pieniądze, czas przeznaczony na opanowanie poruszania się po systemie).

Do kiedy firma odliczy VAT od samochodu z kratką

Odliczenie VAT-u od wydatków połączonych z zakupem, wynajmem i leasingiem samochodów z kratką będzie możliwe tylko do końca 2010 r. Dotyczy to także zakupionego do aut paliwa. Wprowadzone zmiany będą obowiązywały od 1 stycznia 2011 r. do końca 2012 r.

Co zrobić, gdy firma popadnie w długi?

Rosnące zobowiązania i malejące przychody to problem, który dotyka wiele firm. Okres kryzysu na stałe odcisnął piętno na budżetach małych i średnich przedsiębiorstw. Jak sobie poradzić z długami, aby wyprowadzić biznes na prostą drogę?

Czy można uzyskać kredyt od fiskusa?

Przedsiębiorcy mogą uzyskać tzw. kredyt podatkowy. Skorzystanie z niego uzależnione jest od umiejętnego wyboru metody wpłacania zaliczek na podatek dochodowy i płatności podatku VAT.

Jakie są rodzaje, co zawierają i jak powinny być prowadzone księgi rachunkowe?

Księgi rachunkowe które powinny być prowadzone przez przedsiębiorcę to: dziennik, konta księgi głównej, konta ksiąg pomocniczych, zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej, zestawienie sald kont ksiąg pomocniczych, inwentarz. Dowiedz się jak powinny być prowadzone księgi rachunkowe?

Czy można amortyzować mieszkanie?

Ustalenie wartości początkowej mieszkania, a także wprowadzenie go do środków trwałych otwiera drogę do jego amortyzowania. Podatnicy mogą wybrać jedynie metodę liniową. Stosować mogą zaś stawkę z wykazu stawek amortyzacyjnych bądź określoną indywidualnie.

Jak zobowiązać pracownika do zachowania tajemnicy przedsiębiorstwa

Pracownik niejednokrotnie ma dostęp do wiadomości istotnych dla funkcjonowania zakładu pracy. Dlatego pracodawca powinien zabezpieczyć się przed ujawnieniem poufnych informacji – zarówno konkurentom, jak i innym niepowołanym osobom.

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia z zakresu m.in. ubezpieczeń społecznych, dokumentacji ubezpieczeniowej, bhp, zasiłków i innych świadczeń.

Jak oznaczyć cenę sprzedawanych towarów lub usług?

W praktyce wiele osób prowadzących działalność gospodarczą nieświadomie łamie przepisy o ustalaniu cen. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że w wielu branżach przedsiębiorcy oferują swoje usługi zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom rozliczającym podatek od towarów i usług, dla których istotniejsze mogą być ceny netto.

Biurko na godziny. Coworking – idea wspólnej pracy freelancerów

Wolnych strzelców w naszym kraju przybywa. Wraz z nimi pojawiają się także ciekawe rozwiązania wspierające działalność freelancerów. Jednym z najnowszych jest idea wspólnej pracy w jednym miejscu, czyli biuro coworkingowe.

Czy pozwalać klientom na negocjowanie zawieranych umów

W obrocie gospodarczym, zwłaszcza z udziałem konsumentów, do zawierania umów powszechnie wykorzystuje się tzw. wzorce umowne. Najprościej mówiąc, umowy te charakteryzują się tym, że ich postanowienia są opracowywane przez jedną ze stron i narzucane drugiej, która nie może wpłynąć na ich treść. Czy takie rozwiązania są korzystne dla przedsiębiorcy? Czy warto przychylać się do rozwiązań zgłaszanych przez klientów?

Postanowienie w przedmiocie zabezpieczenia – czym jest i co dalej?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z ryzykiem, że nieuczciwy kontrahent nie wywiąże się ze swojego zobowiązania. Przedsiębiorca ma jednak oparcie w przepisach prawa, które umożliwiają mu wystąpienie do sądu w celu dochodzenia swojej należności. Jeżeli miałaby miejsce sytuacja, w której przedsiębiorca obawia się, że zasądzone świadczenie nie zostanie wykonane z racji np. wyzbywania się majątku przed dłużnika, może on wystąpić z wnioskiem o zabezpieczenie.

Dlaczego opłaca się przekształcić prawo do użytkowania gruntu we własność?

Od nowego roku użytkownicy wieczyści będą musieli zapłacić nawet 2400% za użytkowany grunt. Przed podwyżkami można bronić się, zgłaszając sprawę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

Jak przygotować samochód i kierowcę flotowego do jazdy zimą

Zima to okres zdecydowanie najtrudniejszy dla kierowców. To właśnie wtedy dochodzi najczęściej do wypadków, choć większość z nich nie jest aż tak groźna jak te z okresu jesiennego czy letniego. Co sprawia, że popełniamy tak wiele błędów zimą?

Czym jest leasing zwrotny samochodów?

Leasing zwrotny samochodów czyli tzw. sale and lease back to rodzaj umownego stosunku cywilnoprawnego. Polega on na tym, że klient firmy leasingowej uprzednio sprzedaje jej swoje samochody firmowe, a następnie przystępuje do umowy leasingowej, na podstawie której nadal korzysta z tych samochodów.

Jak nawiązać współpracę zagraniczną dzięki unijnym dotacjom?

Udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych może przyczynić się do nawiązania współpracy z zagranicznymi partnerami, a tym samym rozwoju naszej firmy. Z takiej możliwości mogą skorzystać przedsiębiorcy z województwa mazowieckiego w ramach ogłoszonego dla nich konkursu. Do podziału pomiędzy mazowieckich przedsiębiorców jest kwota 2,5 mln euro.

Kolejny nabór wniosków do Działania 1.4 „Wsparcie projektów celowych”

29 października 2010 roku PARP zamknęła I nabór wniosków o dofinansowanie do Działania 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. W ramach naboru wpłynęło aż 619 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę dofinansowania wynoszącą 1 971 231 133,71 PLN. Mimo, iż trwa jeszcze ocena tych wniosków, to już mówi się o kolejnym naborze do tego działania w roku 2011.

Jak ustalana jest wartość początkowa mieszkania? - porada

Działalność gospodarcza prowadzona w domu to nie tylko bieżące wydatki, ale także stopniowe zużycie lokalu. Co to oznacza? Otóż lokal mieszkalny może zostać zaliczony do środków trwałych firmy, a w rezultacie także amortyzowany.

Czy majątek prywatny może być wykorzystany w firmie?

Składniki majątku nabywane na cele prywatne są często wykorzystywane w prowadzeniu działalności gospodarczej. W jaki sposób czynić to optymalnie?

Czy firmy czują potrzebę korzystania z usług prawnika?

Rynek usług prawnych w sektorze przedsiębiorstw i urzędów publicznych jest jednym z filarów polskiego doradztwa prawnego. Jak przedstawia się współpraca przedsiębiorców z prawnikami i co stanie się z rynkiem usług prawniczych w sektorze przedsiębiorstw w najbliższym czasie?

Jak funkcjonuje sukcesja ochrony wynikająca z interpretacji indywidualnej?

Regulacje Ordynacji podatkowej przewidują, że osoba prawna zawiązana (powstała) w wyniku łączenia się osób prawnych, osobowych spółek handlowych, osobowych i kapitałowych spółek handlowych wstępuje we wszelkie przewidziane w przepisach prawa podatkowego prawa i obowiązki każdej z łączących się osób lub spółek.

Jak przygotować się na zmiany w odliczaniu VAT od samochodów z kratką

Wraz z początkiem nowego roku planowane są ograniczenia w odliczaniu VAT przy leasingu aut. Kolejne czekają nas w latach 2012 i 2013. Jak przedsiębiorcy mogą się do nich przygotować?

Jak nie dać się oszukać - "kupię firmę z długami"

„Kupię firmę z długami” – do niedawna jedno z najpopularniejszych ogłoszeń w Internecie, a zarazem jedno z największych oszustw wykorzystujących niewiedzę i panikę zadłużonych przedsiębiorców. Schemat tego zjawiska jest bardzo prosty i w głównej mierze opiera się na trudnej sytuacji ekonomicznej potencjalnych ofiar i nieznajomości prawa.

Jak zwiększyć koszty uzyskania przychodu?

Koszty uzyskania przychodu rosną, więc podstawa opodatkowania jest niższa - zasada dobrze znana zarówno podatnikom jak i fiskusowi. Wraz ze zmniejszeniem podstawy maleją zobowiązania przedsiębiorcy. Rozwiązaniem pozwalającym zwiększyć koszty uzyskania przychodów jest optymalizacja sposobu amortyzacji.

Kto ma szanse na pracę w Estonii

Rozglądając się za pracą w UE warto zwrócić uwagę na Estonię. Ten niewielki przemysłowo-rolniczy kraj w Europie północnej, oferuje pracę obywatelom państw UE bez okresów przejściowych. Szansę na zatrudnienie w Estonii mają m.in. finansiści, inżynierowie, a także osoby zajmujące się budownictwem.

Jakie są warunki pracy w Bułgarii

Zanim zdecydujemy się na podjęcie pracy w Bułgarii warto, abyśmy zapoznali się z warunkami pracy, jakie oferuje ten kraj. Przepisy prawa bułgarskiego są nieco odmienne od tych, które obowiązują w Polsce. Oto kilka podstawowych informacji dotyczących umowy o pracę, czasu pracy i wynagrodzenia.

Jak podjąć legalną pracę na Węgrzech

Aby podjąć legalna pracę na Węgrzech nie trzeba mieć zezwolenia. Najłatwiej jest znaleźć zatrudnienie osobom, które znają język węgierski i angielski. Średnie miesięczne wynagrodzenie wynosi tam ok. 800 euro.

Co warto wiedzieć przed podjęciem pracy w Czechach

Coraz więcej Polaków decyduje się na pracę w Czechach. Zachęca ich przede wszystkim zbliżona kultura i język. Jednak zanim wyjedziemy do naszych południowych sąsiadów, warto abyśmy zapoznali się z obowiązującymi tam warunkami pracy.

Jak przygotować podstawowe dokumenty analizy finansowej firmy?

Zebranie doświadczenia podczas prowadzenia działalności gospodarczej pozwala na rozwijanie firmy. Warto jednak, aby przedsiębiorca przed stawianiem odważnych kroków zawsze odpowiedział sobie na podstawowe pytania: co robić i czy będzie to opłacalne. Jeżeli wiadomo „co i po co”, należy zastanowić się „jak”.

Jak obliczyć opłacalność firmy?

Policzyliśmy jak dużo musimy pracować, aby zrównoważyć koszty stałe naszej działalności, ale w dalszym ciągu nie wiemy jak dużo musimy sprzedać, by osiągnąć satysfakcjonujący nas zysk. Jak już wiemy na potrzeby rozwoju firmy oraz własną konsumpcję możemy przeznaczyć tylko zysk netto.

Jak obliczyć koszty i zyski - krok po kroku

Pomysł na własny biznes to nie wszystko. Konieczne jest również jego wykonanie i przeprowadzenie skrupulatnej analizy pozwalającej na ocenę kosztów i zysków.

Jak obliczyć wrażliwość firmy na zawirowania rynkowe?

Prowadzenie działalności gospodarczej nie jest procesem toczącym się w próżni. Nasza firma będzie odczuwać zmiany jakie pojawiają się dookoła niej. Jak ustalić stopień odporności przedsiębiorstwa na zawirowania rynkowe?

Jak zmiana wartości pieniądza wpływa na finanse firmy?

Prowadzenie firmy ukierunkowane jest na zysk. Czy gromadzoną gotówkę należy inwestować? Jak robić to najskuteczniej? Przeczytaj porady ekspertów.

Jak przeprowadzić analizę finansową firmy?

Masz już pomysł na swoją firmę. Dokonałeś analizy marketingowej planowanego przedsięwzięcia. Oszacowałeś cenę sprzedaży produktu, ale uważaj. Do myśli, że Twój pomysł jest dobry łatwo się przyzwyczaić. Powinieneś przeliczyć, czy Twój pomysł jest opłacalny.

Kiedy firma zapłaci podatek od świątecznych paczek?

Przedsiębiorca może przekazać pracownikom paczki świąteczne bez podatku, jeżeli w ciągu roku ich wartość nie przekroczyła 380zł. Od nadwyżki zostanie pobrany podatek.

REKLAMA