REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W 2025 r. nie wszyscy pracownicy szeroko pojętej budżetówki otrzymają dodatkowe roczne wynagrodzenie, tzw. trzynastkę. Zatem kiedy, dla kogo i ile?
Czy dodatek motywacyjny dla pracowników pomocy społecznej powinien być uwzględniany w podstawie zasiłku chorobowego? Czy ten dodatek należy uwzględniać w podstawie dodatkowego wynagrodzenia rocznego, tzw. „trzynastki”?
Część pracowników ma prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego, tzw. trzynastki. Pracownik uzyska to świadczenie pod warunkiem przepracowania minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje trzynastka.
Trzynastkę, czyli dodatkowe wynagrodzenie roczne, wypłaca się nie później niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku kalendarzowego następującego po roku, za który to świadczenie przysługuje. Czyli ostateczny termin wypłaty trzynastki za 2023 r. mija 31 marca 2024 r. Tyle tylko, że w tym dniu przypada niedziela i pierwszy dzień Wielkanocy. Co robić?!
REKLAMA
Prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego przysługuje pracownikowi sfery budżetowej, który przepracował u danego pracodawcy cały rok kalendarzowy. Są jednak sytuacje, gdy trzynastka przysługuje mimo nieprzepracowania całego tego okresu.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. trzynastka, jest świadczeniem przysługującym pracownikom sfery budżetowej. Zbliża się termin, do którego uprawniony pracownik powinien otrzymać trzynastkę należną za 2023 r. Datą końcową jest 31 marca 2024 r. – pierwszy dzień świąt wielkanocnych.
Wysokość trzynastki należy obliczać indywidualnie dla każdego pracownika. Dokonując obliczeń trzeba uwzględnić szereg okoliczności, w tym okresy niezdolności do pracy – przedstawiamy przykładowe wyliczenia.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne przysługuje pracownikom budżetówki. Świadczenie to wypłaca się nie później niż w ciągu pierwszych 3 miesięcy roku kalendarzowego następującego po roku, za który trzynastka przysługuje. Sprawdź, jakie konsekwencje grożą pracodawcy w razie niedotrzymania terminu wypłaty!
REKLAMA
Dodatkowe wynagrodzenie roczne, zwykle zwane trzynastką, przysługuje pracownikom sfery budżetowej. Wysokość trzynastki zależy od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy. Jak zatem należy obliczać okres zatrudnienia pracownika?
Trzynastka, czyli dodatkowe wynagrodzenie roczne, przysługuje pracownikom sfery budżetowej. Wysokość tego świadczenia wynosi 8,5% sumy wynagrodzenia za pracę otrzymanego przez pracownika w ciągu roku kalendarzowego, za który trzynastka przysługuje.
Trzynastka, czyli dodatkowe wynagrodzenie roczne dla pracowników budżetówki wypłacana tylko do końca marca 2024 r. Wynagrodzenie roczne wypłaca się nie później niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku kalendarzowego następującego po roku, za który przysługuje to wynagrodzenie.
Pracownikom sfery budżetowej przysługuje dodatkowe wynagrodzenie roczne. Jednak obowiązujące przepisy nie gwarantują, że świadczenie to zawsze zostanie im wypłacone.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne jest świadczeniem przysługującym pracownikom jednostek sfery budżetowej. Pracodawcy zobowiązani są wypłacić swoim pracownikom tzw. trzynastkę należną za 2023 r. do końca marca 2024 r. Pracownik uzyska to świadczenie pod warunkiem przepracowania w jednostce minimalnego okresu 6 miesięcy w roku, za który przysługuje trzynastka.
Pracownicy jednostek sfery budżetowej mają prawo do dodatkowego wynagrodzenia rocznego, czyli tzw. trzynastki. Zbliża się koniec roku a tym samym termin wypłat dodatkowej pensji.
Dodatkowe wynagrodzenie roczne (trzynastka) zostało naliczone w grudniu 2022 r. Pracownik zmarł w lutym 2023 r. i jednostka czekała na przeprowadzenie sprawy spadkowej. Jak zaksięgować skorygowane składki ZUS pracodawcy, które nie zostaną odprowadzane do ZUS?
REKLAMA