REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Digitalizacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Transport drogowy 2024. To jeszcze nie koniec nowych kosztów, które obciążają stare i nowe firmy w branży: jakie nowe wydatki w tym roku

W branży transportowej trend technologizacji polskich przedsiębiorstw i postępującej optymalizacji działań będzie się umacniał w tym roku. A to między innymi za sprawą kolejnych podwyżek, które czekają branżę TSL. Jakich?

Pracownicy bez biurka czują się cyfrowo wykluczeni?

Około 80 proc. wszystkich pracujących nie pracuje przy biurku. Czy czują się sfrustrowani z powodu nieuwzględnienia ich w cyfrowej strategii firmy? Okazuje się, ze część z nich tak. Jak włączyć pracowników bez biurka (i komputera) w proces cyfryzacji przedsiębiorstwa?

Czy wdrażanie nowych technologii w przemyśle się opłaca?

Dlaczego firmy produkcyjne obawiają się nowych, inteligentnych technologii? Wiele z nich boi się związanych z tym kosztów i zakłócenia procesów produkcyjnych. Wahają się, nawet wtedy, gdy na horyzoncie są liczne korzyści. 

Cyfryzacja. Sześć na dziesięć polskich firm używa elektronicznych dokumentów, ale większość nie rezygnuje z papieru

Polskie firmy coraz częściej wdrażają nowoczesne rozwiązania usprawniające ich pracę, ale cyfryzacja biznesu w większości przypadków nadal nie obejmuje całej organizacji. 59 proc. firm wykorzystuje w codziennej pracy elektroniczny obieg dokumentów, jednak tylko 27 proc. scyfryzowało wszystkie obszary swojej działalności. 54 proc. ankietowanych nie widzi potrzeby wdrażania elektronicznego obiegu dokumentów, 28 proc. wskazuje na zbyt wysokie koszty działania, a 17 proc. na niewystarczające wewnętrzne zasoby IT. 

REKLAMA

Digitalizacja – sposób na kryzys?

Hossa nie może trwać wiecznie, w pewnym momencie przychodzi spowolnienie. Magazyny zaczynają wypełniać się produktami, a płynność finansowa zaczyna doskwierać. Procesy operacyjne i biznesowe są zazwyczaj niewydolne. Jakie działania podjąć w czasach kryzysowych?

KSeF obowiązkowy od 1 lipca 2024 r. Kary od 2025 r. Jak uniknąć błędów?

Od 1 lipca 2024 r. polscy podatnicy będą zobowiązani do wystawiania faktur przy użyciu Krajowego Systemu eFaktur (KSeF). Dla wielu firm wiązać się to będzie z poważnymi zmianami w procesie płatności, a niedopełnienie obowiązków może wiązać się z otrzymaniem kary finansowej. Przesyłanie dokumentów w formie cyfrowej co prawda zmniejsza ryzyko popełnienia błędu w fakturowaniu, jednak całkowicie go nie wyklucza. Na co zwracać uwagę, żeby spełnić wymogi KSeF i uniknąć niespodziewanych sankcji?

Automatyczna księgowość. Jak to działa?

Największe problemy i jednocześnie wyzwania związane z pracą księgowego to częste zmiany przepisów – 87% wskazań i niejasność przepisów – 61%. Zakres wymaganej od księgowego wiedzy nieustannie się powiększa. Zmiany zasad rozliczania powodują, że także zawodowi księgowi posiłkują się automatycznymi platformami – w przypadku faktura.pl ich liczba zwiększyła się o 95% od 2020 roku. Księgowość automatyczna może także być korzystna ze względu na zbliżającą się obligatoryjność Krajowego Systemu e-Faktur. 

Strategia Centrum e-Zdrowia na lata 2023-2027 – ważne zmiany w ochronie zdrowia

Centrum e-Zdrowia przyjęło dokument „Strategia Centrum e-Zdrowia na lata 2023-2027” – wyznacza on długofalowe cele na kolejne pięć lat, mowa m.in. o rozwoju nowych rozwiązań e-zdrowia, standaryzacji usług cyfrowych i wzmocnieniu cyberbezpieczeństwa. Jak zaznaczają autorzy, najważniejszym elementem działalności jest tworzenie oraz wdrażanie nowych e-usług w obszarze ochrony zdrowia, wynikających m.in. z potrzeb oraz oczekiwań zgłaszanych przez interesariuszy.

REKLAMA

Praca zdalna i digitalizacja – co nas czeka w 2023 r.?

Praca zdalna w 2023 roku. Ostanie trzy lata to okres wielu dynamicznych zmian na rynku pracy, które znacząco wpływały na sposób prowadzania biznesu. Planowane na początek tego roku nowelizacje mają głównie na celu unormowanie i zabezpieczenie osób pracujących zdalnie. Za tym idą kolejne rozwiązania, zmieniające obraz zatrudnienia w Polsce. Z jakimi trendami HR będziemy mierzyli się w najbliższych kwartałach? Eksperci wskazują cztery najważniejsze kierunki w 2023 r.

Automatyzacja przyspieszy w tym roku

Automatyzacja jest nienasycona i pożera miliardy dolarów. Za 9 lat budżety alokowane w robotyzację procesów stałych wyniosą 70 mld USD. Dla porównania w 2022 roku inwestycje w automatyzację były warte “zaledwie” 2 mld USD. Czy to możliwe? Zdaniem ekspertów – tak!

Jak przygotować digitalizację działów HR?

Nowelizacje przepisów regulujące pracę zdalną, które prawdopodobnie wejdą w życie 1 kwietnia br. obligują pracodawcę do zachowania ciągłości procesów kadrowych. W takim i w wielu innych przypadkach, wymagających komunikacji z działem HR narzędzia cyfrowe są niezbędne. Digitalizacja procesów HR staje się dzisiaj koniecznością.

Modernizacja cyfrowa. Jak osiągnąć efekt przy niskich kosztach?

Firmy potrzebują coraz nowszych produktów cyfrowych, mimo kryzysu. Są sposoby, by je tworzyć i rozwijać trafnie oraz ekonomicznie.

Jak automatyzować handel, aby maksymalizować korzyści?

Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia.

Czy gospodarka wchodzi w fazę recesji? Inwestowanie ze znakami zapytania

9 na 10 przedsiębiorstw jest przekonanych, że dotychczasowy model biznesowy wymaga aktualizacji.

Internet Rzeczy. Rewolucja, która w Polsce jest nowością

Przedmioty połączone cyfrowo. Internet Rzeczy to technologia, od której w biznesie nie ma już odwrotu. Skoro tak, to dlaczego zaledwie 29 proc. firm w UE wykorzystuje IoT? Polska nie zaskakuje — znajdujemy się w ogonie wspólnoty. Nowe dane Eurostatu pokazują, jak wygląda wykorzystanie tej technologii w UE.

Digitalizacja w firmie - jakie korzyści. E-kancelaria

Digitalizacja w przedsiębiorstwach nie jest procesem nowym. Transformacja cyfrowa w firmach dotyczy coraz większej ilości dokumentów i obejmuje obszary związane z bieżącą pracą. Trend ten uwypuklił się szczególnie w ostatnich dwóch latach, a wpływ na ten stan miała m.in. pandemia. Czy dziś digitalizacja jest nadal na topie? Czy przedsiębiorcy doceniają korzyści płynące z tej zmiany ? Czy są gotowi inicjować kolejne etapy transformacji cyfrowej, by jeszcze mocniej usprawniać pracę swoich firm?

9 wyzwań HR w 2022 roku

9 wyzwań HR w 2022 roku czyli z czym przyjdzie się zmierzyć pracownikom działów kadr i płac w najbliższym czasie. Zestawienie przygotowali eksperci firmy Quercus.

HR w chmurze – 5 mitów

Wokół HR w chmurze pojawiło się wiele mitów. Warto je sprostować i dać innym szansę na wdrożenie nowych możliwości w firmie. Jakie przekonania są nieprawidłowe i wymagają sprostowania? Wyjaśniamy poniżej.

Elektroniczne teczki kadrowe - dlaczego warto?

Elektroniczne teczki kadrowe to kontrola nad informacjami, które dotychczas były w formie papierowej. E-dokumenty to przede wszystkim porządek i usprawnienie pracy działów HR. Jakie korzyści przynosi digitalizacja dokumentacji kadrowej?

Cyfryzacja doprowadzi do redukcji etatów?

Czy cyfryzacja doprowadzi do redukcji etatów? Czy sztuczna inteligencja zastąpi pracownika? Eksperci twierdzą, że nie.

Potrzeby kompetencyjne w IT i TCB po pandemii [RAPORT]

Jakie są potrzeby kompetencyjne w sektorach IT i TCB po pandemii COVID-19? Wymienia je raport „Potrzeby kompetencyjne w kontekście skutków pandemii koronawirusa”.

Portal pracownika jako narzędzie employer branding

Portal pracownika jest jednym z narzędzi employer branding. Jeśli chcemy stworzyć silną markę pracodawcy, należy spojrzeć na działanie firmy z wielu różnych perspektyw. Budowanie wizerunku należy rozpocząć już od wnętrza firmy. W jaki sposób Portal pracownika przyczynia się do realizacji tego celu? Wyjaśniamy poniżej.

Cyfrowa odporność firmy - skąd wziąć szczepionkę?

Cyfrowa odporność firmy - jak ją uzyskać? Skąd wziąć "szczepionkę"? Oto 7 najważniejszych warunków odporności cyfrowej firmy.

Automatyzacja HR a redukcja kosztów

Automatyzacja HR znacząco wpływa na redukcję kosztów. Rozwiązania technologiczne pozwalają na optymalizację wydatków, dzięki czemu pracodawcy, gdy szukają sposobów na cięcia – nie muszą rezygnować ze swoich pracowników.

Cyfryzacja HR – konieczność w 2021 roku?

Cyfryzacja HR - czy to konieczność w 2021 r.? Z pewnością tak. Digitalizacja procesów w HR pozwala na sprawne zarządzanie obszarem kadrowo-płacowym. Jakie konkretnie przynosi korzyści?

Szafy korespondencyjne w firmie - czym są, dlaczego warto je mieć?

Szafy korespondencyjne. Nowe technologie (a w szczególności digitalizacja i automatyzacja) usprawniają zarządzanie dokumentacją w biurze. Pomocne w bezpiecznym obiegu dokumentacji w firmie są np. szafy korespondencyjne - urządzenia, które działają jak paczkomaty.

Nowe przepisy prawa pracy - aż 4 razy częściej

Nowe przepisy prawa pracy pojawiają się 4 razy częściej niż przed pandemią. Jak pandemia dokonała rewolucji w HR? Jakie wyzwania stoją przed działem kadr i płac?

Dlaczego cyfryzacja w firmach zatrzymuje się na początkowym etapie?

Pandemia w początkowym etapie przyspieszyła cyfryzację, lecz dzisiaj zainteresowanie pozostaje na stałym, choć nierosnącym poziomie. Firmy, bardziej niż pełnego przejścia do chmury, szukają rozwiązań cyfrowych gwarantujących bezpieczeństwo danych.

Elektroniczne akta osobowe pracowników (e-teczki)

Elektroniczne akta osobowe pracowników, czyli tzw. e-teczki, to szereg korzyści i w znacznym stopniu ułatwienie bieżącej pracy. Trzeba tylko posiadać wiedzę, jak je wytworzyć. Dzięki nim setki tysięcy dokumentów znajdują się w jednym, strukturalizowanym miejscu. Praca z nimi przebiega szybko i sprawnie. Ich najważniejsze zalety, to niemal nieograniczona pojemność, dostęp z każdego miejsca, bezpieczeństwo i możliwość pracy kilku osób naraz.

Jak przeprowadzić digitalizację dokumentacji?

Praca zdalna wymusiła przyspieszoną digitalizację dokumentacji. Dla pracodawców wiąże się to z oszczędnościami kosztów, miejsca i czasu. Jak przeprowadzić digitalizację dokumentacji?

Digitalizacja sądów. Kiedy sądy będą bardziej dostępne przez Internet?

Trwająca panedemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 odcisnęła swoje piętno na przestarzałym procesie prowadzenia spraw sądowych. Tylko w ciągu kilku pierwszych tygodni od wprowadzenia restrykcji pandemicznych sędziowie musieli odwołać przeszło 230 tys. spraw, których nie można było przeprowadzić w klasycznym trybie procedowania. Kompleksowo opracowany system digitalizacji sądów pozwoliłby upłynnić i uprościć funkcjonowanie wymiaru sprawiedliwości, o czym przekonują autorzy raportu „Sądy dostępne przez Internet” autorstwa specjalistów z Fundacji Court Watch Polska.

Porządek w dokumentach firmowych - niszczenie, digitalizacja i archiwizacja

Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji w Firmie to obowiązek każdego przedsiębiorcy. W zależności od rodzaju dokumentów, należy je przechowywać od 5 do 50 lat. Łącznie są to setki, tysiące a nawet miliony wrażliwych danych. Jak uporać się z zalegającymi w szafach i na regałach archiwum teczkami, by zaoszczędzić miejsce, czas i pieniądze?

REKLAMA