REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
HR Compliance to obszar wsparcia o immanentnie „ludzkim” wymiarze, gdyż w związku z pracą pojawiają się bardzo ludzkie problemy czy potrzeby, które zestawić należy z potrzebami i celami organizacji – podkreśla adwokat Magdalena Sudoł, liderka HR Compliance w kancelarii Lubasz i Wspólnicy
Compliance to ważny termin w działalności wielu firm. Co oznacza? Jakie ma zalety i z jakimi wyzwaniami się wiąże?
Compliance to termin pochodzący z języka angielskiego, który odnosi się do stanu zgodności z określonymi standardami, regulacjami, prawem, polityką, procedurami czy też kodeksem etyki.
Compliance to system procedur, działań i rozwiązań organizacyjnych, które mają zapewnić funkcjonowanie firmy zgodnie z przepisami prawa krajowego i unijnego, z regulacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi czy też kodeksami dobrych praktyk. Compliance officer zajmuje się prowadzeniem firmy przez gąszcz przepisów, zarządzaniem ryzykiem czy weryfikacją i raportowaniem potencjalnych zagrożeń.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA