REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej.
Wyjątkowe promocje z okazji Black Friday trwają u nas przez cały tydzień. Książki, subskrypcje, szkolenia, webinaria do 50% taniej. Promocja obowiązuje w dniach 25.11-1.12.2024
Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.
Sklepy już atakują nas reklamami i obniżkami, chociaż Black Friday dopiero 29 listopada. Jak być świadomym konsumentem i kupować z głową podczas wyprzedaży?
REKLAMA
Już wiadomo, że Polacy z zakupami nie będą szaleć ani w Black Friday, ani w cały okres promocji rozpoczynających się 29 listopada 2024 roku. Najaktywniejsi klienci planują zakup nawet 4-5 rzeczy, ale o niewielkiej wartości.
Kilkanaście milionów Polek i Polaków czeka na Black Friday. Większość z gotową listą zakupów. Chociaż ostatni piątek listopada nazywany Black Friday zaczyna sezon świątecznych wyprzedaży, to aż 72 proc. kupujących z Polski szuka tego dnia w sklepach dawno upatrzonych produktów.
Black Friday i Cyber Monday. Już od kilku tygodni te dwa hasła przewijają się w internecie, w reklamach i w prywatnych rozmowach. O co właściwie chodzi? Kiedy wypadają te dni, na które czeka tak wielu konsumentów?
Kupowanie na promocjach weszło nam w krew – tak chyba najprościej można wytłumaczyć fakt, iż rekordowo duża Polaków szykuje się na duże promocje w czasie Black Friday i następujących po nim kolejnych przedświątecznych wyprzedażach. Bijemy pod tym względem nie tylko powściągliwych w zakupach Szwajcarów, ale i rozmiłowanych w takich cenowych akcjach obywateli USA.
REKLAMA
Jak nie wpaść w zakupowe pułapki podczas Black Friday, Black Week, Cyber Monday? Przede wszystkim warto dać sobie czas do namysłu i pamiętać o swoich prawach.
Black Friday i okres przedświąteczny to czas kiedy chętnie kupujemy świece, wino, wyroby szklane - często przez internet. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Do tego klienci często dostają produkty w paczkach nieodpowiadających ich wielkości.
Black Friday już 24 listopada, Cyber Monday w poniedziałek zaraz po nim. Czy promocje rzeczywiście w te dni są korzystne? Warto pamiętać, że zwiększenie konsumpcji w okresie ma negatywny wpływ na środowisko, a kompulsywne zakupy mogą być prostą drogą do długów.
Od dawna Black Friday trwa dłużej niż jeden dzień, podobnie jak Cyber Monday. Teraz mamy do czynienia z Black Week, a nawet Black Weeks – bo okres promocji, wyprzedaży, okazji zakupowych i specjalnych ofert rozciąga się wyprzedająco od połowy listopada i ciągnie co najmniej do Wigilii. Czasu na okazyjne zakupy jest więc dużo i wcale nie jest pewne, że właśnie 24 listopada będą najlepsze okazje.
W tym tygodniu Black Friday (24 listopada 2023 r.), czyli gorący okres promocji, na który wielu z nas czeka z niecierpliwością. Sklepy kuszą konsumentów akcjami promocyjnymi w styli „3 za 2”, „1+1”, czy rabatami zniżkowymi. Wielu korzysta z takich okazji, szczególnie w kontekście zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia i możliwości zakupu prezentów w niższych cenach. Jak wpłyną na uczciwość obniżek cen przepisy Dyrektywa Omnibus niedawno wdrożonej w Polsce? Komentuje adwokat Karolina Pilawska z Kancelarii Pilawska Zorski Adwokaci.
Black Friday. Ponad 63% Polaków zamierza skorzystać w tym roku z zakupowego szaleństwa. Na jakie rabaty będą polować? Jaką kwotę planują wydać?
Konsument musi dostać pełną informację o oferowanych obniżkach cen - przypomniał w poniedziałek prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Dodał, że wobec handlowców, którzy oferują nieprawdziwe promocje np. podczas Black Friday, mogą zostać wszczęte postępowania wyjaśniające.
W Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Można powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia marketingu w większości przypadków pod hasłem Black Friday kryją się klasyczne zabiegi związane z promocją sprzedaży. Najbardziej pożądanymi przez klientów zabiegami są obniżki cen, zabiegi typu „3 w cenie 2”, itp. W e-commerce liczy się także darmowa dostawa i zwrot, które poprzez wzrost kosztów obsługi logistycznej są coraz trudniejsze do zaoferowania. Ten temat komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Black Friday i Cyber Monday to doskonałe okazje na zrobienie przedświątecznych zakupów. I to planuje wykorzystać aż 78% Polaków. Na co będą polować najczęściej?
Black Week w handlu to już nie kilka dni, ale praktycznie cały miesiąc szturmu klientów na galerie handlowe i e-sklepy. Szał zakupów wygeneruje zapotrzebowanie na pracowników o 20 proc. wyższe niż w innych miesiącach roku. Dlatego odpowiednio liczna załoga sklepu, obok ciekawej oferty promocyjnej, stanowi największe wyzwanie w handlu przy okazji Black Week – wskazuje na to aż 68% badanych firm. W jej skompletowaniu pomagają pracownicy dorywczy, którzy w wielu sklepach uzupełniają stałą kadrę już niemal przez cały rok. W ten sposób pracodawcy optymalizują koszty i procesy, a Polacy mogą szybko i sporo dorobić. Dniówka na takich stanowiskach jak kasjer czy magazynier wynosi ok. 250 zł na rękę.
Świąteczna gorączka w handlu już się rozpoczęła. Wielu konsumentów już teraz rozgląda się za świątecznymi prezentami, część zostawia zakupy na ostatnią chwilę. Są i tacy, którzy planują nabyć prezenty podczas Black Friday i Cyber Monday.
Black Friday, prawdziwe zakupowe święto, mocno zakorzeniło się w naszym kraju. Szaleństwo wyprzedaży dotyczy u nas zarówno sklepów internetowych, jak i stacjonarnych. I choć wielu konsumentów przygotowuje się do przedświątecznych wyprzedaży, śledząc nadchodzące okazje, to z Black Friday mogą skorzystać również inwestorzy. Zakupowe święto może być bowiem impulsem do wzrostów dla spółek w wielu sektorach, a szczególnie e-commerce.
REKLAMA