REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Światowy Dzień Konsumenta jest świetną okazją, by pochylić się nad jednym z najważniejszych praw, którym dysponuje. To prawo do zwrotu zakupionego towaru i bycia nieprowadzanym w błąd przez sprzedawcę. Jednak, czy zwrot zawsze wchodzi w grę? Jak wygląda ten mechanizm, kiedy kupujemy w sklepach stacjonarnych? Jak oddać towar zakupiony online?
Przed Światowym Dniem Praw Konsumenta Europejskie Centrum Konsumenckie podsumowuje rok 2022.
Wysokie podatki, niestabilność prawa i wysokie koszty pracy - to trzy główne bariery prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.
REKLAMA
Wiele krajów na świecie zrozumiało, że zwiększenie roli kobiet w gospodarce, biznesie jest nie tylko słuszne ze względów ideowych, ale po prostu się opłaca. Różnorodność we władzach spółek przynosi wymierne korzyści biznesowe.
Reklama wyrobów medycznych. Od 1 stycznia 2023 roku obowiązują zmiany zakazujące lekarzom, farmaceutom i innym osobom, które na potrzeby promocyjne stwarzają pozory wykonywania zawodu medycznego – reklamowania wyrobów medycznych. Jak te przepisy stosować w praktyce?
Ostatnie lata to czas bezprecedensowych zawirowań dla obiektów handlowych: pandemia, wojna, inflacja czy rosnące znaczenie zakupów internetowych na długo zmieniły zachowania polskiego konsumenta.
Wzrost wynagrodzenia a inflacja. Choć zarobki w Polsce rosną: łączna podwyżka minimalnego wynagrodzenia w 2023 r. wyniesie 19,6% rdr, a średnie wynagrodzenie w styczniu wzrosło nieco ponad 13,5% rdr, to jednak ze względu na rosnące ceny i koszty życia realnie zarabiamy mniej. Wzrost inflacji w styczniu 2023 r. w wysokości 17,2% rdr oznacza, że zarobki na poziomie średniego wynagrodzenia, to dla pracownika wypłata realnie niższa o 223,27 zł brutto miesięcznie niż przed rokiem, pomimo że na konto wpłynie większa kwota.
REKLAMA
Dzięki usłudze „kup teraz, zapłać później” możemy bezpłatnie przesunąć termin płatności o kilkadziesiąt, średnio
o 30 dni (lub rzadziej – podzielić ją na kilka rat). Jak korzystać z zalet tego i nie wpaść w problemy finansowe?
Więcej nowych działalności gosodarczych. Jak podaje Ministerstwo Rozwoju i Technologii, w ub.r. odnotowano ponad 310,2 tys. wniosków o założenie jednoosobowej działalności gospodarczej. To wzrost o 4,7% rdr. Ogólnie w latach 2021-2022 więcej takich firm zakładano niż likwidowano. Do tego w zeszłym roku do rejestru CEIDG wpłynęło blisko 152,9 tys. wniosków o wznowienie JDG, co oznacza skok o 9,2% rdr. Dane wskazują też, że w ub.r. najaktywniej otwierali i wznawiali swoje biznesy samozatrudnieni bez wskazanego miejsca wykonywanej działalności. Zdaniem ekspertów, ww. wzrosty o niczym wielkim nie świadczą. W tym roku raczej należy spodziewać się spadku liczby zakładanych firm.
Niewidoczne nakładki prostujące mają zmienić uśmiech w kilka miesięcy. Ich reklamy zachęcają do zakupu - cena i wygoda wydają się być atrakcyjne w porównaniu do standardowego leczenia, co wzbudza duże zainteresowanie konsumentów. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECC-Net) radzi, na co zwrócić uwagę podczas podejmowania decyzji o zwarciu umowy.
Rozmowa z Agnieszką Servaas, prezeską VIVE Management, pomysłodawczynią Stowarzyszenia Kobiety VIVE i członkinią zarządu LiderShe, o działaniach na rzecz lepszego świata,potrzebie dzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz wspieraniu kobiet w biznesie
Wyniki badania pracowni KANTAR Polska pokazują, jak w ostatnim roku zmieniła się struktura konsumencka. Wciąż największy udział mają rozważni i pragmatyczni shopperzy, którzy starają się jak najtaniej kupować markowe produkty. Ale ta grupa zmalała. Za to przybyło klientów z przymusu i cenoholików. I tylko te dwa segmenty, skupione na szybkim procesie zakupowym oraz cenie, zanotowały wzrosty. Oba mają ex aequo drugie miejsce w rankingu. Dalej są kolejno entuzjaści i ekocentryczni konsumenci. Zarówno klienci kupujący dla zabawy, jak i szukający ekologicznych towarów stracili na znaczeniu. Ubyło też świadomych koneserów, dla których cena nie gra roli. Zajęli przedostatnią pozycję w zestawieniu. Za nimi są domatorzy.
Niełatwe czasy stawiają przed polskimi firmami ogromne wyzwania. Wyzwania, z którymi mierzyć się muszą przede wszystkim osoby odpowiedzialne za finanse, ale też kadry i ogólne bezpieczeństwo rynkowe organizacji. Te elementy skupiają się w osobie CFO.
O tym jak od podstaw buduje się firmę i wynosi na szczyt jej możliwości opowiada przedsiębiorca – Beata Drzazga – kobieta wyróżniona setkami nagród m.in. za wkład w polską przedsiębiorczość, tak w Polsce jak i poza jej granicami.
Cena gazu sprzedawanego dla tzw. klientów cennikowych, m.in. piekarni, zostanie od 15 marca obniżona o ponad 50 proc. do 353 zł z 650 zł za jedną MWh - poinformował podczas wtorkowej konferencji prasowej prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Na rynku są produkty, które po otwarciu opakowania zachowują przydatność do spożycia przez okres krótszy niż wynikający ze wskazanego w oznakowaniu terminu przydatności do spożycia. Dotyczy to najczęściej żywności, której opakowanie zapewnia specjalną atmosferę ochronną poprzez zastosowanie przez producenta odpowiedniej mieszaniny gazów.
Coraz więcej nauczycieli chce uczyć biznesu, a nie o biznesie. Wykorzystują do tego innowacyjne symulacje, które są niczym innym jak grą komputerową.
Rok wojny w Ukrainie okazał się gospodarczym „game changerem” jeszcze mocniejszym niż pandemia COVID-19.
Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.
Co drożeje w sklepach? W styczniu br. zdecydowana większość najczęściej kupowanych przez Polaków produktów zdrożała rok do roku dwucyfrowo. Największy wzrost sięgnął blisko 60% i dotyczył ręczników papierowych. O prawie 50% poszły w górę ceny margaryny do pieczenia i papieru toaletowego. Do tego o ponad 45% podrożały banany, a o przeszło 40% – jaja. Niewiele poniżej tego poziomu wyniosły podwyżki cen proszku do prania i mydła w kostce. Pierwszą dziesiątkę drożyzny zamykają tak popularne art. spożywcze, jak kasza jęczmienna, majonez i płatki kukurydziane, z ponad 30-procentowymi podwyżkami.
Wlewy witaminowe. Rzecznik Praw Pacjenta zwraca uwagę, że nieuzasadnione podawanie wlewów witaminowych narusza zbiorowe prawa pacjentów do świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną - podaje Prawo.pl.
Cena odgrywa dużą rolę w procesie zakupowym, jednak nie zapewnia przywiązania do marki. Czas kryzysu jest wyjątkowo istotny w budowaniu lojalności względem swojej marki. Najbliższe miesiące będą więc prawdziwym sprawdzianem tego, czy markom uda się zatrzymać przy sobie dotychczasowych klientów. Jak tego dokonać?
52 proc. polskich startupów ma problem z pozyskaniem pracowników. Prawie co drugi startup odczuł znaczący wzrost kosztów prowadzenia działalności, a 7 proc. zauważyło spadek zainteresowania inwestorów zagranicznych.
Krajowa Izba Gospodarcza. Od ponad trzech dekad Krajowa Izba Gospodarcza stoi na straży interesów i praw polskich przedsiębiorców. Nikogo nie trzeba przekonywać, że wyzwania, które stoją przed współczesną gospodarką są zupełnie inne niż te trzydzieści lat temu, jednak sprawdzone mechanizmy wsparcia, a przede wszystkim solidarność w ramach samorządu gospodarczego, sprawdzają się nadal.
Wykorzystanie technologii NFT w sporcie zdobywa kolejne przyczółki. W USA „momenty” zapisane w cyfrowej formie już potrafią przebić wycenę tradycyjnych kart kolekcjonerskich i kosztować ponad 200 tys. dolarów. Natomiast gry, które budowane są w blockchainie, mają za zadanie przykuć jeszcze więcej uwagi kibiców, którzy poszukują nowych bodźców i coraz trudniej o ich lojalność.
Jaki wpływ wywarły rosnące stopy procentowe w strefie euro na gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa. Wyjaśniają ekonomiści Allianz Trade.
Z najnowszego raportu „Bizneswoman Roku: Przedsiębiorczość Polek – stres i obawy” wynika, że połowę kobiet, które chciałyby założyć własne firmy, powstrzymuje obecna sytuacja gospodarcza, a 65 proc. przedsiębiorczyń stresuje się prowadzeniem firmy bardziej niż w poprzednich latach. Jednocześnie ¾ badanych przebywających obecnie na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym, obawia się powrotu do pracy.
Wysoki poziom obsługi klienta jest równie ważny jak atrakcyjne ceny. Negatywne internetowe recenzje firm sprzedaży detalicznej w USA przekładają się na ponad 200 miliardów dolarów rocznie utraconych zysków.
W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.
Jak zoptymalizować biznes i podatki w 2023 roku? Czy są sprawdzone metody na prowadzenie biznesu w niepewnych czasach? Już 10 lutego 2023 r. w Olsztynie odbędzie się konferencja „Jak zoptymalizować biznes i podatki w 2023 roku?”, na którą serdecznie zapraszamy. Portal infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem.
Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem.
Dzień Bezpiecznego Internetu już 7 lutego! Europejskie Centrum Konsumenckie, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości radzą, jak nie stracić zdrowego rozsądku i nie stać się ofiarą cyberprzestępstwa.
Większy ruch, mniej klientów. Analiza zachowań ponad 1,2 mln konsumentów wykazała, że w ub.r. ruch w największych formatach handlowych na rynku zwiększył się łącznie o 11,2% w porównaniu z 2021 rokiem. Liderem są dyskonty ze wzrostem rdr. o 14,9%. Na drugim miejscu są hipermarkety – 10%, a na trzecim – supermarkety – 6,4%. Jednak cały rynek rdr. stracił 8,3% kupujących.
Popularność pojęcia ESG wzrasta wraz ze zwiększeniem się rozpoznawalności wśród uczestników polskiego rynku medialnego.
Czym jest dyrektywa Omnibus? Jakie prawa przyznaje konsumentom? Oto najważniejsze informacje.
Dzień Babci i Dziadka daje pretekst, by pochylić się nad sytuacją finansową polskich seniorów. Okazuje się, że nasi dziadkowie nie oszczędzają wcale dla swoich wnuków, ale dla siebie!
Wegetariański, wegański. Coraz więcej klientów szuka na sklepowych półkach produktów bez składników pochodzenia zwierzęcego. Ich identyfikację umożliwia specjalne logo, które jest jak na razie jedynym gwarantem czystego składu, bo na europejskim rynku do dziś nie istnieje prawnie wiążąca definicja pojęć „wegańskie” i „wegetariańskie”.
REKLAMA