REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes, Instytucje

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Absolutorium budżetowe

Mianem absolutorium budżetowego określamy akt wydawany przez organ uchwałodawczy, który ocenia czy działalność finansowa prowadzona przez organ wykonawczy jest zgodna z prawem.

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać?

Jak zaprojektować skalę ocen do badania marketingowego on-line?

Pytania ankietowe mogą być proste, niestety proponowane odpowiedzi już nie do końca. Jeśli ankietowany nie może z proponowanych odpowiedzi wybrać taką, która w największym stopniu odzwierciedla jego odczucia, być może opuści ankietę lub udzieli odpowiedzi na „chybił-trafił”. Aby więc ankieta była jak najlepsza, należy ułożyć nie tylko spójne i konkretne pytania, ale również zaproponować odpowiednio dobrane propozycje odpowiedzi. Jak to zrobić?

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

REKLAMA

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?

Planowanie strategii marketingowej sklepu internetowego – najważniejsze zasady i wskazówki

Proces planowania strategii sklepu internetowego tylko z pozoru wydaje się banalnym zadaniem. W praktyce zaś każdy etap jest równie ważny i tworzy z pozostałymi elementami spójną całość. Tak jak w wielkiej maszynie, jeden niepotrzebny lub wadliwy komponent hamuje działanie, doprowadza do awarii i katastrofy. Jakie znaczenie ma strategia sklepu internetowego?

Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?

Małe firmy prowadzące sklepy internetowe często doświadczają wysokich stawek za usługi ze strony firm kurierskich. Czy z takim problemem mogą sobie poradzić?

Narodowy Fundusz Zdrowia

Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) jest państwową jednostką organizacyjną, która w systemie powszechnej opieki zdrowotnej zajmuje się finansowaniem świadczeń zdrowotnych. Środki, które NFZ przeznacza na finansowanie, pochodzą ze składek ubezpieczenia zdrowotnego.

REKLAMA

Niewypłacalność

Niewypłacalność to stan finansowy określonego podmiotu, który na gruncie prawa upadłościowego i naprawczego, daje podstawy do ogłoszenia upadłości.

Notariusz

Notariusz jest osobą zaufania publicznego, która korzysta z uprawnień przysługujących funkcjonariuszom publicznym. Podstawowym zadaniem notariuszy jest zapewnienie bezpieczeństwa i pewności obrotu prawnego.

Osoba prawna

Osoby prawne to jednostki organizacyjne, które na równi z osobami fizycznymi są podmiotami stosunków cywilnoprawnych. Osobą prawną jest również Skarb Państwa.

Obowiązki sprzedawcy

W przypadku sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma szereg obowiązków względem kupującego. Wśród nich należy przede wszystkim wyróżnić obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji.

Przedsiębiorca

Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna lub prawna lub też tzw. ułomna osoba prawna, która wykonuje we własnym imieniu działalność gospodarczą.

Ruchomość

Kodeks cywilny nie zawiera definicji ruchomości, a doktrynalna definicja rzeczy ruchomych jest zbudowana w sposób negatywny. Ruchomościami są te rzeczy, które nie są nieruchomościami.

Przewóz osób

W ramach umowy przewozu przewoźnik zobowiązuje się przewieźć, w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, osoby lub rzeczy.

OFE

Otwarte Fundusze Emerytalne są to osoby prawne, powstałe w ramach reformy emerytalnej, których zadaniem jest gromadzenie i pomnażanie środków emerytalnym w ramach tzw. II filaru.

Naczelny Sąd Administracyjny

Naczelny Sąd Administracyjny to sąd państwowy, sprawujący kontrolę nad działalnością administracji publicznej. Kontrola ta oznacza m.in. rozpatrywanie skarg na decyzje administracyjne.

List przewozowy

Dokument ten wystawiany jest w związku z przyjęciem towaru przez przewoźnika. Zawiera dokładny spis inwentarza przesyłanego przy pomocy transportu lądowego, wodnego i powietrznego.

Likwidator

Likwidator to osoba, która przeprowadza czynności likwidacyjne w spółce. Może nim być wspólnik, członek zarządu lub osoba spoza spółki.

Likwidacja

Postępowanie prowadzone w spółkach handlowych, mające na celu zakończenie ich bieżącej działalności oraz spieniężenie majątku. Likwidację spółek regulują odpowiednie przepisy kodeksu spółek handlowych.

Leasingodawca

Strona umowy leasingu, która zobowiązuje się do oddania określonej rzeczy korzystającemu (leasingobiorcy) do używania lub używania i pobierania pożytków. Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego leasingodawca jest nazywany finansującym.

Księga akcyjna

Zarząd spółki akcyjnej jest zobowiązany prowadzić księgę akcji imiennych i świadectw tymczasowych. W księdze odnotowuje się akcjonariuszy, ilość przypadających im akcji oraz fakt przeniesienia akcji na inną osobę.

KRUS

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (w skrócie KRUS) jest to instytucja państwowa, odpowiedzialna za ubezpieczenie społeczne rolników. Co roku budżet państwa dokłada do KRUS miliardy złotych.

Kredyt

Kredyt odgrywa coraz większą rolę w obrocie gospodarczym. Osoba, która potrzebuje środków pieniężnych na określony cel, może zwrócić się do banku z wnioskiem kredytowym.

Koncesja

Ten akt administracyjny upoważnia podmiot wnioskujący do prowadzenia ściśle określonej działalności gospodarczej (działalności koncesjonowanej).

Komisja Trójstronna

Organizacyjnym trzonem dialogu społecznego w Polsce jest Trójstronna Komisja ds. Społeczno-Gospodarczych, zwana skrótowo Komisją Trójstronną.

Kodeks spółek handlowych

Kodeks spółek handlowych (skrót K.s.h. lub KSH) to akt prawny zawierający zbiór przepisów dotyczących ustroju i działalności spółek handlowych.

Jednostka uczestnictwa

Zakup części majątku funduszu powierniczego daje kupującemu prawo do określonej ilości jednostek uczestnictwa. Są one na bieżąco wyceniane, co daje to możliwość kontrolowania swojej inwestycji.

Dyrektywa Unii Europejskiej

Dyrektywa jest jednym z aktów prawnych wydawanych prze Unię Europejską. Należy do aktów prawa pochodnego.

Europejski Obszar Gospodarczy

Europejski Obszar Gospodarczy jest to strefa wolnego handlu, składająca się z krajów Unii Europejskiej oraz Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu. EOG jest formą partnerstwa międzypaństwowego

Fundacja

Jedną z form działalności organizacji pozarządowych jest fundacja. Jej istotą jest kwota pieniężna, mająca służyć określonemu w statucie fundacji celowi.

Franchising

Franchising, w Polsce nazywany franczyzą to forma umowy licencyjnej. Polega na udzieleniu firmie przez inna firmę zezwolenia na sprzedaż ich dóbr lub świadczenie ich usług. Należy podkreślić prawną i finansową odrębność tych przedsiębiorstw.

Firma

Firma służy oznaczeniu przedsiębiorcy. Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko, zaś firmą osoby prawnej – jej nazwa.

Grupa kapitałowa

Grupa kapitałowa musi składać się z co najmniej dwóch przedsiębiorców, pomiędzy którymi musi istnieć związek kapitałowy.

Gmina

Gmina jest częścią struktury samorządowej naszego kraju, która jest trójstopniowa. Gmina jest stopniem najniższym, tym najbliżej obywatela. Jest to wspólnota samorządowa mieszkańców na odpowiednim terytorium.

Holding

Holding jest określeniem związanym z tworzeniem się grup spółek powiązanych kapitałowo, poprzez jednokierunkowe lub wzajemne przejmowanie akcji lub udziałów.

Czek

Czek jest papierem wartościowym, wydanym przez wystawcę, który upoważnia bank do wypłaty określonej kwoty okazicielowi lub wskazanej osobie.

Aukcja

W drodze aukcji może zostać zawarta umowa sprzedaży. Aukcja jest formą przetargu.

Amortyzacja

Przez amortyzację należy rozumieć utratę wartości majątku trwałego, poprzez jego zużywanie oraz starzenie się, będącego wynikiem rozwoju technicznego. Jest to wartość zawierana w kosztach poszczególnych okresów obrachunkowych.

Aktywa

Aktywa to zasoby majątkowe, kontrolowane przez jednostkę. Aktywa dzielimy na aktywa trwałe oraz na aktywa obrotowe.

Akredytywa dokumentowa

Jest to forma płatności, używana w obrocie zagranicznym oraz stosunkowo rzadko w obrocie krajowym. Jest wystawiana przez bank na wniosek i pod instrukcjami zleceniodawcy.

Akcja

Akcja jest papierem wartościowym, a jej posiadaczowi przysługują zarówno prawa majątkowe i niemajątkowe z niej wynikające.

Agencyjna umowa

Przez umowę agencyjną przyjmujący zlecenie (agent) zobowiązuje się, w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa, do stałego pośredniczenia, za wynagrodzeniem, przy zawieraniu z klientami umów na rzecz dającego zlecenie przedsiębiorcy albo do zawierania ich w jego imieniu.

Agencje rządowe

Agencje są podmiotami realizującymi zadania administracyjnego prawa gospodarczego. Są formą pośredniej administracji gospodarczej.

Adwokat

Termin adwokat wywodzi się od łacińskiego słowa advocare, które oznacza „wzywać na pomoc”. Wykonywanie zawodu adwokata polega na świadczeniu pomocy prawnej.

Jak założyć e-sklep? - wybór platformy sklepu

Zastanawiając się nad platformą sklepową trzeba sobie uzmysłowić, że tak naprawdę nie ma idealnego przepisu gwarantującego dokonanie optymalnego wyboru. Wszystko zależy od rodzaju branży, w której zamierzamy handlować. W jednym sklepie wymaga się pewnych funkcjonalności, które w innym są całkowicie zbędne. W związki z tym, chcąc zapewnić sobie najlepsze rozwiązanie powinniśmy wynająć firmę, która stworzy nasz sklep od podstaw. Jest to jednak bardzo kosztowne rozwiązanie. W takim razie chcąc działać szybko i tanio powinniśmy się zdecydować na jedno z gotowych i o wiele tańszych rozwiązań. Co zatem wybrać?

Jak założyć e-sklep? - klient

Klient , nasz pan – te słowa od zawsze towarzyszyły każdemu szanującemu się przedsiębiorcy. I nieważne, czy dotyczy to małego straganu z warzywami, czy dużej firmy klient stanowił i będzie stanowić największą wartość, gdyż to on warunkuje popyt na sprzedawane przez nas dobro. Nietrudno się więc dziwić, że wymyślono szereg metod, działań mających głównie na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku w oczach odwiedzających nasz sklep.

Jak założyć e-sklep? - marża

Prowadząc sklep internetowy, podobnie jak każdą działalność gospodarczą naszym głównym celem jest wypracowanie możliwie jak największego zysku. Oczywiście w zależności od charakteru prowadzonej działalności tj. produkcyjnej, handlowej, czy usługowej droga prowadząca do tego celu może być odmienna. I tak na przykład prowadząc e-sklep (działalność handlowa) główne źródło zysku stanowi marża od sprzedawanych produktów.

Wojewoda

Wojewodę powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej.

Trybunał Konstytucyjny

Trybunał Konstytucyjny jest organem władzy sądowniczej, powołanym do badania zgodności z Konstytucją aktów normatywnych i umów międzynarodowych oraz wykonywania innych zadań określonych w Konstytucji.

REKLAMA