REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Biuro rachunkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co wpływa na stratę czasu w godzinach służbowych?

Dobra organizacja czasu pracy ma umożliwić efektywne wykorzystanie czasu w godzinach służbowych. Ta umiejętność jest szczególnie ważna dla osób zatrudnionych w sekretariacie.

Umiejętność słuchania w pracy sekretarki

Słuchanie jest tak samo ważne w pracy sekretarki, jak mówienie. Uważne słuchanie pozwala na szybką ocenę emocji interesanta i prawidłową reakcję, która ułatwi poprowadzenie rozmowy w pożądanym kierunku.

Profesjonalny sekretariat

Zakres czynności sporządza się na podstawie regulaminu organizacyjnego, z którego dowiadujemy się jakie są obowiązki pracowników obejmujących poszczególne stanowiska w firmie.

Wystąpienia publiczne

Często musząc zabrać głos podczas spotkań, narad, czy prezentacji odczuwamy tremę. Co zrobić aby wypaść przekonująco, na osobę kompetentną? Trema paraliżuje, masz ściśnięte gardło, drżą ręce i serce.

REKLAMA

Praca a stres

Pracujemy coraz więcej a to powoduje narastanie zmęczenia, które w rezultacie prowadzi do narastania w firmie konfliktów. Stres jest nieodłącznym elementem pracy, a więc i występowanie konfliktów czasem może być jedyna drogą do poprawienia sytuacji w firmie.

Organizacja przyjęć w biurze

Osoba zajmująca się organizacją przyjęć, narad czy też konferencji w biurze powinna znać zasady savoir-vivre i wykazywać się profesjonalizmem. Przed przystąpieniem do organizacji przyjęcia zastanów się z jakiej okazji jest ono organizowane i jaki jest jego cel.

Organizacja zebrań, konferencji i narad

W celu wypowiadania poglądów lub przy podejmowaniu decyzji w sprawach zawodowych w firmie zwołuje się spotkanie kilku lub większej grupy osób. Są to spotkania które w zależności od celu i charakteru spotkania dzieli się na odprawy, narady, posiedzenia, szkolenia, zebrania i konferencje.

Praca a ubiór

W dzisiejszych czasach nastąpiło pewne rozluźnienie obyczajów dotyczące stroju do pracy. Ubiór starannie dopasowany do pory, miejsca i okoliczności nie tylko zapewnia dobre samopoczucie a świadczy także o zamiłowaniu do porządku i jest oznaką szacunku do innych i siebie samego. Pamiętać należy aby wszystkie części ubioru były bezwzględnie czyste i wyprasowane.

REKLAMA

Kultura pracy

Nie od dziś wiadomo, że zasady dobrego wychowania świadczą o kulturze człowieka. Obowiązują one zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Czym są spowodowane błędy biur rachunkowych

Biura rachunkowe są instytucją, której przedsiębiorcy mogą przekazać odpowiedzialność za prowadzenie księgowości swojej firmy. Zaletą jest też niższy koszt w porównaniu z księgową na etacie. Jednak należy się liczyć z problemami do których mogą doprowadzić błędy popełniane przez biura rachunkowe.

Porządki w biurze: krok po kroku

Przed nastaniem porządku jest zawsze wielki chaos: Wszystko trzeba wyrzucić! Na wykonanie pierwszego kroku nie potrzebujesz dużo czasu. Jednak najlepiej będzie, jeśli załatwisz od razu za jednym zamachem krok pierwszy i drugi.

Porządki w biurze

Czy i Ty marzysz o biurze, w którym wszystko masz „na oku”, do wszystkiego masz wgląd i wszystko znajduje się „pod ręką”?

Zapach w pracy

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Drzwi pokoi służbowych

Drzwi prowadzące do pokoju służbowego często są zamknięte. Niekiedy pozostaje to w sprzeczności z ideą przepływu informacji w biurze czy koniecznością obsługi interesantów.

Kiedy szefem jest kobieta

Pisałam już o trudnościach jakie mogą się pojawić w relacjach damsko – męskich na płaszczyźnie zawodowej związanych z kulturalnym zachowaniem się obu płci wobec siebie. Szczególnie problematyczne jest to zagadnienie w odniesieniu do kobiet w roli przełożonych.

Szef jest szefem bez względu na wiek

Wiek to ważny czynnik, który determinuje twój stosunek do innych osób i określa twoją pozycję w kontaktach towarzyskich i zawodowych. Jest to cecha, której nie można ukryć, ani zatuszować.

Od dziś Pan Dyrektor

Znacie się do wielu lat. Pracujecie razem, ale też lubicie się prywatnie. Nawet dwa razy wyjechaliście wspólnie na wakacje zabierając całe rodziny. Wszystko się zmieniło, kiedy jeden z was awansował.

Program mentoringu

Zgodnie ze starogrecką mitologią Mentor był mieszkańcem Itaki, przyjacielem Odysa. Jemu król Itaki powierzył opiekę nad synem i żoną. Dlatego dziś o opiekunie, nauczycielu mówimy „mentor”.

Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Z Tomkiem znaliście się od dawna, był niezastąpionym ogniwem całego waszego zespołu. Zawsze życzliwy i uśmiechnięty, a przede wszystkim przygotowany do pracy zyskał sobie sympatię i uznanie wszystkich współpracowników. Niestety odszedł z pracy, a jego miejsce ma zająć ten „nowy”.

Kiedy jesteś tym „nowym”

Najpierw rozsyłałeś CV, potem entuzjastycznie reagowałeś za każdym razem, gdy słyszałeś dźwięk telefonu, z podnieceniem szedłeś na rozmowę kwalifikacyjną. I pewnego dnia telefon zadzwonił inaczej – „Czy może pan podjąć pracę w naszej firmie z dniem pierwszym …”

Etykieta służbowych kontaktów damsko – męskich

W życiu codziennym stosujemy się do ogólnie przyjętych zasad postępowania względem innych osób. Wiele z tych zachowań podyktowanych jest troską mężczyzny o kobietę. Czy w kontaktach biznesowych jest podobnie?

Myląca treść wypowiedzi

Poprawność językowa w kontaktach międzyludzkich, a szczególnie biznesowych jest bardzo ważna. Od szybkości i trafności ripost słownych może zależeć twój awans zawodowy lub decyzja o powierzeniu ci nowego projektu

Niefortunne gesty

Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów służbowych jest nieodłącznym elementem pracy każdego człowieka biznesu. Kontakty te są zawierane nie tylko w kraju, ale i poza jego granicami.

CDN OPT!MA Biuro Rachunkowe (testowa)

Aplikacja jest przeznaczona do zarządzania kancelarią biura rachunkowego i doradcy podatkowego na rynku małych i średnich przedsiębiorstw.

Certyfikat księgowy bez egzaminu

W związku z pojawiającymi się wątpliwościami w kwestii uzyskania certyfikatu księgowego, Ministerstwo Finansów poinformowało, że przepisy przejściowe wprowadzające graniczną datę 30 czerwca 2010 r. dla osób ubiegających się o wydanie certyfikatu księgowego bez egzaminu zostały uchylone jeszcze w 2008 r. Aktualnie nie obowiązuje (i nie planuje się jego wprowadzenia) żaden przepis przewidujący ograniczenia czasowe w uzyskiwaniu certyfikatu księgowego bez egzaminu.

Szwajcarskie fundusze pomogą poznać międzynarodowe standardy rachunkowości

W dniu 11 grudnia 2009 r. w Ministerstwie Finansów przedstawiciele Ambasady Szwajcarii i Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz przedstawiciele Ministerstwa Finansów i Banku Światowego podpisali umowy, które oficjalnie otworzyły nowy projekt w dziedzinie rachunkowości i rewizji finansowej: Budowa zdolności instytucjonalnych i prawnych na poziomie krajowym w zakresie sprawozdawczości finansowej i audytu w sektorze prywatnym.

Gość w biurze

Zdobywanie nowych kontrahentów, utrzymywanie kontaktów z nimi, to życie codzienne w świecie biznesu. Zastanówmy się jak przyjąć naszego potencjalnego klienta, tak aby zaowocowało to kolejnymi spotkaniami i dalszą współpracą.

Warunki dźwiękowe i oświetlenie w biurze

Jednym z najważniejszych czynników kształtujących klimat pomieszczeń przeznaczonych do pracy, obok funkcjonalnego rozplanowania, są warunki dźwiękowe oraz oświetlenie. Warto stosować podstawowe zasady kształtowania warunków dźwiękowych i oświetleniowych w biurze.

Naucz się pracy w zespole

Uczestnicząc w projektach zbiorowych pamiętaj, że jesteś jednym z ogniwek łańcuszka, który w razie Twojej zawodności zerwie się. Konsekwencje Twoich błędów i niedociągnięć poniesie cała grupa. Empatia, odpowiedzialność, zorganizowanie, terminowość, szczerość i uczynność – to cechy, które powinieneś pielęgnować, aby dobrze poradzić sobie z zadaniami zespołowymi.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Relacje między szefem a podwładnym

Jak powinna wyglądać nienaganna współpraca z szefem? Co zrobić by była ona dla obu stron zadowalająca? Jak postępować z kobietą-szefem? Co zrobić gdy szefem jest ktoś od nas młodszy? Jakie cechy powinien posiadać dobry szef? O tym wszystkim poniżej.

Jedzenie w biurze

Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.

Praca w boksach

Praca w dużych biurach wymaga od nas umiejętnego układania stosunków z innymi ludźmi, szanowania ich prywatności i potrzeby spokoju. Jak zachowywać się, aby nie przeszkadzać kolegom w wykonywaniu czynności służbowych? Co na ten temat mówi biznesowy savoir vivre?

Stanowiska po polsku, czy po angielsku

Kiedyś był Dyrektor ds. Sprzedaży – dziś mamy Sales Managera, zamiast wyrazu księgowy niektóre firmy wybierają nazwę Chief Accountant. Czy jednak dobrze się dzieje, że obce nazewnictwo tak ekspansywnie wkracza do naszej polskiej rzeczywistości? Jak nie zagubić się w gąszczu tych wszystkich angielskich nazw?

Rozmowy telefoniczne z klientem

Odbieranie telefonów i wykonywanie rozmów telefonicznych należy do naszych obowiązków służbowych. W czynności tej musimy wykazać się swobodą zwięzłego formułowania myśli, umiejętnością wnikliwego słuchania, taktem, wyczuciem sytuacji, umiejętnością dochodzenia do kompromisów oraz uprzejmością.

Instrukcja obsługi klienta biura rachunkowego

Nikogo nie trzeba przekonywać, że prawidłowe relacje i komunikacja z klientem są jednym z filarów powodzenia każdej działalności. Nie inaczej jest w przypadku biura rachunkowego. Zatem jak wyglądać powinny te prawidłowe relacje.

Dlaczego warto zlecić prowadzenie księgowości biuru rachunkowemu

Można oczywiście samemu prowadzić księgowość swojej firmy. W trochę większych podmiotach często sensowne jest zatrudnienie księgowej na miejscu. Jednak prowadzenie księgowości przez zewnętrzne biuro rachunkowe ma kilka co najmniej zalet.

Jak uzyskać duplikat certyfikatu księgowego

Co trzeba zrobić jeżeli zgubimy lub w inny sposób utracimy certyfikat księgowego. Przede wszystkim nie popadajmy w panikę. Można przecież uzyskać duplikat certyfikatu.

Jak przebiega egzamin na certyfikat księgowy

Ostatni egzamin na certyfikat księgowy zostanie przeprowadzony w październiku 2014 r.

Zakres egzaminu na certyfikat księgowego

Osoby chcące uzyskać certyfikat księgowy MF mają jeszcze jedną szansę. Ostatni egzamin w tym zakresie odbędzie się w październiku 2014 r. Zasady przeprowadzenia egzaminu na certyfikat księgowego i jego zakres określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 8 kwietnia 2009 r. w sprawie uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Jak kalkulować ceny usług księgowych

Cena usługi jest zazwyczaj istotnym elementem oferty. To bardzo ogólne stwierdzenie jest prawdziwe w stosunku do wszystkich rodzajów usług materialnych i niematerialnych. Jest również prawdziwe w stosunku do oferty usług księgowych i usług doradztwa podatkowego.

Ubezpieczenie biura rachunkowego

Prowadząc biuro rachunkowe, czyli prowadząc działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg, masz obowiązek zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej - OC za szkody wyrządzone w związku z tą działalnością. Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia zależy od zakresu wykonywanych przez biuro czynności.

Odpowiedzialność biura rachunkowego i podatnika

Najistotniejszą kwestią dotyczącą odpowiedzialności biura rachunkowego i podatnika jest to, że przed organami podatkowymi i ZUS za powstałe błędy odpowiedzialność ponosi podatnik bądź płatnik podatków i składek. Biuro rachunkowe rozliczające tego podatnika lub płatnika może co najwyżej ponieść cywilną odpowiedzialność odszkodowawczą.

Zakładanie biura rachunkowego - pierwsze kroki

Skomplikowane procedury podatkowe powodują, że przedsiębiorcy coraz częściej i chętniej powierzają prowadzenie swoich rozliczeń z fiskusem fachowcom. Taka sytuacja stwarza realne szanse na powodzenie i sukces finansowy dla kogoś kto takiej działalności chciałby się podjąć, czyli prowadzić np. biuro rachunkowe.

Wstawanie przy powitaniu

Czy zawsze powinienem wstawać, kiedy witam się z kimś? Co mówią o tym zasady savoir-vivru?

Mail do przełożonego

Jak powinno redagować się maile do swojego przełożonego? Czy mogą mieć one formę mniej formalną?

Obowiązki ubezpieczeniowe biur rachunkowych i doradców podatkowych

W jakim zakresie powinna ubezpieczyć się osoba chcąca prowadzić działalność gospodarczą w zakresie usług księgowych oraz doradztwa podatkowego? Jaki jest koszt związany z tego rodzaju ubezpieczeniem?

REKLAMA