REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję, w której podważył praktyki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, związane z promocją "Magia Rabatów". W wyniku tej decyzji, klienci, którzy wzięli udział w promocji, mogą otrzymać vouchery o wartości 150 zł.
Nie zmienia się jedno: cena pozostaje głównym kryterium stosowanym przy zakupach, a pandemia i inflacja tylko zwiększyły jej wagę. Jednak konsumenci chcieliby kupować produkty o dobrej jakości – marki własne tworzone są przez sieci właśnie w oparciu o kompromis między dobrą jakością a niską ceną.
Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.
Od 1 kwietnia 2024 roku żywność znów będzie objęta 5% VAT. Za jakie produkty żywnościowe zapłacimy teraz więcej? Oto tabela z tymi produktami żywnościowymi.
REKLAMA
Nieczytelne zasady i brak odpowiednich informacji o cenach w akcjach promocyjnych Lidla i Biedronki poskutkowały interwencją prezesa UOKiK.
Raz w roku, jesienią pojawia się temat biedronek azjatyckich, które szukają jesienią bezpiecznego miejsca do zimowania i masowo próbują dostać się m.in. do mieszkań w miastach. Jak wyjaśnia ekspert - prof. Jacek Twardowski, kierownik Zakładu Entomologii na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu - biedronka azjatycka to gatunek inwazyjny, wypiera rodzime biedronki, ale w praktyce to owad pożyteczny, zjadający m.in. mszyce.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę ponad 60 mln zł dla Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka. Według UOKiK spółka nieprawidłowo wskazywała kraj pochodzenia warzyw i owoców w należących do sieci sklepach.
REKLAMA
Większy ruch, mniej klientów. Analiza zachowań ponad 1,2 mln konsumentów wykazała, że w ub.r. ruch w największych formatach handlowych na rynku zwiększył się łącznie o 11,2% w porównaniu z 2021 rokiem. Liderem są dyskonty ze wzrostem rdr. o 14,9%. Na drugim miejscu są hipermarkety – 10%, a na trzecim – supermarkety – 6,4%. Jednak cały rynek rdr. stracił 8,3% kupujących.
REKLAMA