REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Bezpieczeństwo, Urlop wypoczynkowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy wiesz jak zwiększyć widoczność auta na drodze?

Zaczyna się jesienna szarówka i gorsza widoczność na drodze. Nieodpowiednio przygotowany samochód stanowi potencjalne niebezpieczeństwo dla innych kierowców i pieszych. Możesz w kilka chwil sprawić, że twój samochód będzie bardziej widoczny na drodze.

Jak dbać o hak holowniczy?


Hak holowniczy, a raczej – stan, w jakim on się znajduje – ma istotny wpływ na bezpieczeństwo holowania przyczepy.

Jak zawrócić z przyczepą na wąskiej drodze?

Zawracanie z przyczepą jest manewrem bardzo trudnym. Należy do kategorii najtrudniejszych, jeżeli ma być wykonane na bardzo wąskiej drodze. Zawracanie z przyczepą na górskiej drodze jest niewykonalne.

Jak jeździć drogami wewnętrznymi (osiedlowymi itp.)?


Drogi wewnętrzne (osiedlowe, prywatne itd.) są miejscem, gdzie bardzo często dochodzi do wielu wypadków.

REKLAMA

Jak nocą w trasie wykonywać różne prace przy samochodzie?


Awarie i usterki mają to do siebie, ze zdarzają się zawsze, bez względu na porę dnia i pogodę, zwykle w najmniej oczekiwanym momencie.

Kto ma prawo do dodatkowego urlopu wypoczynkowego?

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy wymiar urlopu wynosi 20 dni jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat, lub 26 dni jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat. Należy jednak podkreślić że przepisy prawa gwarantują pewnej grupie pracowników prawo do dodatkowego urlopu wypoczynkowego.

Jak zdiagnozować różne niepokojące objawy w zachowaniu samochodu?

Kierując samochodem niejednokrotnie mamy uczucie, że zachowuje się on dziwnie. Po stwierdzeniu, że przyczyny tego nie leżą po stronie jakości drogi, oraz po stronie przyrody, usterek należy szukać w samochodzie.

Jak ratować się po przypadkowym wjechaniu na miękkie pobocze?

W opowieściach kierowców w przydrożnych barach pojawia się czasem motyw „załapania pobocza” i ściągnięcia samochodu z jezdni do rowu lub w pole.

REKLAMA

Jak usprawnić standardowy alarm samochodowy?

Firmy ubezpieczeniowe wymagają, aby jednym z zabezpieczeń przed kradzieżą samochodu był uznawany przez nie system alarmowy. Nie biorą przy tym pod uwagę, że ułatwiają w ten sposób zadanie złodziejom.

Jak ratować się z opresji po awarii hamulców?


Poważne awarie hamulców, objawiające się tym, że przestają ona działać, są na szczęście niesłychanie rzadkie. Mogą być spowodowane albo zerwaniem przewodów hamulcowych o jakiś wystający ponad drogę przedmiot.

Niepokojące objawy w zachowaniu samochodu. Co oznaczają?


Kierując samochodem niejednokrotnie mamy uczucie, że zachowuje się on dziwnie. Po stwierdzeniu, że przyczyny tego nie leżą po stronie jakości drogi, usterek należy szukać w samochodzie.

Jak układać w przyczepie przewożone przedmioty?

Poprawne załadowanie przyczepy ma bardzo istotne znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy i pojazdu, ponieważ przemieszczający się swobodnie jej ładunek może doprowadzić do wężykowania, może także nadmiernie obciążyć hak.

Miejsce parkingowe – jak je wybrać?

W czasach, kiedy w miastach coraz trudniej o miejsca parkingowe, wybrzydzanie i wybieranie miejsca na postój samochodu może budzić co najwyżej zdziwienie u innych kierowców.

Jak zachowywać się na skrzyżowaniu w oczekiwaniu na zmianę świateł?

Nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak zachowywać się w oczekiwaniu na zmianę świateł. Ogromna większość popełnia elementarne błędy.

Jak pokonywać zakręty na bardzo krętej drodze?

Jazda krętymi drogami, z licznymi zakrętami, czyli takich, jak większość dróg górskich, wymaga skupienia, wytężonej uwagi, a także pewnych umiejętności.

Jak wyciągnąć łódź z wody na przyczepie podłodziowej?


Jeżeli nie ma żadnych urządzeń do slipowania, trzeba wepchnąć przyczepę do wody dostatecznie daleko, a następnie wciągnąć na nią łódkę i wyciągnąć obciążoną przyczepę z wody

Jak ratować ofiary wypadków?


Życie osób, poszkodowanych w wypadku drogowym zależy w dużym stopniu od tego, czy i w jaki sposób zostanie im udzielona pierwsza pomoc. Nie chodzi tu o resuscytację, ponieważ wymaga ona bardzo specjalistycznej wiedzy. Chodzi o zachowanie na miejscu wypadku.

Jak zmienić koło w zimie?


Zmiana koła, zwłaszcza podczas deszczu lub zimą, nie należy do przyjemnych czynności. Często kończy się pobrudzeniem ubrania kierowcy i zanieczyszczeniem bagażnika.

Jak zapobiec „wężykowaniu” przyczepy?

Podczas holowania ciężkiej przyczepy może się zdarzyć, że zaczyna ona wyczyniać przeróżne „harce”, które są bardzo trudne do opanowania. Tor jazdy holowanej przyczepy nie pokrywa się zupełnie z torem jazdy ciągnącego ją samochodu.

Jak unikać stłuczek na skrzyżowaniach z sygnalizatorami?


Polscy kierowcy w ogromnej większości przypadków zachowują się na skrzyżowaniach skandalicznie. Tylko jeden zmotoryzowany na stu, na widok zapalającego się żółtego światła natychmiast zaczyna hamować. Reszta – gwałtownie przyspiesza.

Jak dbać o hamulce w przyczepie?


Duże i ciężkie przyczepy, ciągnięte przez auta osobowe muszą być wyposażone w hamulec najazdowy, wspomagający działanie samochodowego hamulca zasadniczego.

Jak korzystać z kamery cofania?


Cofanie przy ograniczonej widoczności do tyłu, np. w samochodach typu van, albo dostawczych, jest rzeczą bardzo trudną. Najlepsze lusterka wsteczne nie zastąpią w takich pojazdach kamery cofania.

Jak jechać drogą nieutwardzoną?

Nieraz, aby dojechać do zaplanowanego celu, trzeba opuścić asfaltową lub betonową szosę i zjechać na drogę gruntową. Takie drogi, odpowiednie dla pojazdów konnych, nie są przyjazne samochodom.

Jak ułatwić ratownikom kontakt z rodziną poszkodowanego w wypadku?

W większości krajów o rozwiniętej motoryzacji policjanci, strażacy, medycy i ratownicy, biorący udział w akcji ratowniczej, dysponują łatwą możliwością skontaktowania się z rodziną ofiary wypadku. Możliwość ta to system ICE. Czym jest ICE i jak go stosować?

Jak prawidłowo ustawić fotel kierowcy?

Nie wszyscy kierowcy dbają o własną wygodę za kierownicą. A nie jest to wcale trudne. Po prostu trzeba dopasować do siebie miejsce, w którym każdego dnia spędza się ponad godzinę. Pozycja za kierownicą jest jednym z istotnych elementów bezpiecznej jazdy.

Złodzieje samochodów: jakie są ich ulubione sposoby?

Złodzieje mają wypracowane i opanowane do perfekcji różne techniki okradania podróżujących kierowców. Oto opis kilku sytuacji, które są najczęściej przez nich wykorzystywane.

Prędkość ekonomiczna, jak ją obliczyć?

Prędkość ekonomiczna – w teorii - to taka, przy której samochód zużywa najmniej paliwa na każde 100 km. Nie jest to do końca prawda. Na koszt podróży ma także wpływ wiele innych czynników, wśród których wartość zużytego paliwa nie jest najważniejsza.

Jak przewozić zwierzęta w samochodzie?

Sporo osób zabiera ze sobą w samochodową podróż ulubione zwierzątko. Jedne znoszą jazdę samochodem całkiem dobrze, inne są zdenerwowane, przerażone.

Jak jechać podczas ulewy?

Ulewny deszcz jest sporym utrudnieniem. Nie zawsze wycieraczki nadążają z usuwaniem wody z szyby. Często na jezdni powstają kałuże, po wjechaniu w które można zalać silnik.

Jak zawracać na wąskich ulicach?

Zawracanie na wąskich ulicach może być kłopotliwe. Manewr ten należy wykonać tak, aby w żaden sposób nie zagroził on innym użytkownikom drogi.

Jak zawracać na skrzyżowaniach?

Zawracanie, czyli zmiana kierunku jazdy o 180 stopni, nie jest manewrem prostym i bezpiecznym. Można go wykonywać jedynie tam gdzie nie jest to zakazane.

Jak skręcać w lewo na dużym skrzyżowaniu z tramwajami?

Sam skręt w lewo w ruchu miejskim to nie łatwy manewr. Gdy na skrzyżowaniu pojawią się także tramwaje, a sygnalizacja nie zarządza ruchem skręcających w lewo lub w prawo, skręt w lewo może być trudny.

Bezpieczna jazda zimą

Jazda autem w zimie, wymaga znacznie większego skupienia niż jazda latem. W poradniku tym podpowiemy jak bezpiecznie jeździć w okresie zimowym, by w tych trudnych warunkach bezpiecznie dotrzeć do celu.

Jak poprawić swoje umiejętności jako kierowcy?

Bezpieczeństwo na drodze jest najważniejsze, a zwiększamy je w miarę poprawy naszych umiejętności jako kierowców. Oto kilka porad, jak stać się lepszym kierowcą a co za tym idzie, zapewnić sobie i innym maksimum bezpieczeństwa.

Jak parkować podczas upałów?

Szczelnie zamknięty samochód, pozostawiony podczas upałów na nasłonecznionym miejscu nagrzewa się bardzo szybko, a temperatura w jego wnętrzu zbliża się do temperatury wrzącej wody.

Jak działa ABS?

Współczesne samochody wyposażone są w wiele systemów zwiększających nasze bezpieczeństwo. Jednym z nich jest ABS. Aby używać go poprawnie, warto wiedzieć, jak działa.

Jak jechać po kopnym śniegu?


Świeżo zasypane drogi są zmorą kierowców. Nie ma problemu, gdy drogę przetrą inne pojazdy lub gdy leżący na jezdni śnieg jest lekki i puszysty. Gorzej, jeżeli trzeba samemu przebijać się przez zasypaną drogę.

Jak zbadać, czy dana prędkość jest bezpieczna?

„Prędkość bezpieczna” to określenie bardzo nieprecyzyjne. Bez względu na to, z jaką prędkością pojazd się porusza, ruch ten może stwarzać zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.

Jak jechać z zepsutym sprzęgłem?

Zdarza się czasem, na szczęście bardzo rzadko, awaria sprzęgła, polegająca na tym, że nie można wysprzęglić i silnik cały czas jest połączony ze skrzynią biegów.

Jak jechać w kolumnie pojazdów?

Zwykle pod pojęciem kolumny pojazdów rozumie się zorganizowaną grupę aut, należących często do jednego właściciela, które poruszają się drogą z jednakową prędkością i dążącą do wspólnego celu.

Jak zachowywać się wobec słabszych użytkowników dróg i poboczy?

Nie wszyscy kierowcy pamiętają o tym, że drogi służą także innym użytkownikom. Można na nich spotkać także rowerzystów, maszyny rolnicze, a nawet wozy konne i pieszych.

Jak zachować spokój po kolizji?

Kolizja to stres i wielkie nerwy. A kluczem do poprawnego zachowania w takiej sytuacji spokój. Oto kilka porad, jak opanować stres po stłuczce.

Jak uniknąć zderzenia z nieoświetloną furmanką?

Wozy konne to prawdziwa zmora polskich dróg. Nocą są najczęściej całkowicie niewidoczne: nie mają widocznego dla innych użytkowników drogi oświetlenia, ale najczęściej także nie są wyposażana nawet w światła odblaskowe.

Bezpieczne podnoszenie auta

Podczas eksploatacja auta prędzej czy później będziemy zmuszeni podnieść auto lewarkiem lub podnośnikiem. Wystarczy, że złapiemy przysłowiową gumę. Aby bezpiecznie podnieść samochód, należy przestrzegać kilku podstawowych reguł.

Jak precyzyjnie cofać?

Bardzo często cofanie wymaga dużej precyzji, np. gdy trzeba wjechać do warsztatu nad kanał rewizyjny, pomiędzy jakieś przedmioty, leżące na drodze itp.

Jak bezpiecznie cofać do garażu i w bramy posesji?

Chyba nie ma podczas eksploatacji samochodu manewru równie trudnego, jak cofanie. Dlatego na kursach, poprzedzających egzamin na prawo jazdy poświęca mu się bardzo dużo czasu.

Jak parkować na pochyłościach?

Czasem nie ma innego wyjścia i trzeba zapakować samochód na drodze o dużym spadku. W takim przypadku samo użycie hamulca postojowego i włączenie najniższego biegu może nie wystarczyć.

Jak jeździć po nierównościach i dziurawych drogach?

Polskie drogi słyną w całej Europie ze swoich dziur, wyrw, nierówności asfaltu, oraz głębokich kolein. To efekt jazdy po nich przeładowanych ciężarówek.

Jak jeździć z przyczepą w mieście?

Jazda z przyczepą nie należy do łatwych zadań. Jednak prawdziwe problemy zaczynają się pojawiać, gdy trzeba z takim dodatkowym obciążeniem przejechać przez miasto.

Jak jechać podczas silnego deszczu i po głębokich kałużach?

Spośród trudnych warunków, jakie mogą nękać kierowcę na drodze do najmniej dokuczliwych należą opady deszczu.

REKLAMA