REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Benzyna

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie są optymalne obroty silnika benzynowego?

Optymalne obroty silnika benzynowego: czy istnieje takie pojęcie? A jak tak, to jaki konkretnie zakres oznacza? Sprawdzimy to dziś.

Diesel: emisja CO2 na najwyższym poziomie

Diesel: emisja CO2 w jego przypadku jest najwyższa. Najniższą mają elektryki. Złoty środek? To hybryda. Tak wynika z najnowszych statystyk firmy Jato.

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Test BMW 118i zaskoczył nas. Powód? Auto nie ma napędu na tył i dysponuje silnikiem… 3-cylindrowym. Na szczęście pozostało w nim bawarskie DNA.

Zamarznięte paliwo: jak poradzić sobie z problemem?

Zamarznięte paliwo to problem, który trapi kierowców zaraz po pierwszym uderzeniu zimy. Jak sobie z nim radzić i z czego wynika? Wyjaśniamy.

REKLAMA

Silnik 1.4 VTi: awarie i opinie

1.4 VTi - choć oznaczenie jest kojarzone głównie z autami PSA, konstrukcja powstała razem z inżynierami BMW. Tylko czy jest dobra i bezawaryjna?

Silnik 1.0 VTi: awarie francusko-japońskiego benzyniaka

1.0 VTi - choć to oznaczenie znane z takich modeli jak C1 czy 107, ukrywa się pod nim... japońska konstrukcja. Tylko czy to dobrze dla kierowcy?

1.4 8v Fiat: opinie o popularnym benzyniaku

1.4 8v Fiata: opinie o tym silniku są dobre czy złe? Przyjrzymy się dziś konstrukcji i sprawdzimy na jak długą listę usterek musi się przygotować kierowca.

1.2 TSI: usterki i opinie

1.2 TSI EA111 to motor, który swojego czasu zdominował ofertę aut miejskich i rodzinnych w gamie Volkswagena. Jakie ma usterki i jakie są o nim opinie?

REKLAMA

Benzyna jak diesel: Mazda stanowi ciekawą alternatywę?

Benzyna jak diesel? Czyli dziś opowiemy historię Mazdy, która znalazła ciekawą drogę ucieczki przed normami emisji spalin. Oto silnik 2.0 Skyactiv-X.

LPG, diesel czy benzyna - który napęd wybrać?

Kierowca kupujący auto nowe lub używane, musi odpowiedzieć na kluczowe pytanie. Wybrać LPG, diesla czy benzynę?

Przyczyny brania oleju w silniku benzynowym. Co sprawdzić?

Dziś zobaczymy jakie mogą być przyczyny brania oleju w silniku benzynowym. Jakie uszkodzenia decydują o zwiększonym apetycie na środek smarny?

Benzyna wlana do diesla: skutki nie zawsze muszą być kosztowne!

Pomyłka może zdarzyć się każdemu. Co jednak oznacza benzyna wlana do diesla? Skutki tego niedopatrzenia mogą być poważne - ze zniszczeniem silnika włącznie. Dlatego warto wiedzieć jak w takim przypadku się zachować. O tym w naszym materiale.

Benzyna, diesel: oznaczenia przy dystrybutorach

Jak podczas wizyty na stacji benzynowej nie pomylić typu paliwa? Do tego konieczna jest wiedza na temat oznaczeń występujących przy dystrybutorach. Dziś właśnie o nich opowiemy. Sprawdźcie jak oznaczony jest diesel, a jak oznaczona jest benzyna.

Ciężko odpala na ciepłym silniku? Benzyna z kłopotami!

Po rozgrzaniu silnik potrzebuje kilku obrotów rozrusznikiem żeby odpalić? Problem jest denerwujący i bez wątpienia oznacza uszkodzenie. Jakie? Dziś sprawdzimy czemu benzyniak ciężko odpala po rozgrzaniu.

Koło dwumasowe: benzyna to też jego środowisko!

Dziś porozmawiamy o jednym z ulubieńców kierowców ostatniego dwudziestolecia. Chodzi oczywiście o koło dwumasowe. Benzyna nie stanowi wyjątku. Silniki zasilane bezołowiową też są w nie wyposażane.

Opel MAXX - pierwszy 3-cylindrowiec Opla ma 25 lat!

W roku 1995 Niemcy zaskoczyli. Zaprezentowali światu rewolucyjny samochód miejski. Opel MAXX ważył zaledwie 650 kilogramów, posiadał ABS i poduszkę powietrzną kierowcy oraz był napędzany pierwszym w Europie nowoczesnym silnikiem 3-cylindrowym.

Oznaczenia silników: Audi A4 B8 - z dieslami mu do twarzy!

Niemcy tworząc gamę silnikową Audi A4 B8 przyłożyli się! Stworzyli paletę składającą się z 22 motorów, przy czym 12 to diesle, a 10 benzyniaki. Moce wynoszą od 120 do 450 koni mechanicznych, a pojemności mają wartość od 1.8 do 4.2 litra. Oto oznaczenia silników Audi A4 B8.

Silnik 1.4 TwinPort Opel - awarie, problemy, opinie

Ma 90 koni mocy, napędzał takie hity sprzedaży jak Corsa i Astra, a do tego… No właśnie, czy jest lubiany przez kierowców? Oto wszystko co musisz wiedzieć o silniku 1.4 TwinPort Opla o oznaczeniu Z14XEP.

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie

Ma rozsądną pojemność, zmienne fazy rozrządu i 117 koni mechanicznych. To też japoński hit sprzedaży montowany w tak popularnym aucie, jak Mitsubishi ASX. Co można powiedzieć o tej jednostce napędowej?

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Małolitrażowy benzyniak, legendarne oznaczenie VVT-i i Yaris pierwszej generacji. Takie połączenie elementów sprawia, że silnik 1.3 VVT-i Toyoty już na starcie robi dobre wrażenie.

Top 10: Silniki benzynowe i diesle, które kiedyś napędzały Europę!

Recepta na popularny silnik? Musi oferować przyzwoitą moc, rozsądne spalanie i przede wszystkim być… trwały! Na dzisiejszej liście pojawiają się takie legendy jak 1.9 TDI, 1.2 8v, 1.6 HDI, 1.0 VVT-i czy 1.9 MultiJet.

Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - awarie, problemy, opinie

W roku 2010 w gamie Opla coraz swobodniej czuł się… downsizing. Dowód? Idealnym jest silnik 1.4 Turbo Ecotec. To doładowana konstrukcja z wielopunktowym wtryskiem, która niestety ma jedną, ale dość poważną wadę…

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty jest dość mocny, ma rozsądną pojemność i przyzwoite spalanie. Ideał? Z całą pewnością nie. Motor ma bowiem też jeden, ale dość kluczowy problem z trwałością. Może się zatrzeć!

Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie

W roku 2012 Niemcy zaprezentowali silnik 1.0 MPI. Ten ma tylko 3 cylindry, wolnossącą konstrukcję i maksymalnie 75 koni mechanicznych mocy. Potworna jednostka? Nic z tych rzeczy. Benzyniak ma bowiem serię naprawdę mocnych zalet!

Silnik N54 BMW - awarie, problemy, opinie

6-cylindrowe, rzędowe benzyniaki są głęboko wpisane w DNA bawarskiej marki. I dziś taką właśnie jednostką się zajmiemy. Oto silnik N54 BMW. Jak spisuje się w toku eksploatacji? Można go kupować w ciemno czy raczej należy go unikać na rynku wtórnym?

Silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyota - awarie, problemy, opinie

Japończycy nie chcieli turbodoładowania, bezpośredniego wtrysku i filtrów. Oni chcieli prostej technologii, która mimo wszystko przyniesie zamierzony skutek. I taki właśnie był silnik 2.0 Valvematic 3ZR-FAE Toyoty.

Silnik 1.6 turbo N13 BMW - awarie, problemy, opinie

To pierwszy doładowany benzyniak, który pojawił się w gamie BMW od lat siedemdziesiątych! A to sprawiło, że oczekiwania kierowców w stosunku do tej konstrukcji były spore. Czy bawarski silnik N13 sprostał wymaganiom? Przekonajmy się.

Silnik 6.0 W12 Volkswagen - awarie, problemy, opinie

Ma 12 cylindrów i dość nietypową konstrukcję. I choć kulturą pracy nie ma szans z V12 BMW czy Mercedesa, zachwyca serią smaczków inżynieryjnych oraz… okazuje się absolutnie bezawaryjny. Oto silnik 6.0 W12 Volkswagena.

Silnik Skyactiv-X Mazda - w jaki sposób działa benzynowy diesel?

Mazda postawiła na technologiczne innowacje. Przykład? Dobry stanowi silnik Skyactiv-X. To benzyniak, który pracuje trochę jak diesel. Spala paliwo za pomocą iskry i… zapłonu samoczynnego. Jak to działa?

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy pracuje w cyklu Atkinsona, spala benzynę jak diesel i ma bezpośredni wtrysk paliwa. Czy wyrafinowana technologia z Japonii jest też trwała? To zasadnicze pytanie z punktu widzenia rynku wtórnego.

Top 8: Dlaczego nowoczesne benzyniaki nie są tak trwałe? Oto powody!

Kiedyś wolnossące benzyniaki potrafiły pokonać bez remontu nawet 700 - 800 tysięcy kilometrów. Dziś wynik taki jest na ogół poza zasięgiem. Czemu nowoczesne motory zasilane benzyną mają skróconą trwałość? Decyduje o tym nasączenie konstrukcji zaawansowanym osprzętem.

Silnik 3.2 V6 Busso Alfa Romeo - awarie, problemy, opinie

Włoskie dzieło sztuki inżynieryjnej było produkowane przez zaledwie 4 lata. Tak, wolnossącą V-szóstkę wykończyły normy emisji spalin. Kierowcy mogą jednak ocalić silnik 3.2 V6 Busso przed zapomnieniem. Szczególnie że warto!

Silnik 2.3 DISI Turbo Mazda - awarie, problemy, opinie

Japończycy potrzebowali mocy, a tą dostarczył im silnik 2.3 DISI Turbo. Topowy benzyniak nie jest jednak wolny od wad. I powinien o nich wiedzieć każdy kupujący.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Jest nowoczesny, mocny i powinien być oszczędny. Ile z tych cech rzeczywiście sprawdza się w codziennej eksploatacji? Zobaczmy jak eksploatuje się silnik 1.6 DIG-T Nissana.

Silnik 2.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Nie brakuje mu mocy, jest całkiem oszczędny, a do tego był montowany w całej palecie modeli. Tylko czy silnik 2.0 EcoBoost Forda jest wystarczająco trwały? To zasadnicze pytanie po dekadzie produkcji.

Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Ford - awarie, problemy, opinie

Ma rozsądną pojemność, przyzwoitą ilość mocy i był komentowany w modelach popularnych. Jak w praktyce sprawdza się silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda?

Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Miał 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk. Silnik 1.2 DIG-T Nissana trafił nie tylko pod maskę hitowego Qashqaia, ale również serii Renault, Dacii, a nawet… Mercedesa!

Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Jest prosty technologicznie, naprawdę trwały, a do tego idealnie nadaje się do zasilania LPG. Silnik 1.2 16v D4F Renault stanowi jeden z lepszych wyborów z rynku wtórnego w segmentach A i B.

Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Silniki wolnossące zaczynają być rarytasem! Żeby znaleźć na rynku pierwotnym auta zasilane motorami pozbawionymi doładowania, trzeba się naprawdę naszukać. Zobaczcie jakie modele uchowały się jeszcze przed downsizingiem.

Silnik 1.2 EcoTec/TwinPort Opel - awarie, problemy, opinie

Miał 16 zaworów i aluminiową głowicę. A to w połowie lat dziewięćdziesiątych stanowiło najnowszy krzyk mody. Silnik 1.2 EcoTec jest też znany jako 1.2 TwinPort lub 1.2 EcoFlex.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Jest japoński, uwielbia wysokie obroty, a do tego dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. O jakiej jednostce mowa? O silniku 1.8 i-VTEC R18A Hondy zaprezentowanym w roku 2005.

Silnik 1.6 Dual VVT-i 1ZR-FE Toyota - awarie, problemy, opinie

Wolnossące benzyniaki spod maski samochodów Toyoty obrosły już legendą! Dziś skupimy się na jednej z nowszych propozycji, a konkretnie silniku 1.6 Dual VVT-i 1ZR-FE oraz odmianie rozwojowej 1.6 Valvematic 1ZR-FAE.

Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Silnik Renault 1.6 16v K4M to jedna z częściej występujących jednostek napędowych w ofercie takich modeli jak Megane II czy Fluence. Co można powiedzieć o benzyniaku? Lista awarii brzmi rozsądnie.

Silnik 1.4 16v MPI Volkswagen - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.4 16v MPI dominował szczególnie w segmencie B. Jako że pojawiał się pod maską takich modeli jak Polo, Fabia czy Ibiza, jest niezwykle popularny na rynku wtórnym. Gdzie szukać jego słabych punktów?

Silnik 1.4 T-Jet Fiat - awarie, problemy, opinie

W przypadku silnika 1.4 T-Jet Fiata określenie włoski może zostać uznane za zaletę! Benzyniak jest dużo mniej problematyczny od konstrukcji sprzedawanych przez konkurentów. Mimo wszystko na co uważać podczas jego eksploatacji?

Hyundai 1.6 CVVD Smartstream - w walce o emisję?

Koreańczycy pokazali nowy silnik benzynowy. Jednostka Hyundai 1.6 CVVD Smartstream dysponuje pierwszą na świecie technologią bezstopniowej regulacji czasów otwarcia zaworu.

Silnik 1.33 Dual VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

W roku 2008 Japończycy zaprezentowali nową generację benzynowego silnika małolitrażowego. Nie miał turbo, ale oferował sporą moc. Nie miał wtrysku bezpośredniego, ale okazał się oszczędny.

Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

W roku 2012 Ford wykonał ważny krok w stronę downsizingu. Silnik 1.0 EcoBoost waży tylko 97 kilogramów, mieści się na kartce A4, a do tego nie brakuje mu… mocy! Jak sprawuje się benzyniak?

Silnik 1.0 VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.0 VVT-i Toyoty to nie jedna, a dwie mocno różniące się pod względem technicznym konstrukcje. Pierwsza miała cztery cylindry. W drugiej ilość została zredukowana do trzech. Który silnik 1.0 VVT-i jest lepszy?

REKLAMA