REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Auta zabytkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zabytkowe pojazdy a OC i serwisy

Właściciel zabytkowego pojazdu nie musi dokonywać regularnych serwisów – otrzymuje tzw. przegląd wieczysty, dzięki któremu nie musi się co roku pojawiać na stacji diagnostycznej.

Samochód zabytkowy: plusy i minusy

Samochód zabytkowy: plusy i minusy. Czyli dziś opowiemy o tym, jakie korzyści niesie ze sobą status samochodu zabytkowego, a jakie ma wady.

Zmiana właściciela samochodu zabytkowego

Zmiana właściciela samochodu zabytkowego. Czyli dziś sprawdzimy czy tak łatwo sprzedać samochód na żółtych tablicach rejestracyjnych.

Żółte tablice, samochód zabytkowy. Co musisz wiedzieć?

Żółte tablice, samochód zabytkowy. Jakie warunki musi spełnić auto, żeby dostać żółte tablice? Ile kosztują żółte tablice i jak się je wyrabia?

REKLAMA

Rejestracja pojazdu zabytkowego bez dokumentów

Rejestracja pojazdu zabytkowego bez dokumentów jest możliwa? To postanowiliśmy sprawdzić. Jaka jest odpowiedź? To zależy od kilku czynników.

Rejestracja pojazdu zabytkowego

Rejestracja pojazdu zabytkowego jest w Polsce trudna? Nie do końca. Pod warunkiem, że kierowca przygotuje pakiet wszystkich dokumentów.

Samochód zabytkowy (historyczny) - rejestracja, badania, ubezpieczenie OC

Samochód zabytkowy (historyczny) podlega specjalnym przepisom, dotyczącym rejestracji, badań okresowych czy ubezpieczenia OC. O czym powinien pamiętać posiadacz pojazdu zabytkowego?

Volvo weźmie udział w Nocy Muzeów

Już w ten weekend, a dokładniej 19 maja, w Warszawie odbędzie się już 15. Noc Muzeów. Tym razem otwartych będzie aż 240 muzeów i instytucji, w tym także związanych z motoryzacją. W tegorocznej Nocy Muzeów weźmie udział m.in. Volvo.

REKLAMA

Warsaw Oldtimer Show 2018 - wszystkie informacje

Warsaw Oldtimer Show to największe w Polsce wydarzenie dla kolekcjonerów oraz wielbicieli oldtimerów. W tym roku impreza będzie trwała 2 dni, a uczestnicy imprezy będą mogli podziwiać klasyki z lat 20. i 30., samochody z czasów wojny, a także pojazdy powojenne.

Policjanci zatrzymali przestępców sprzedających nieistniejące zabytkowe auta

Z roku na rok rośnie zainteresowanie i moda na auta zabytkowe. Starymi samochodami zainteresowali się także przestępcy, którzy zwietrzyli w tym lukratywny biznes. Kilku z nich już zatrzymała policja.

50 lat Mercedesa W114/W115

50 lat temu Mercedes zaprezentował auto, które nie tylko okazało się sukcesem sprzedażowym firmy, ale także było przodkiem obecnie sprzedawanej w salonach Klasy E.

Mercedes "Adenauer" Władysława Gomułki do sprzedania!

To nie lada gratka dla wszystkich kolekcjonerów klasycznej motoryzacji Mercedes 300d zwany Adenauerem, który woził przedstawicieli polskiego rządu w czasach PRL zostanie wystawiony na sprzedaż na zimowej aukcji Ardor Auctions.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

W dniach 4-7 sierpnia 2016 r. odbył się IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych będący jednocześnie VII Rundą Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Tarnowska impreza z wielką pompą powróciła do kalendarza mistrzostw po 14 latach nieobecności. Co to był za rajd!

Rajd oldtimerów „Heidelberg Historic”

Tegoroczny rajd oldtimerów "Heidelberg Historic" odbędzie się 22 i 23 lipca. Głównym sponsorem imprezy jest Audi Tradition, które wystawi na starcie aż 5 historycznych samochodów.

Rajd Mille Miglia Storica 2016

Tegoroczny rajd Mille Miglia Storica 2016 obfituje w polskie akcenty. Wśród startujących śmiałków znalazły się dwie polskie załogi, oficjalnym partnerem jest polska woda Perlage, a sędzią obserwatorem z ramienia FIVA (międzynarodowej federacji pojazdów zabytkowych) – Polak, przedstawiciel Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych i PZM - Marek Gacek!

Skoda 1000 MBX - prezentacja modelu

Dwudrzwiowe nadwozie Skody 1000 MBX przyciągało uwagę podczas prezentacji na Międzynarodowych Targach Samochodowych w Genewie w 1966 r. Samochód napędza czterocylindrowy silnik rozwijający moc maksymalną 52 KM, a napęd przekazywany jest na tylną oś. Jak przebiegała 50 letnia historia modelu?

Historia Skody Popular

Skoda Popular to auto, które zdobyło dużą popularność wśród klientów. Od roku 1934 do 1946 Skoda sprzedała ponad 20 000 egzemplarzy tego modelu, w tym 6 000 poza granice ówczesnej Czecho-Słowacji. Jakie były przyczyny tak dobrego przyjęcia przez rynek tego modelu?

Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania?

Jak przygotować samochód klasyczny do zimowania w garażu? Przecież wielu właścicieli oldtimerów rezygnuje z ich eksploatacji w okresie zimowym.

Czy można amortyzować samochód zabytkowy?

Prowadzę działalność m.in. w zakresie wypożyczania samochodów z kierowcą na różnego rodzaju imprezy (śluby, chrzty, jubileusze itp.). Zamierzam kupić i wykorzystywać przez okres dłuży niż rok na potrzeby tej działalności samochód zabytkowy (wpisany do rejestru zabytków) wyprodukowany na początku lat 30. XX wieku (kompletny i zdatny do użytku). Czy mogę taki samochód uznać za środek trwały i go amortyzować?

Polski rynek aut zabytkowych rośnie 30% rocznie!

Samochody zabytkowe cieszą się w Polsce coraz większym zainteresowaniem. Popyt na nie stale rośnie, a rynek pojazdów zabytkowych rośnie nawet o 30% w stosunku rocznym.

Pierwszy dom aukcyjny motoryzacji klasycznej w Polsce

Ardor Auctions to pierwszy w Polsce dom aukcyjny zajmujący się sprzedażą samochodów klasycznych. Rynek pojazdów zabytkowych w Polsce systematycznie dojrzewa, powstanie pierwszego domu aukcyjnego specjalizującego się w samochodach klasycznych jest tego najlepszym przykładem.

Polacy inwestują w pojazdy zabytkowe

Rynek pojazdów zabytkowych w Polsce intensywnie się rozwija, a polscy kolekcjonerzy dysponują już ok. 50 000 samochodów tej klasy.

Ubezpieczenie AC dla aut zabytkowych

T.U. Warta wprowadza do swej oferty ubezpieczenie autocasco dla samochodów zabytkowych czyli tzw. oldtimerów. Do tej pory ubezpieczenie tego typu pojazdów w Polsce było prawie niemożliwe.

Nowoczesne systemy do samochodów klasycznych

Właściciele klasycznych pojazdów, nie muszą godzić się na rezygnację z nowoczesnych systemów audio i nawigacji. Niektórzy producenci oferują nowoczesne urządzenia dedykowane pojazdom wyprodukowanym kilkadziesiąt lat temu.

Targi samochodów klasycznych w Essen

Volvo 262C Solaire to biały kruk klasycznej motoryzacji, który będzie można zobaczyć na targach motoryzacyjnych w Essen. Techno-Classica to impreza, na której nie powinno zabraknąć prawdziwego fana klasycznej motoryzacji.

Ile można zarobić na zabytkowym samochodzie?

Zabytkowe samochody nie tylko przyciągają wzrok, ale są też dobra lokatą kapitału. Na jakich modelach aut można zarobić obecnie najwięcej?

Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale

Giulietta Sprint Speciale to jedno z najpiękniejszych aut włoskiego producenta w historii. Obecnie to także niezwykle poszukiwany przez kolekcjonerów samochód zabytkowy.

Zabytkowy samochód - lokata kapitału

Zakup auta zabytkowego w celu zarobkowych może być ciekawą formą lokowania kapitału. Co więcej taka inwestycja ma spore szanse powodzenia.

ŠKODA 1000 MB kończy 50 lat!

Skoda 1000 MB w czasach swojej świetności była jednym z bardziej zaawansowanych techniczne samochodów w segmencie. Czym wyróżniał się na tle konkurencji?

Renault 8 Gordini - historia modelu

Renault 8 Gordini to auto kultowe dla Francuzów. Warto dowiedzieć czym zasłużył sobie na takie traktowanie.

Renault Type AX - historia modelu

Historia Renault Type AX sięga już 105 lat. W zamyśle konstruktorów było stworzenie samochodu popularnego.

Polonez - prezentacja i historia modelu cz.1

FSO Polonez to prawdopodobnie pierwszy i ostatni samochód polskiej produkcji. Choć nie zawojował świata w Polsce był synonimem powodzenia i przedsiębiorczości. Choć dla większości Polaków jest tanim autem rodzinnym to w rzeczywistości Polonez doczekał się wielu odmian, także sportowych.

Skoda 105,120,130L - luksus z Czechosłowacji

Jeszcze do niedawna Skoda 105, 120 i 130 L były tak często widywane na drogach, zwłaszcza czeskich, że mało kto rozpatrywał ją w kontekście klasyka. Obecnie Skoda kojarzy się już z coraz bardziej prestiżowymi pojazdami spod szyldu koncernu VW. Zobacz jak zbudowana była i jak jeździła naprawdę czeska Skoda.

Ciężarówki budowlane Mercedes-Benz: historia rozwoju

Historia pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz sięga 1897 r. To w tym roku Daimler Motor Company zaoferował pojazd zdolny przewieźć 5 ton ładunku. Pierwsza wywrotka pojawiła się w roku 1904.

Honda CRX II jako zabytek!

Honda CRX II generacji to auto, które w szybkim czasie zdobyło status kultowego. Mocne silniki i niska masa gwarantowały sportowe wrażenia z jazdy. Obecnie najstarsze egzemplarze mają ponad 25 lat, przez co można zarejestrować je jako pojazdy zabytkowe. Podpowiadamy, które jej wersje nadają się najlepiej do tej roli.

Renault Fuego Turbodiesel (1982-84)

Renault Fuego Turbodiesel przypomina o pionierstwie francuskiej motoryzacji. Model był nie tylko pierwszym coupe napędzanym silnikiem wysokoprężnym, w ówczesnych czasach bbył również najszybszym samochodem z silnikiem Diesla pod maską. W tym roku mija 30 lat od debiutu Fuego Turbodiesel.

Mille Miglia 2012: Audi na starcie z trzema załogami

Audi, jeden z głównych sponsorów wyścigu pojazdów zabytkowych Mille Miglia 2012, wystawi na jego starcie trzy klasyki: dwa DKW Monza oraz jedno DKW F 91.

Syrena Sport – piękny prototyp sprzed lat powraca

Niewiele osób wie o tym, że przez całe dekady na deskach kreślarskich projektantów pracujących dla FSO powstawały dziesiątki niesamowitych aut koncepcyjnych. Niestety, zdecydowana większość z nich nie doczekała się produkcji. Podobnie było z przepięknym projektem Syreny Sport. Teraz pojawiła się nadzieja na przywrócenie do życia tego legendarnego prototypu.

Nowy Jaguar E- Type!

Uznany za najpiękniejszy i najbardziej ekskluzywny ręcznie wykonywany samochód, Jaguar serii E znów wraca na drogi! Niemała to gratka dla fanów tej marki i jej tradycyjnych modeli. Eagle E-Type Speedster Lightweight łączy wygląd samochodu klasycznego z nowoczesną technologią. Swoją premierę model miał podczas ostatniej wystawy samochodów eleganckich Salon Privee w Londynie, w czerwcu tego roku.

Historia motoryzacji: Skoda w powojennej Czechosłowacji cz. I

Czasy powojennej Czechosłowacji to okres, w którym było kilka bardzo ważnych wydarzeń dotyczących Skody, jednak dzisiaj już zapomnianych.

Warszawa Karola Wojtyły na sprzedaż!

Często zdarza się, że dzięki poprzednim właścicielom, auta nabierają dużej wartości. Także obecny właściciel FSO Warszawy M–20, którą jeździł Karol Wojtyła, chciałby za nią sporą sumę.

Ford Model 40 Special Speedster na konkursie piękności w Pebble Beach.

Na tegorocznym konkursie piękności w Pebble Beach będzie wystawiony na aukcje pewien zabytkowy model Forda. Jest to Ford Model 40 Special Speedster zaprojektowany przez Edsela Bryanta Forda, który był synem Henry'ego Forda.

Historia motoryzacji: rywalizacja dwóch niemieckich inżynierów

Mniej więcej w tym samym czasie co Austriak Siegfried Marcus, nad podobnymi konstrukcjami pracowali niezależnie dwaj niemieccy inżynierowie, Gottlieb Daimler i Carl Benz. Aż trudno uwierzyć, że ich prymitywne pojazdy nieprzypominające samochodów dały początek jednej z najbardziej znanych światowych marek. Ale na to przyszło poczekać kilka dziesięcioleci. Tymczasem w 1885 roku Benz wyjechał swoim trójkołowym wehikułem poza swoje podwórko i przejechał nim aż 24 km.

Historia motoryzacji: Mercedes - legenda niemieckiej motoryzacji

Gdy w drugiej połowie dziewiątego dziesięciolecia XIX wieku dwaj niemieccy konstruktorzy całkowicie niezależnie od siebie stworzyli dwa podobne silniki spalinowe, zapewne nie przypuszczali, że już wkrótce ich nazwiska znajdą się obok siebie w nazwie jednego z najbardziej znanych i zarazem największych koncernów samochodowych. Zanim to nastąpiło, obaj prowadzili konkurujące ze sobą firmy. Carl Benz był w swoich działaniach szybszy o kilka lat od konkurenta. Jego firma, Benz & Cie powstała już w październiku 1883 roku. Konkurent, Gottlieb Daimler powołał do życia firmę DMG, czyli Daimler-Motoren-Gesellschaft dopiero w listopadzie 1890 roku.

Historia motoryzacji: legendy niemieckiej motoryzacji

Wśród wielkich pionierów światowej motoryzacji niemieccy konstruktorzy i producenci aut zajmują jedną z najwyższych pozycji. Ich pomysłowości i umiejętności twórczego myślenia zawdzięczamy w dużej mierze obecny obraz motoryzacji. Do dziś niemieckie samochody cieszą się uznaniem na całym świecie a niemieccy producenci aut dzięki swojej renomie przetrwali wiele kryzysów ekonomicznych i koniunkturalnych.

Historia motoryzacji: o najdroższych autach świata

Jednym z najdroższych, o ile nie najdroższym z seryjnie produkowanych samochodów świata dostępnych tylko dla najbogatszych, jest Maybach. Jego historia nie ma nawet 100 lat, choć jej korzenie sięgają początków drugiej połowy XIX wieku.

Historia motoryzacji: Opel, od maszyn do szycia do eleganckich samochodów

Adam Opel AG to jedna z najstarszych niemieckich firm motoryzacyjnych i jedna z legend światowej motoryzacji. Jej początki sięgają początków drugiej połowy XIX wieku, kiedy jeszcze nikomu nie śniły się pojazdy, które poruszałyby się samodzielnie, bez koni i bez kłębów pary, unoszących się wokół sunącego z głośnym sapaniem wehikułu.

Historia motoryzacji: Cztery kółka które podbiły świat

Nie ma chyba na świecie entuzjasty motoryzacji, który nie znałby tego znaku firmowego. Cztery kółka, podobne do olimpijskich, ustawione w jednym poziomym rzędzie kojarzą się z komfortem, elegancją i jakością niemieckich samochodów Audi.

Historia motoryzacji: pierwsze auta ze znakiem BMW

Kontakty handlowe BMW z ZSRR zakończyły się w 1931 roku w atmosferze małego skandalu. Otóż firma pośrednicząca w sprzedaży licencji na silniki lotnicze między BMW i rządem sowieckim wystąpiła do sądu arbitrażowego z wnioskiem o nakazanie przekazania Rosjanom za darmo licencji na silniki BMW VI jako rekompensaty za pobrane wcześniej zbyt wysokie, zdaniem pośrednika, opłaty licencyjne. Efektem było rozpaczliwe, ale bezskuteczne poszukiwanie przez BMW nowych kontraktów w ZSRR.

Historia motoryzacji: BMW, lata międzywojenne

W czasie gdy firma BMW AG przechodziła burzliwe przemiany już przed końcem I wojny światowej, odszedł z niej jej założyciel Karl Rapp. Nie jest jasny powód jego odejścia ani sposób, w jaki ono nastąpiło. Jedne źródła mówią że został wyrzucony z zarządu przez radę dyrektorów, inne sugerują, że jego odejście było dobrowolne.

REKLAMA