Pamiętacie to eleganckie coupe Skody? Po zaprezentowaniu koncepcyjnego modelu Tudor motoryzacyjny światek wstrzymał oddech. Jaka szkoda, że to w pełni gotowe do jazdy auto nie trafiło do produkcji seryjnej...
Prototyp ten został całkowicie przygotowany przez specjalistów zatrudnionych w Centrum Badawczo-Rozwojowym Škoda Auto "Cesana" w Mlada Boleslav i zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 2002 r. Škoda Tudor to czteroosobowe coupe łączące w sobie elegancję i sportowy sznyt. Studium powstało na bazie największego w gamie modelu Superb. Wnętrze zaprojektowano przy wykorzystaniu najlepszych materiałów znanych już z Superba. Tudor powstał na identycznej płycie podłogowej jak Superb. Zmodyfikowany został natomiast układ zawieszenia, który w tym przypadku otrzymał charakterystykę bardziej sportową. Podobnie, jednostka napędowa V6 2.8 30V/142 kW, która była w 2002 r. najmocniejszą, jaką oferowała Škoda. Škoda Tudor Studio jest modelem spełniającym wszelkie wymogi auta dopuszczonego do normalnej eksploatacji.
Fiat Oltre w niczym nie przypomina żadnej konstrukcji oferowanej dotąd przez koncern Fiata. Koncepcyjny model zaprezentowany w 2005 roku, stylistycznie nawiązuje do amerykańskiego Hummera, chociaż skojarzenia przywodzą na myśl pojazd księżycowy. Trzybryłowa karoseria, wysoko zawieszone nadwozie i napęd na cztery koła sugerują, że Fiat Oltre to pojazd do ciężkich zadań. Auta koncepcyjne rządzą się jednak swoimi prawami i tak w aucie znajdziemy ogromne, 26 calowe felgi w komplecie z niskoprofilowymi oponami - 315/40. 5 metrowy Oltre, na zwykłym zestawie stalowych kół z terenowym bieżnikiem, potrafi brodzić do wysokości 85 cm, a po zamontowaniu specjalnego zestawu aż do 1,5 m. "Księżycowy" prototyp nie doczekał się seryjnej produkcji, jest jednak ciekawą wariacją włoskiego koncernu, na temat tego jak może wyglądać auto terenowe.