REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Media od jakiegoś czasu donoszą o uchwałach niektórych wspólnot mieszkaniowych, które zakazują „elektrykom” (samochodom z napędem elektrycznym) wjazdu do garażu podziemnego w bloku mieszkalnym. Czy takie ograniczenie praw mieszkańców do korzystania z garażu jest w ogóle legalne. Warto też pamiętać o możliwości zaskarżania uchwał wspólnoty mieszkaniowej. Nie ma jeszcze wyroków sądowych w podobnych sprawach.
Firma Powerdot uzyskała 165 mln euro na sieć ładowania aut elektrycznych w Europie. Spółka pozyskała na rozwój w sumie już 465 mln euro. Powerdot chce wdrożyć do 2030 r. 19 000 punktów ładowania na europejskim rynku.
Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?
Przy wjeździe do garaży lub parkingów podziemnych widujemy różne zakazy – od limitów wagowych i gabarytowych po prędkościowe. Te z reguły nie wzbudzają naszego zdziwienia, jednak część zarządców obiektów, np. galerii handlowych, decyduje się na niewpuszczanie elektryków, a czasem nawet hybryd. Co te zakazy mają na celu i czy są zgodne z prawem? Eksperci analizują.
REKLAMA
Według prognozy do 2025 roku w Polsce może powstać 10 tysięcy punktów ładowania aut. Powodem są wymogi ustawowe, proklimatyczne postawy firm i konsumentów, a także walka o klienta ze strony marketów i galerii. Obecnie tylko co piąty obiekt handlowy posiada ładowarki.
PKN Orlen w nowej strategii zapowie przyśpieszenie inwestycji w sieć punktów ładowania elektryków - powiedziała w rozmowie z PAP członek Zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen Patrycja Klarecka. Dodała, że poprzednie plany "są nieadekwatne" do tego co dzieje się na rynku.
REKLAMA
REKLAMA