REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Administracja, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Biuletyn Urzędu Regulacji Energetyki [URE]

Urząd Regulacji Energetyki wydaje Biuletyn Urzędu Regulacji Energetyki. URE ogłasza w Biuletynie Urzędu Regulacji Energetyki sprawozdanie ze swojej działalności, w tym ocenę bezpieczeństwa dostarczania paliw gazowych i energii elektrycznej.

Żandarmeria wojskowa

Żandarmeria Wojskowa to wyodrębniona i wyspecjalizowana służba wchodząca w skład Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

Biuletyn Urzędu Komunikacji Elektronicznej [UKE]

Prezes UKE wydaje Biuletyn UKE. W Biuletynie UKE zamieszcza wymagane ustawą informacje i rozstrzygnięcia

Biuletyn Informacji Publicznej [BIP]

Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, utworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej, w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci teleinformatycznej.

REKLAMA

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego jest właściwa w sprawach ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i jego porządku konstytucyjnego. Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego jest centralnym organem administracji rządowej, działającymi przy pomocy ABW, będącego urzędem administracji rządowej.

Zasady dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej

Z dniem 3 lutego 2011 r. weszło w życie Zarządzenie Nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej.

Obsługa trudnych gości

Sekretarka w kontakcie z trudnym interesantem powinna wykazać się umiejętnością efektywnej komunikacji, radzenia sobie z własnymi emocjami i zapobiegania sytuacjom konfliktowym.

Jakie są zalety i wady chmury antywirusowej?

Chmura antywirusowa to jedna z alternatywnych metod wykrywania i blokowania dzisiejszych zagrożeń. Czy jest skuteczna? Jakie są jej wady? Przeczytaj poradę eksperta.

REKLAMA

Jak rozliczyć dotacje otrzymane z urzędu pracy na wyposażenie stanowiska pracy?

Pracodawca, który zamierza wyposażyć lub doposażyć stanowisko pracy dla skierowanego bezrobotnego, może złożyć do starosty właściwego ze względu na miejsce położenia tego stanowiska pracy lub siedzibę pracodawcy, wniosek o refundację ze środków Funduszu Pracy, kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Czy umowa pożyczki musi być zawarta na piśmie?

W podręcznikach ekonomicznych i prawniczych opisanych jest bardzo wiele, często nowatorskich sposobów pozyskiwania kapitału. Osoby fizyczne mogą w tym celu na przykład korzystać z hipoteki odwróconej czy sponsoringu. Źródłem finansowania firm mogą być fundusze venture capital, dotacje z UE itd. W praktyce jednak, wskazane wyżej źródła kapitału mają marginalne znaczenie w porównaniu z umową pożyczki.

Według jakich zasad prowadzić firmę w 2011 roku?

Na przełomie 2010 i 2011 roku stawiane jest pytanie o inwestycje, kredyty, oczekiwania wobec sprzedaży. Jakie kroki biznesowe warto podejmować, aby rok 2011 zakończył się dla firmy sukcesem? Zobacz, co radzi ekspert.

Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w 2011 roku?

Zmiany w legislacji, usunięcie barier administracyjnych, a może zmiany w zakresie podejścia ustawodawcy do sposobu w jaki stanowione jest prawo? Przeczytaj czego może spodziewać się mały przedsiębiorca w 2011 roku?

Kiedy poręczyciel musi spłacić dług?

Poręczenie jest najczęstszym sposobem zabezpieczenia pożyczek i kredytów udzielanych przez banki. Często jesteśmy proszeni o udzielenie poręczenia lub sami musimy znaleźć osoby, które zgodzą się w ten sposób zabezpieczyć, np. zaciąganą przez nas pożyczkę. Życie daje jednak wiele przykładów, które mogą stanowić przestrogę przed tego rodzaju uprzejmościami. Czym jest poręczenie? Przeczytaj, co radzi ekspert.

Jak można się bronić podczas kontroli w firmie?

Przepisy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej ograniczają czas trwania kontroli u przedsiębiorcy (w zależności od ilości zatrudnionych pracowników) do 12, 18, 24 lub 48 dni roboczych. Jakie są wyjątki od tych reguł? Przeczytaj co radzi ekspert.

Przyczyny wznowienia postępowania administracyjnego


Wznowienie postępowania to instytucja procesowa, która daje możliwości ponownego przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i ponownego wydania rozstrzygnięcia w sprawie zakończonej już wydaniem decyzji ostatecznej.

Kto może być pracownikiem służby cywilnej

Przepisy Ustawy o służbie cywilnej określają wymagania jakie należy spełnić aby zostać pracownikiem służby cywilnej. Należy do nich między innymi: polskie obywatelstwo oraz odpowiednie kwalifikacje zawodowe.

Na jaki okres czasu zatrudniana jest osoba podejmującej po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej ?

Stosunek pracy pracownika służby cywilnej nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony lub na czas określony. Umowa o pracę na czas nieokreślony może być zawarta z osobą, która otrzymała pozytywną ocenę, albo była zatrudniona w służbie cywilnej na podstawie umowy na czas nieokreślony lub na podstawie mianowania zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, a także osobą zatrudnianą w służbie cywilnej na podstawie art. 34 ust. 1.Ustawy o służbie cywilnej

Kto może być urzędnikiem sądowym?

Rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 18 września 2003 r. w sprawie stanowisk i wymaganych kwalifikacji urzędników i innych pracowników sądowych oraz szczegółowych zasad wynagradzania referendarzy sądowych, innych urzędników i pracowników sądowych wojewódzkich sądów administracyjnych określa jakie kwalifikacje należy posiadać, aby pracować na stanowisku urzędnika sądowego.

Jak ubiegać się o pracę w korpusie służby cywilnej

Dyrektor generalny urzędu ma obowiązek upowszechniać informacje o wolnych stanowiskach pracy przez umieszczenie ogłoszenia o naborze w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu, oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Należy przy tym zaznaczyć, że Prezes Rady Ministrów, zgodnie z odrębnymi przepisami, wskazuje absolwentom kolejnych roczników Krajowej Szkoły Administracji Publicznej pierwsze stanowiska pracy przedstawione przez Szefa Służby Cywilnej.

Kto może ubiegać się o uzyskanie mianowania w służbie cywilnej

O uzyskanie mianowania w służbie cywilnej może ubiegać się osoba, która jest pracownikiem służby cywilnej oraz posiada co najmniej trzyletni staż pracy w służbie cywilnej.

Kto może zajmować wyższe stanowiska w służbie cywilnej ?

Informację o naborze na wyższe stanowisko w służbie cywilnej ogłasza się przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie urzędu oraz w Biuletynie Kancelarii.

Najważniejsze zmiany przepisów obowiązujące od 2011 roku

Od stycznia 2011 r. weszły w życie nowe przepisy z prawa pracy, prawa podatkowego, a także zmiany związane bezpośrednio z wdrożeniem dyrektyw Unii Europejskiej. Ustawodawca przygotował też zmiany związane z obowiązkiem meldunkowym, które wejdą w życie w II połowie 2011 r.

Do kiedy przedsiębiorca musi przeprowadzić inwentaryzację?

Przedsiębiorca musi zakończyć inwentaryzację do 15 stycznia. W przypadku rozliczenia ujawnionych różnic termin upływa 25 marca.

Najważniejsze zmiany przepisów obowiązujące od 2011 roku

Od stycznia 2011 r. weszły w życie nowe przepisy z prawa pracy, prawa podatkowego, a także zmiany związane bezpośrednio z wdrożeniem dyrektyw Unii Europejskiej. Ustawodawca przygotował też zmiany związane z obowiązkiem meldunkowym, które wejdą w życie w II połowie 2011 r.

Kiedy zarząd spółki z ograniczoną odpowiedzialnością odpowiada za naruszenie umowy spółki?

W niektórych sytuacjach członkowie zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością odpowiadają za naruszenie umowy spółki. Kiedy ma to miejsce i jak kształtuje się taka odpowiedzialność?

Kompleksowa kontrola finansowa w kadrach

Zadania realizowane w komórkach zajmujących się zarządzaniem ludźmi na ogół podporządkowane są naczelnemu kierownictwu organizacji. Zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w administracji samorządowej odgrywają identyczną rolę. Dotyczą zarządzania najważniejszym zasobem, czyli potencjałem społecznym.

Warto dobrze przygotować się do pracy urzędnika

Służba przygotowawcza jest integralnym elementem kultury organizacyjnej i systemu rozwoju zawodowego pracowników administracji publicznej. Doświadczenia z funkcjonowania tej zasady doskonale sprawdzają się w administracji samorządowej.

Kto ponosi odpowiedzialność za nieodśnieżony chodnik?

Złamałeś nogę na nieodśnieżonym chodniku, spadł Ci na głowę sopel, a w wyniku wypadku uległa zniszczeniu wartościowa rzecz? Możesz się domagać odszkodowania od odpowiedzialnego za utrzymanie chodnika zarządcy.

Obniżenie wynagrodzenia pracownikowi mianowanemu

Mianowanie jest szczególną formą nawiązania stosunku pracy, toteż nie wszystkie regulacje zawarte w powszechnie obowiązującym prawie pracy będą miały zastosowanie do umów o pracę zawartych w drodze mianowania.

Związki i porozumienia międzygminne - korzyści ze współpracy

Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, szybsze i sprawniejsze wykonywanie zadań publicznych oraz wspólne rozwiązywanie problemów. Tak najogólniej można opisać zalety współpracy międzygminnej.

Jak sprawdzić, czy masz poprawny PESEL?

PESEL to system przeznaczony do ewidencji ludności. Każdy obywatel otrzymuje taki numer. Nie są to jednak przypadkowe liczby. Sprawdź jak obliczyć, czy masz poprawny numer PESEL.

Co można wyczytać z numeru PESEL?

PESEL to system przeznaczony do ewidencji ludności. Każdy obywatel otrzymuje taki numer. Nie są to jednak przypadkowe liczby. Można z nich wyczytać określone informacje. Jakie?

Warto dobrze przygotować się do pracy urzędnika

Służba przygotowawcza jest integralnym elementem kultury organizacyjnej i systemu rozwoju zawodowego pracowników administracji publicznej. Doświadczenia z funkcjonowania tej zasady doskonale sprawdzają się w administracji samorządowej.

Jak ustalić właściwego naczelnika urzędu skarbowego?

Jeżeli masz zamiar prowadzić działalność gospodarczą nieunikniona okaże się wizyta w Urzędzie Skarbowym. Warto już teraz dowiedzieć się jaki urząd będzie właściwy w sprawie ewidencji podatników, płatników podatków i płatników składek ubezpieczeniowych także postępowania w sprawie nadania NIP.

Elektroniczne formy kształcenia sprawdzają się wśród urzędników

E-learning postrzegany jest jako korzystna forma kształcenia dla urzędników odpowiedzialnych, dojrzałych, chcących się uczyć bez ciągłej i bezpośredniej kontroli. Korzystanie z e-learningu rozwija samodyscyplinę i uczy wyznaczania sobie celów. Dlatego cieszy fakt, że coraz więcej pracowników administracji dokształca się za pomocą tej metody.

Co to jest pomoc de minimis i kto może z niej skorzystać

Ogólne zasady przyznawania pomocy publicznej w zakresie podatków zawarte są w Ordynacji podatkowej (rozdział 7a). Przepisy te przewidują możliwość przyznawania pomocy publicznej dla przedsiębiorców w zakresie wszystkich podatków.

Różnice skutków prawnych doręczenia i ogłoszenia decyzji

Zniszczenie przez kogokolwiek, nie wyłączając urzędnika, decyzji niedoręczonej (nieogłoszonej) może być potraktowane jako czyn zagrożony karą zgodnie z art. 276 Kodeksu karnego.

Zmiany w egzekucji administracyjnej

Rada Ministrów zajmie się projektem zmiany w egzekucji administracyjnej. Nowelizacja ma skrócić procedurę dochodzenia wierzytelności pieniężnych zabezpieczonych zastawem skarbowym albo hipoteką przymusową.

Dodatkowa praca urzędnika tylko za jego zgodą

Dotychczas urzędnicy opiekujący się dzieckiem lub osobą chorą nie mogli „zostawać po godzinach”. Zgodnie z nowymi przepisami będą mogli sami decydować o tym czy chcą pracować dłużej.

Elektroniczne dowody osobiste

Projekt ustawy o dowodach osobistych zakłada wprowadzenie elektronicznych dowodów osobistych, które mają zapewnić bezpieczniejszą identyfikację osób i transakcji zawieranych drogą elektroniczną. Nowe przepisy wejdą w życie 1 lipca 2011 r. Na dokumencie nie będzie informacji o grupie krwi właściciela, jak to wcześniej zakładano. Dowód elektroniczny będzie miał taki sam status prawny jak tradycyjny dowód osobisty.

Czy warto kupować na firmę? – cz. 2

Zawierając umowę „na firmę” pozbawiamy siebie uprawnień, jakie przysługują konsumentom. O wiele uważniej należy również przeczytać to, co znajduje się w umowie.

Czy warto kupować na firmę? – cz. 1

Zawierając umowę „na firmę” pozbawiamy siebie uprawnień, jakie przysługują konsumentom. Zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu cywilnego, które inaczej kształtują uprawnienia kupującego.

Rejestracja firmy przez internet będzie prostsza

Automatyczne nadawanie numeru NIP oraz rezygnacja z numeru REGON. Ministerstwo Gospodarki chce ułatwić życie przedsiębiorcom – pisze o tym „Dziennik Gazeta Prawna”.

Adresowanie kopert

Chciałabym prosić o informację dotyczącą prowadzenia korespondencji biurowej. Nigdzie nie znalazłam wskazówek dotyczących adresowania kopert. Wzór rozmieszczenia adresu oczywiście ustala Poczta Polska, mam jednak wątpliwości co do treści. Spotkałam się z dwiema szkołami:1. Umieszczać dane o tytule zawodowym i naukowym adresata – „bo tak jest uprzejmie”;2. Nie umieszczać – „pisze pani do osoby, nie stanowiska, adres ma być przejrzysty, więc długa tytulatura powinna zostać skrócona, ponadto nie każdy chce, aby goniec/listonosz znał jego funkcję zawodową”.Jaki standard zastosować, aby korespondencja mojej firmy była w każdym drobiazgu profesjonalna?Maja, e-mail

Regulamin wynagradzania pracowników administracyjnych szkoły

Czy zasady wynagradzania pracowników administracyjnych szkoły (niebędących nauczycielami) mogą być określone w regulaminie wynagradzania nauczycieli?

Regulamin wynagradzania pracowników administracyjnych szkoły

Czy zasady wynagradzania pracowników administracyjnych szkoły (niebędących nauczycielami) mogą być określone w regulaminie wynagradzania nauczycieli? Nasza szkoła jest szkołą podstawową.

Podział administracyjny Polski

Od stycznia 1999 r. obowiązujący wcześniej dwustopniowy podział administracyjny zastąpiono podziałem trójstopniowym. Terytorium RP zostało podzielone na województwa, powiaty oraz gminy.

Praca w urzędzie: zarobki czy prestiż

Obecnie na jeden wolny wakat na pracownika niższego szczebla do urzędów napływa około 500 aplikacji. Czym kuszą urzędy potencjalnych pracowników? Chodzi o prestiż czy zarobki, a może jedno i drugie.

Wzrost wynagrodzeń i zatrudnienia w administracji

Zatrudnienie w administracji wzrosło w latach 2000-2009 o ponad 113 tys. osób. Przeciętne wynagrodzenie urzędników było w 2009 r. o ponad 25 proc. wyższe od średniej płacy w gospodarce. Rząd planuje w ramach pakietu oszczędnościowego zamrożenie płac w sferze budżetowej, ale to nie wystarczy, jeśli nie ograniczy się wzrostu zatrudnienia.

Rolnicy zainteresowani założeniem własnej firmy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) zakończyła przyjmowanie wniosków o udzielenie dotacji unijnych na założenie firmy przez rolników w ramach działania "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw". Tegoroczny nabór cieszył się dużym zainteresowaniem, bowiem dotychczas zarejestrowano już ponad 9 tysięcy złożonych wniosków, czyli o 4 tysiące więcej niż w ubiegłym roku.

REKLAMA