REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Administracja, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Polska nisko w rankingu oceniającym warunki dla biznesu

Ile kosztuje rejestracja firmy i ile czasu trzeba poświęcić na formalności przy starcie biznesu? Na te pytania odpowiada ranking Europejskie Perspektywy Przedsiębiorczości, oceniający przyjazność danego kraju dla prowadzenia biznesu oraz czas i koszty niezbędne do rejestracji firmy. Polska zajęła odległe 23 miejsce spośród 30 ocenianych państw (28 państw należących do Unii Europejskiej oraz Szwajcaria i Norwegia).

Prawa i obowiązki przedsiębiorcy podczas kontroli skarbowej

Kontrola skarbowa, choć nie należy do lubianych i pożądanych, może zostać przeprowadzona przez urząd u każdej osoby, która prowadzi działalność gospodarczą. I choć oczywiście o zamiarach jej wszczęcia zostaniemy wcześniej poinformowani, to prowadząc własny biznes musimy się z nią liczyć. Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem kontroli?

Kiedy członek rodziny staje się współpracownikiem

Przepisy prawa przedsiębiorców określają kryteria, kiedy członka rodziny uznaje się za osobę współpracującą. Zawarcie przez przedsiębiorcę współpracy z taką osobą może przybrać formę umowy o pracę, umowy zlecenia, ale może też być bezumowne. Co istotne, od 1 stycznia 2019 r. wynagrodzenie osoby współpracującej stanowi koszt podatkowy.

Bezpieczny start w biznesie tylko z doradcą podatkowym

Już wiele tysięcy osób rozpoczynających działalność gospodarczą skorzystało z darmowych konsultacji z doradcami podatkowymi, którzy biorą udział w akcji "Start Biznes". Kandydaci na przedsiębiorców dowiadują się m.in. jak rozpocząć działalność gospodarczą i jaką wybrać formę opodatkowania. Regionalne Oddziały Krajowej Izby Doradców Podatkowych nawiązują stałą współpracę z samorządami miast i gmin. Do Akcji Start Biznes przystąpiło już ponad 500 kancelarii doradztwa podatkowego.

REKLAMA

Czy przekazanie przedsiębiorstwa małżonkowi podlega PIT

W praktyce gospodarczej dochodzi do sytuacji, w której jeden z małżonków przekazuje przedsiębiorstwo na rzecz drugiego małżonka. Czy taka operacja powoduje powstanie obowiązku podatkowego na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT)?

Zasady przetwarzania poufnych danych klientów firmy

Jak przechowywać i przetwarzać poufne dane, w taki sposób aby odpowiednio zabezpieczyć dane klientów oraz własną firmę. Szybka analiza wytycznych GIODO.

Składki ZUS przedsiębiorców w 2019 roku

Rok 2019 przynosi duże zróżnicowanie w wysokości podstawy wymiaru składek ZUS przedsiębiorców – są one obecnie zależne od wielu czynników. Oprócz funkcjonujących już od kilku lat w systemie ZUS preferencyjnych składek dla nowych firm i wdrożonej w ubiegłym roku ulgi na start i działalności nierejestrowanej, w 2019 r. pojawiły się nowe rozwiązania.

Jakie są zasady poboru podatku u źródła

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują nowe regulacje dotyczące poboru podatku u źródła. W efekcie zwolnienie od podatku oraz stosowanie obniżonych stawek w momencie wypłaty należności w wielu przypadkach będzie niemożliwe, co doprowadzi do realnego wzrostu opodatkowania. Problemem jest także możliwość późniejszego odzyskania nadwyżki.

REKLAMA

Firma w Anglii - rejestracja i dostępne formy prawne

Rozpoczęcie prowadzenia działalności wiąże się z koniecznością podjęcia kilku kluczowych decyzji takich jak zakres świadczonych usług, rodzaj sprzedawanych towarów, forma prawna działalności i wielu innych zależnych od rodzaju biznesu i branży, w które będziemy działać. Dzisiaj odpowiemy na pytanie nurtujące wielu Polaków rozważających założenie firmy w Wielkiej Brytanii, a mianowicie kto może taką działalność zarejestrować i w jakiej formie. Jeżeli po tym artykule będziesz rozważał rejestrację firmy za granicą, warto skorzystać z fachowej wiedzy specjalistów naszej Kancelarii.

Bariery prawne hamują rozwój firm rodzinnych

W ostatnich miesiącach nie brakowało rządowych programów skierowanych do przedsiębiorców. Konstytucja Biznesu, ulga na start czy obniżenie stawki CIT dla małych firm miały poprawić warunki funkcjonowania przedsiębiorstw. Inne jednak wnioski płyną z kontroli Najwyższej Izby Kontroli, która zwraca uwagę na potrzebę likwidacji barier prawnych, blokujących rozwój firm rodzinnych.

Kierunki rozwoju cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwach i sektorze publicznym

Coraz bardziej zaawansowana analiza cyberzagrożeń oraz tworzenie planów zakładających działania o najwyższym zwrocie z inwestycji. To trendy, którymi już teraz podąża większość świadomych technologicznie przedsiębiorstw. Z cyberbezpieczeństwem mierzy się także sektor publiczny.

Czym jest analiza biznesowa (Business Intelligence)?

Business Intelligence (BI), zgodnie z definicją „encyklopedyczną”, to proces polegający na przetwarzaniu dostępnych danych w informacje, a tych z kolei w precyzyjną wiedzę. Taka analiza biznesowa pozwala na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa.

Więcej inwestycji dzięki obniżce stawki CIT

Od początku 2019 roku obowiązuje obniżona do 9 proc. stawka CIT dla małych firm. Dzięki tej obniżce firmy zatrzymują część podatku i część wypracowanych zysków mogą inwestować.

Rekordowa liczba nowych firm i niski próg wyrejestrowań

Z podsumowania drugiej połowy 2018 r. w rejestrze REGON wynika, że w miejsce jednej zamkniętej mikrofirmy zajmują dwie nowo otwarte. Ubiegły rok przyniósł rekordowe liczby nowopowstałych drobnych biznesów i historycznie niski próg wyrejestrowań. Ocenia się, że przyczynia się do tego najlepsza od dwunastu lat koniunktura.

Chińskie smartfony, których bez obaw używa amerykański rząd? BlackBerry

Biorąc pod uwagę aferę, z jednym z chińskich gigantów telekomunikacyjnych w tle, zaskakuje, że najbezpieczniejsze smartfony z systemem Android również produkowane są w Chinach. Urządzenia BlackBerry wciąż imponują poziomem bezpieczeństwa. Na tyle, że mogą z nich korzystać amerykańscy urzędnicy.

Ułatwienia w sukcesji firmy prowadzonej w formie spółki handlowej

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii poinformowało, że prowadzone są prace nad przygotowaniem kolejnych przepisów ułatwiających sukcesję przedsiębiorstwa. Koncentrują się one w głównej mierze na trudnościach związanych z sukcesją za życia właściciela firmy oraz z prowadzeniem przedsiębiorstwa rodzinnego w formie spółki handlowej.

Założenie firmy w Irlandii jako alternatywa dla Brexitu

Irlandia stale zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oceniających warunki do prowadzenia biznesu. Natomiast niepewność związana z Brexitem czyni z Irlandii jeszcze bardziej atrakcyjne miejsce do prowadzenia firmy. Dlaczego największe korporacje oraz firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw tak chętnie przenoszą działalność do Irlandii?

Jak założyć własny mini browar i skorzystać z unijnego dofinansowania?

Zakładając mini browar warto postarać się o dofinansowanie z Unii Europejskiej - rozmowa z Andrzejem Najdą, szefem Najda Consulting, ekspertem w dziedzinie funduszy unijnych.

Upadłość przedsiębiorstwa - orzeczenie o zakazie prowadzenia działalności

Niezłożenie we właściwym terminie wniosku o ogłoszenie upadłości może pociągać za sobą bardzo negatywne skutki w postaci orzeczenia 10-letniego zakazu prowadzenia działalności gospodarczej, jak również pełnienia funkcji np. członka rady nadzorczej czy komisji rewizyjnej. Dlatego tak ważne jest odpowiednie wykorzystanie przewidzianych w prawie upadłościowym instytucji, co pozwala nie tylko na likwidację majątku firmy, ale minimalizuje także ryzyko odpowiedzialności osobistej za długi przedsiębiorstwa.

E-składka na plus, split payment i JPK na minus – w ocenie mikroprzedsiębiorców

Zapytani o zeszłoroczne zmiany prawne mikroprzedsiębiorcy najwyżej ocenili e-składkę oraz ulgę na start. Natomiast zdecydowanie negatywne oceny zebrało split payment oraz Jednolity Plik Kontrolny (JPK).

Jak należy uregulować przetwarzanie danych osobowych w umowach zawieranych po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Jak należy uregulować przetwarzanie danych osobowych w umowach zawieranych po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, których stronami będą statio fisci Skarbu Państwa reprezentowana przez dyrektora generalnego (w ramach jego kompetencji) oraz spółka świadcząca usługi utrzymania systemów informatycznych.

RODO: Dane osobowe w ustawie o cyberbezpieczeństwie

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 zagadnień. Publikujemy jedno z nich: RODO a ustawa o cyberbezpieczeństwie.

Jaka dokumentacja jest niezbędna w kwestii RODO w jednostce samorządowej?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Jaka dokumentacja jest niezbędna w kwestii RODO w jednostce samorządowej (czy można określić jednoznacznie minimalny zakres takiej dokumentacji)?

Jak wybrać formę przedstawienia treści klauzuli informacyjnej?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Niektóre Zespoły ds. Orzekania, gdzie funkcje IOD pełni osoba z firmy zewnętrznej twierdzą, że obowiązek informacyjny będzie wystarczający poprzez wywieszenie owej informacji na tablicy ogłoszeń i stronie BIP jednostki.

Czy Powiatowy Rzecznik Konsumentów ma obowiązek informowania konsumentów w związku z RODO?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy Powiatowy Rzecznik Konsumentów ma obowiązek informowania konsumentów w związku z RODO? (czy musi przekazywać klauzulę informacyjną dla swoich interesantów)

Lista obecności pracowników a RODO

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy na liście obecności można wymienić na jednej stronie kilku pracowników w kolumnach, czy każdy pracownik powinien mieć oddzielną stronę?

Pasek z wynagrodzeniem a RODO

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy główna księgowa przekazując tzw. „pasek wynagrodzeniowy” może przekazać konkretną pulę takich pasków do kierowników, którzy rozdadzą to w swoich wydziałach wszystkim pracownikom czy indywidualnie każdy powinien się zgłaszać do księgowej pod odbiór takiego paska jeśli będzie zainteresowany?

RODO w lokalu wyborczym

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy podczas organizacji i przeprowadzenia wyborów powinniśmy zachować jakieś szczególne warunki ostrożności podczas przetwarzania danych – przykład spis wyborczy - wyborca podchodzi po kartę głosowania jednocześnie odnajdując się w spisie w którym znajdują się dane osobowe innych osób tj. imię nazwisko adres zamieszkania oraz podpis świadczący o obecności w lokalu wyborczym? Czy powinniśmy wyposażyć lokal wyborczy w nakładki uniemożliwiające odczytanie danych osobowych innych osób?

RODO: Czy w przypadku Karty Dużej Rodziny należy zawrzeć umowę powierzenia danych osobowych z Kierownikiem OPS?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy w przypadku Karty Dużej Rodziny, gdzie administratorem jest Burmistrz/Wójt, należy zawrzeć umowę powierzenia danych osobowych z Kierownikiem OPS?

RODO: Czy z firmą prowadzącą szkolenia BHP należy zawrzeć umowę powierzenia?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 zagadnień. Publikujemy odpowiedź na pytanie: Czy z firmą prowadzącą szkolenia BHP należy zawrzeć umowę powierzenia?

Umowa powierzenia z lekarzem lub ośrodkiem medycyny pracy

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy z lekarzem/ośrodkiem medycyny pracy należy zawrzeć umowę powierzenia?

Upoważnienia konkretnych osób do przetwarzania danych osobowych

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy po zawarciu umowy, o której mowa w art. 28 RODO, administrator powinien/może nadawać pracownikom podmiotu przetwarzającego lub samemu temu podmiotowi upoważnienia do przetwarzania danych?

Publikacja imion i nazwisk pracowników urzędu (bez anonimizacji) w protokołach z komisji rady i sesji rady gminy 2019 r.

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 zagadnień. Publikujemy jedno z nich: Publikacja imion i nazwisk pracowników urzędu (bez anonimizacji) w protokołach z komisji rady i sesji rady gminy 2019 r.

RODO a przekazywanie spraw zgodnie z właściwością

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: RODO a przekazywanie spraw zgodnie z właściwością – czy spełniać obowiązek informacyjny w rozumieniu RODO skoro powiadamiamy tylko interesanta, zgodnie z Kpa, o przekazaniu jego sprawy (do załatwienia) innemu urzędowi właściwemu w sprawie?

RODO w bibliotece:  Czy czytelnik, który skończył 16 lat może założyć kartę i wypełnić zobowiązanie oraz podpisać klauzulę informacyjną?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy czytelnik, który skończył 16 lat może założyć kartę i wypełnić zobowiązanie (gdzie potwierdza znajomość regulaminu oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych) oraz podpisać klauzulę informacyjną?

Składanie oświadczeń o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną a RODO

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy złożenie oświadczenia RODO o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną jest wymagane każdorazowo czy raz złożone wystarczy? Czy na klauzulach informacyjnych powinniśmy pobierać podpisy klientów/interesantów? Czy można na dole wniosku dopisać zdanie „oświadczam, że zapoznałem się z klauzulą informacyjną i znam przysługujące mi prawa” i tam zbierać podpisy (zgodnie z zasadą rozliczalności)?

Fotorelacja z imprezy masowej a RODO

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Umieszczanie np. na stronach internetowych fotorelacji z imprezy kulturalnych i innych wydarzeń, zawierających zdjęcia uczestników, w tym też pojedynczych zdjęć laureatów podczas wręczenia nagród – czy dotychczasowa praktyka i orzecznictwo, wskazujące na to, że publikacja wizerunku nie wymaga zgody osoby, jeżeli wizerunek jest częścią większej całości (np. zdjęcie publiczności na koncercie) powinna zostać zweryfikowana? Czy można publikować zdjęcia z imprez z udziałem mieszkańców gminy i pracowników urzędu na stronach internetowych i w mediach społecznościowych?

RODO: Czy organizując imprezę masową musi być zawarta informacja, iż uczestnictwo jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wizerunku np. na stronie urzędu?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy organizując imprezę masową np. na plakacie musi być zawarta informacja, iż uczestnictwo jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wizerunku np. na stronie urzędu (czy to zakres ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych)?

RODO: Czy podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez organy administracji publicznej może być zgoda osoby, której dane dotyczą?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez organy administracji publicznej może być zgoda osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a RODO)? Jakie są podstawowe różnice pomiędzy przetwarzaniem danych osobowych przez organy administracji publicznej na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), a w oparciu o inne podstawy?

RODO: Czy ustawowe upoważnienie do kontroli lub audytu uprawnia do przetwarzania danych bez dodatkowego (odrębnego) dokumentu?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy ustawowe upoważnienie do kontroli lub audytu uprawnia do przetwarzania danych bez dodatkowego (odrębnego) dokumentu?

RODO: dane osobowe a ustawa o wykonywaniu mandatu posła lub senatora

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy Parlamentarzyście można przekazać dane osobowe w przypadku wystąpienia na podstawie ustawy o wykonywaniu mandatu posła lub senatora?

RODO: Przetwarzanie danych obywatela przez Ministerstwa 

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Parlamentarzyści kierują do Ministerstw wystąpienia, które dotyczą indywidualnych spraw obywateli. Wystąpienia takie zawierają dane osobowe tych osób. Jednocześnie nie informują czy ww. osoby wyraziły zgodę na przetwarzanie ich danych. W procesie przygotowania projektu odpowiedzi dla Parlamentarzysty korespondencja musi zostać przesłana dalej np. do wewnętrznych komórek czy też na zewnątrz, tj. np. do poszczególnych służb, w celu uzyskania stanowiska, na podstawie którego zostanie opracowana odpowiedź. Jak należy postępować w opisanym przypadku? Trzeba podkreślić, że Ministerstwo nie posiada możliwości kontaktowania się z osobą, której dotyczy wystąpienie.

RODO: transmitowanie on-line posiedzeń Rady Gminy, Rady Powiatu oraz Sejmików Województwa

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy transmitowanie on-line posiedzeń Rady Gminy, Rady Powiatu oraz Sejmików Województwa bez anonimizacji imion i nazwisk osób uczestniczących w posiedzeniach (w tym gości) pozostaje w pełnej zgodności z RODO?

Obowiązek informacyjny a osoba wskazana do kontaktu w umowie zawieranej przez podmiot publiczny

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 zagadnień. Publikujemy odpowiedź na pytanie: Czy należy spełniać obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 14 RODO w stosunku do osoby wskazanej do kontaktu w umowie zawieranej przez podmiot publiczny?

Czy organ publiczny podczas rozpatrywania żądania usunięcia danych lub sprzeciwu wobec przetwarzania, powinien prowadzić postępowanie administracyjne?

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 zagadnień. Publikujemy odpowiedź na pytanie:Czy organ publiczny, realizując prawa osoby, której dane dotyczą, o których mowa w art. 16 – 22 RODO, np. podczas rozpatrywania żądania usunięcia danych lub sprzeciwu wobec przetwarzania, powinien prowadzić postępowanie administracyjne zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego i kończyć sprawę decyzją administracyjną, jednocześnie wykonując w trakcie tego postępowania obowiązki określone w KPA (m.in. zawiadamianie strony o przysługujących uprawnieniach, o zebraniu materiału dowodowego, o możliwości zapoznania się z aktami sprawy przed wydaniem decyzji)?

RODO: Akty podstawowe źródłem obowiązku administratora

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy akty podstawowe (rozporządzenia, akty prawa miejscowego) mogą stanowić źródło obowiązku administratora, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. c RODO, a jeśli tak, to w jakich sytuacjach?

Skomplikowane prawo podatkowe - główną barierę w prowadzeniu działalności

Z raportu Najwyższej Izby Kontroli wynika, że skomplikowany charakter przepisów prawa oraz częste jego zmiany mogą w dalszym ciągu stanowić główną barierę w prowadzeniu działalności gospodarczej. NIK wskazała również dużą liczbę błędów popełnianych przez urzędników.

RODO: Ważność upoważnień do przetwarzania danych osobowych udzielone pracownikom na podstawie ustawy z 1997 r.

Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało poradnik: RODO dla administracji zawierający 27 pytań i odpowiedzi. Publikujemy odpowiedź na jedno z nich: Czy upoważnienia do przetwarzania danych osobowych udzielone pracownikom na podstawie ustawy z 1997 r. zachowują ważność?

Jak zabezpieczać dane (prywatne, firmowe) w internecie?

W celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa zamieszczanych na stronach internetowych dany użytkownik sieci musi przestrzegać kilku podstawowych zasad. Oto 5 skutecznych sposobów na zabezpieczenie danych w sieci.

Jak określić podstawę przetwarzania danych osobowych?

Określanie przesłanek legalizujących przetwarzanie danych to punkt wyjścia do działania zgodnie z przepisami prawa o ochronie danych osobowych. Jak krok po kroku określić podstawę przetwarzania danych osobowych?

REKLAMA