REKLAMA
Parkowanie na skos, tyłem do krawędzi jezdni
Parkujący samochód jest tak ustawiony, aby jego przód zwrócony był w prawo, w kierunku dalszej jazdy. Oznacza to, że stanowisko parkingowe dostosowane do tego sposobu parkowania nie będzie przydatne dla pojazdów, parkujących skośnie, przodem do krawędzi drogi.
%%advert-placeholder-video%%Stanowiska takie nie mogą być także usytuowane na chodnikach. Podjazd tyłem pod wysokie krawężniki grozi uszkodzeniem, a nawet zniszczeniem wielu elementów układu wydechowego. Kierowca ze swojego miejsca prawie nie ma możliwości dokonania wzrokowej oceny wysokości krawężnika, a więc cofając będzie kierował się głownie wyczuciem, a to może okazać się niewystarczające. Pomocne nie będą nawet czujniki cofania, bowiem nie są one skonfigurowane w celu wykrywania nawet dość wysokich krawężników.
%%content-block%%Zobacz też: Lane Assist
REKLAMA