REKLAMA
Planowanie podróży
Mniej istotny jest wcześniejszy wybór miejsc na odpoczynki. Wybrana trasa powinna przede wszystkim omijać duże ośrodki miejskie, gdzie przy wjazdach i wyjazdach tworzą się niejednokrotnie gigantyczne korki. Powinna pozwalać na utrzymywanie stałej wysokiej średniej prędkości z jak najmniejszą ilością gwałtownych przyspieszeń i hamowań.
%%advert-placeholder-video%%Kolejnym punktem jest przyjęcie czasu podróży lub najpóźniejszej godziny dotarcia do celu. Te informacje pozwolą na obliczenie średniej prędkości. W przypadku tras, wiodących jednojezdniowymi drogami międzynarodowymi lub krajowymi trudno jest podczas jazdy w dzień uzyskać przeciętną prędkość powyżej 80 km/godz., przy stosowaniu się do wszelkich ograniczeń. Uzyskanie przeciętnej prędkości na pozostałych drogach powyżej 60 km/godz. jest w ciągu dnia przy obecnym natężeniu ruchu prawie niemożliwe.
%%content-block%%Zobacz też: Płyny w samochodzie
REKLAMA