REKLAMA
Ruszanie, rozpędzanie się i zmiana biegów
Wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej, jakie temu z reguły towarzyszy, powoduje emisję do atmosfery dodatkowych tysięcy litrów mieszaniny produktów spalania paliwa, w której znajdują się także substancje szkodliwe. Tak więc rozpędzanie samochodu do pożądanej prędkości powinno trwać możliwie jak najkrócej.
%%advert-placeholder-video%%%%advert-placeholder-1%%Z drugiej strony zmuszenie samochodu do dużych przyspieszeń to wyraźne zwiększenie zużycia paliwa. Z tego powodu podczas rozpędzania się należy posługiwać się bardzo umiejętnie zarówno skrzynią biegów jak i pedałem przyspieszania, starając się cały czas, aż do osiągnięcia prędkości maksymalnej, utrzymywać obroty silnika w zakresie od około 1000 obrotów poniżej punktu maksymalnego momentu obrotowego (punkt ten zależy od rodzaju i modelu silnika i można ją sprawdzić w instrukcji samochodu) aż do wartości obrotów minimalnie ją przekraczających.
%%content-block%%Technika zmiany biegów nie ma z punktu widzenia ecodrivingu większego znaczenia, pod warunkiem, że wykonujemy ją prawidłowo (wrzucamy kolejno biegi, 1-2-3-4, a nie np. 1-3-5) i nie zabiera nam zbyt dużo czasu (wytracanie prędkości).
Zobacz też: HHC
REKLAMA