REKLAMA
By Wire
Zamontowane w tego typu systemach układy elektroniczne odpowiednio przetwarzają informacje o ruchach kierowcy i przekazują w czasie rzeczywistym w formie cyfrowej do komputera. Ten odpowiednio steruje siłownikami elektrycznymi lub elektrohydraulicznymi wykonującymi ostatecznie polecenie.
%%advert-placeholder-video%%%%advert-placeholder-1%%Do zalet systemów By Wire należy ich niewielka masa i wielkość oraz wysoka skuteczność. Na przykład nadzorowany elektronicznie układ kierowniczy nie dopuści do przesadnych manewrów, które mogłyby doprowadzić do wypadnięcia z drogi, a elektroniczny hamulec szybciej wyczuje, czy konieczne jest hamowanie awaryjne, czy tylko przyhamowanie.
%%content-block%%Wśród technik By Wire są takie, które na stałe weszły do seryjnej produkcji, jak i systemy pozostające w fazie projektowej lub testowej. Stałe zastosowanie znalazł już na przykład elektroniczny gaz (e-gaz, Drive-by-Wire) oraz elektrohydrauliczny układ hamulcowy Brake-By-Wire (SBC, EHB), stosowany przez Mercedesa i BMW. W fazie testów znajduje się elektroniczny układ kierownicy, obecnie badany w modelu Citroen C5.
Zobacz też: Lane Assist
REKLAMA