REKLAMA
Quattro
Ponadto Quattro to od wielu lat także marka należąca do Audi. W układzie quattro moc silnika zostaje podzielona na wszystkie koła.
Modele Audi z napędem Quattro początkowo miały umożliwić marce powrót do świetności w sportach motorowych. Testy napędu Quattro Audi rozpoczęło już w 1978 roku, wykorzystując popularny model 80 wyposażony w deskę rozdzielczą z auta terenowego Iltis. Po raz pierwszy napęd na wszystkie koła firma Audi zaproponowała zaś w 1980 r., a miało to miejsce w dziś niemal kultowym już coupe Audi Quattro, które bazowało na ówczesnym modelu Audi 80. Dziś z napędem quattro sprzedawany jest co czwarty samochód Audi. Standardem jest on natomiast w seriach sportowych oznaczonych S i RS.
Celem napędu na cztery koła w porównaniu do standardowo napędzanych aut spod znaku Audi jest poprawa bezpieczeństwa, zwiększenie osiągów oraz lepsza kontrola trakcji. Inny atut tego typu napędu, to przydatność do jazdy w trudnym terenie. Jednak z uwagi na mniejszy niż w terenówkach prześwit, funkcjonalność aut osobowych z napędem quattro nie jest aż tak duża jak tych pierwszych. Wyjątkiem od tego są modele Allroad, czyli model A6 ze zwiększonym prześwitem oraz SUV-y Q5 i Q7.
%%content-block%%Zobacz też: Sprzęgło wielotarczowe
REKLAMA