REKLAMA
OHV
Skrót ten właściwy jest dla każdego rozrządu górnozaworowego. Stosuje się go jednak w przypadku rozwiązania, w którym wałek rozrządu umieszczony w bloku, napędza za pomocą popychaczy i dźwigienek zawory, które wiszą w głowicy. Technologia ta nie jest już nowoczesna i zastąpiły ja rozrządy typu OHC, czyli z ang. Over Head Camshaft, gdzie pojedynczy wałek rozrządu napędzać może zarówno układy wielozaworowe, jak i mające po dwa zawory na cylinder, a który umieszczony jest w głowicy silnika.
%%advert-placeholder-video%%OHV działa w ten sposób, że podczas obracania wała rozrządu przy pomocy krzywki, unosi się popychacz zaworów i za pomocą drążka przenosi energię na śrubę regulacyjną, która umieszczona jest w dźwigni zaworu. Ta z kolei ruchem wahadłowym uruchamia inny drążek, który powoduje otwarcie bądź zamknięcie się wlotu do kanałów dolotowych. Następnie zawory przy pomocy sprężyn dociskane są do swoich gniazd, przy czym warto jeszcze nadmienić, że i gniazda zaworowe i prowadnice w których zawory pracują, znajdują się w głowicy silnika.
%%content-block%%Zobacz też: Układ wtryskowy
REKLAMA