REKLAMA
LSD
W autach wyposażonych w system LSD, moment obrotowy przekazywany jest przez mechanizm na obydwa koła osi napędowej nawet jeśli te koła mają w danym momencie styczność z nawierzchniami różniącymi się znacznie przyczepnością.
%%advert-placeholder-video%%Limited Slip Differential, to właściwie stan pośredni między dyferencjałem otwartym a dyferencjałem zamkniętym i posiada on wady i zalety obu dyferencjałów.
%%content-block%%Celem LSD jest zapobieganie wpadnięciu kół w poślizg na śliskiej nawierzchni. W tradycyjnych dyferencjałach, z chwilą utraty przyczepności przez jedno z kół – całość mocy przekazywana jest właśnie na to koło, co powoduje buksowanie. LSD można określić więc stanem otwartym poprawionym, gdyż w przeciwieństwie do dyferencjału tradycyjnego, w przypadku utraty przyczepności przez jedno koło napędzane, drugie koło cały czas otrzymuje moc. Sprawia to zastosowanie kilku sprzęgieł pomiędzy klatką dyferencjału a obydwoma kołami zębatymi.
Zobacz też: Sprzęgła elektromagnetyczne
REKLAMA