REKLAMA
HHC
System HHC stosowany jest m. in. niektórych modelach Subaru oraz w Land Roverach. Głównym zadaniem systemu Hill Holder jest zapewnienie kierowcy czasu na to, aby zdążył on przełożyć nogę z pedału hamulca na pedał gazu. Działanie HHC jest oparte na zaciśnięciu poszczególnych elementów hamulców, współpracujących z hamulcem postojowym, jak: tarcza - klocek, czy: bęben – szczęka. Zablokowanie hamulców przez Hill Holder zapewnia nam więc kilka sekund zatrzymania pojazdu, dzięki czemu auto może płynnie wjechać na pagórek bądź z niego zjechać.
%%advert-placeholder-video%%W aucie wyposażonym w system Hill Holder nie jest konieczne użycie hamulca ręcznego. Gdy zatrzymamy się na pochyłości, wystarczy, że powtórnie naciśniemy pedał hamulca. System HHC przestaje działać automatycznie, kiedy auto ruszy.
Podobnie do Hill Holdera działa inny system HAC - czyli Hill-start Assist Control, stosowany np. przez Toyotę w terenowym modelu Land Cruiser. Istnieje także system HDC, czyli z ang. Hill Descent Control, co oznacza kontrolę zjeżdżania ze wzniesienia, a stosowany m. in. BMW X5 oraz w Range Roverze.
Zobacz też: Optymalne obroty silnika
REKLAMA