REKLAMA
EGR
Zawór recyrkulacji spalin został stworzony przez General Motors około 30 lat temu. Pierwsze zawory EGR były mechaniczne. Dziś zawory EGR są sterowane elektronicznie za pomocą komputerów.
%%advert-placeholder-video%%%%advert-placeholder-1%%Zawór EGR jest włączony wtedy, gdy silnik pracuje pod małym obciążeniem, na wolnych obrotach oraz w trakcie jazdy ze stałą prędkością. Otwarcie zaworu powoduje cichszą pracę silnika, a także zmniejsza temperaturę tłoków i korbowodów. Może także wpływać pozytywnie na trwałość korbowodów. Najważniejszą jednak rzeczą w stosowaniu zaworów recyrkulacji spalin jest ekologia.
%%content-block%%Zasadą działania układu jest ponowne wprowadzanie do komory spalania pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje przyspieszenie odparowania paliwa – poprzez jego podgrzanie, obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej oraz utlenienie pozostałych w spalinach nie spalonych węglowodorów (HC).Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
Zobacz też: Optymalne obroty silnika
REKLAMA